Recenzija | Hood: Outlaws & Legends

Želite li postati odmetnik uz veliku šansu da ujedno postanete legenda? Želite li krasti zlato, sprdati se igračima, raditi budale od stražara i viteza? Dobrodošli u našu recenziju za igru Hood: Outlaws & Legends.

Što je zapravo Hood: Outlaws & Legends?

Hood je PvPvE igra. Za one koji nisu upoznati sa žanrom multiplayera, malo ću pojasniti. Ova igra je zapravo mješavina gdje na cijeloj mapi igrate protiv drugih igrača, ali također i protiv NPC-a.

Hood multiplayer se sastoji od ukupno dva tima po četiri igrača. Glavni cilj svakog tima je izvući škrinju blaga prije drugog.

Šerif očito jedini jede u tom gradu….

Kako i na koji način možete igrati Hood: Outlaws & Legends? Ukoliko ste sjajan tim igrača, strašno ćete guštati u mogućnostima koje ona pruža. Ukoliko samo jedan od vas nije timski igrač, velika je šansa da nećete biti zadnji koji uzima tu škrinju.

Igra je zanimljiva upravo zbog toga što u samom startu birate između dvije moguće strategije. Sve možete obaviti potiho bez da za vas čuje straža, vitezovi, šerif ili igrači drugog tima. Štoviše čak ako su igrači suparničkog tima na drugom kraju mape, velike su šanse da ćete doma otići s blagom.

Druga strategija je da kao pravi odmetnici najavite svoj dolazak u grad/selo i počnete klati sve što stignete. Šerifa nažalost ne možete ubiti, iako on apsolutno nema nikakvu korist osim što vas može ubiti u jednom potezu te od njega morate ukrasti ključ u samom startu meča.

Šerif je spoj Tyranta iz Resident Evila i Gregora Cleganea iz Game of Thronesa. On je grdosija od dva metra koja se iznimno sporo kreće, međutim, ukoliko se približi, nema vam pomoći.

Timska organizacija je od ključne važnosti

U početku meča svaki tim kreće sa svoje startne točke. Glavni cilj jednima i drugima je pronaći šerifa. Šerif nema fiksnu lokaciju na mapi niti je vidljiv na startu. Putem do centra mape nailazite na NPC-e. Dvije su vrste NPC-a – obični stražari i vitezovi.

Obične stražare možete ubiti u dva do tri poteza, odnosno bilo koji igrač u timu može napraviti assassination ukoliko koristi stealth. Znači, ukoliko se prišuljate stražaru iza leđa, pa čak i vitezu, možete ga ubiti.

S druge strane, ukoliko sa vitezom uđete u borbu, on je dosta težak protivnik i vrlo je vjerojatno da će vas ubiti. Ima nevjerojatno veliki health bar, dok je ujedno i velika mogućnost da vam se, dok se njime bavite, protivnički igrač prišulja s leđa i ubije vas.

Jednom kada dođete u vidokrug šerifa, njegova ikona postat će vidljiva. Igrač koji uzme ključ šerifu dobiva posebne bodove na kraju runde te je on jedini koji doista vidi lokaciju kuda mora ići s ključem.

Ostali igrači ga mogu samo pratiti. Ukoliko se odate, budete glasni i uznemirite stražu – oni će oglasiti uzbunu i zatvoriti vrata grada. U tom trenutku će se dogoditi sljedeće: igrači protivničkom tima vide ikonu ključa i koliko je ključ od njih udaljen. Ako vam se zatvore vrata, morate potražiti alternativne puteve poput ljestvi i užeta kako biste došli na drugu stranu grada ili sela.

U ovoj recenziji koristit ću izraz – dinamičke sesije. Razdvojio sam jedan meč u tri dijela koje smatram da su najuzbudljiviji za igrače.

Prva dinamička sesija je upravo ta kada vi bježite s ključem, a ostali vas igrači prate i love, odnosno ukoliko ste vi lovac, lovite druge igrače. Tokom te borbe puno se zanimljivih stvari može dogoditi ovisno o timu i njihovoj strategiji. Neki igrači mogu odlučiti čuvati i štititi igrača koji nosi ključ. Neki igrači odlaze u otvoreni sukob s drugim igračima kako bi na njega skrenuli što veću pažnju. Također, ukoliko porazite igrača koji vas lovi, barem ćete ga privremeno udaljiti s područja.

Još jedan način nadmudrivanja su checkpointovi. U startu igre imate samo dva checkpointa – mjesta gdje se pojavite kada umrete. Tokom igre taj broj raste na četiri. Dobra je strategija da zauzmete par ključnih checkpointova. U tom će slučaju igrači morati kretati od početnog mjesta igre.

To vam daje pozamašnu prednost i vrijeme da obavite sljedeći korak – pronalazak sefa i preuzimanje škrinje s blagom.

Prije svega, definitivno nije isto koja klasa igrača nosi škrinju. O klasama ću govoriti u nastavku, međutim, ovdje je ključno da ju nosi klasa igrača The Brawler. Čovjek praktički trči s njom, dok ostatak ekipe osjeti njenu težinu.

Ova dinamička sesija je manje napeta samim time što imate dodatan teret škrinje. Tu ćete imati najviše direktnih borbi protiv igrača. Svi igrači u istom timu odmah primijete kada njihov tim otvori sef i preuzme škrinju. Na trenutak to vidi i protivnička ekipa.

Ključno je ubiti sve igrače koji vas napadaju i sačuvati škrinju – tada imate ogromnu prednost. Igrači protivničkog tima tada će biti izgubljeni, neće vas moći lako pronaći, a vi ćete imati vremena odrediti u kojem smjeru planirate ići. Kada imate škrinju, pojavit će vam se tri mjesta na koja možete otići kako biste tu škrinju „izvukli izvan grada“. One najbliže su ujedno i najpovoljnije, ali nije uvijek tako. Sve ovisi o mapi.

Samim time dolazim do zadnje dinamičke sesije, a to je izvlačenje škrinje. Ovdje se sada ne zna tko pije, a tko plaća. Sve i svašta će vas napadati. Od šerifa i stražara pa do vitezova i igrača. Vaš cilj – vrtjeti vitlom i biti zadnji koji je prešao točku izvlačenja.

Svu zaradu dijelite putem ove vage. Ako dajete više pučanstvu, ujedno nadograđujete nivo vašeg menija u kojem sve kupujete i nadograđujete. Ukoliko ga imate nadograđenog do nivoa 10, praktički će vam sve biti otključano. Nakon toga jednostavno novce koje možete samo koristiti u svrhu kupovanja razne kozmetike.

Koje su klase?

Trenutno postoje samo četiri klase iako su developeri već najavili da će u sklopu season passa doći još jedna klasa.

The Ranger – Robin

Njegova glavna karakteristika je ubijanje svojih meta iz daljine. Glavno su mu oružje luk i strijela, a lukom čak može fizički napadati protivnike. Poželjno je koristiti stealth mehaniku kako meta ne bi niti shvatila što ju je snašlo. Robinov headshot je headshot. Umirete u jednom hicu i to čak može biti presudno u određenim trenucima meča.

Imati dobrog rendžera u svome timu može biti od ključne važnosti. Diljem mape postoje brojna mjesta gdje se rendžer može sakriti – od grmlja pa do visokih tornjev kojih može nišaniti. On također može svojim strijelama srušiti uže i time omogućiti drugim igračima da se popnu na do tada nedostupna mjesta.

Ne može blokirati napade, nego ih samo izbjegava koristeći svoju energiju. Isto tako, može označiti metu i time pomoći svom timu da duže prate određenog igrača. Od dodatne opreme koristi dimne bombe kako bi omeo svoje mete i brzo ih napao.

Njegova posebna sposobnost je odašiljanje vatrene strijele koja eksplodira pri dodiru s tlom ili metom. Uz sve, ima i svoje dodatne mogućnosti koje otključavate igrajući.

Nije u tajicama ovaj put.

The Hunter – Marriane

Jedna od ključnih mogućnosti lovca je da vrlo brzo može ubiti neprijatelje svojom stealth taktikom. Štoviše, čak postoji mogućnost da dok je u čučnju juri brže nego dok trči, te da još brže ubije svoje mete.

Njezin poseban napad je nevidljivost. Jednostavno nestane na određeni dio vremena te se vrlo lako može prišuljati iza leđa bilo kojem igraču. Isto kao i rendžer, koristi dimne bombe da omete svoje potencijalne mete. Njezino je glavno oružje samostrel koji je modificiran za jednu ruku. U njemu može imati od 7 pa sve do 9 strijela. Istovremeno može ispaliti jednu do tri strijele, ali zapamtite da za tri strijele postoji ipak faza punjenja i napinjanja pa vas tako često protivnički igrači mogu ubiti ako ste prespori. Ona jedina ima mogućnost da iz bilo kojeg ugla ubije stražare koji je nisu vidjeli. Svi se ostali moraju došuljati iza leđa.

Slatka mala Marianna.

The Brawler – John

John je odlučio iskoristiti svoje znanje s čekićem u svrhu rata. Cilj mu je iskorijeniti svu korupciju u ovoj državi. Sretno!

John je mrcina kojemu je ogroman čekić ujedno i glavno oružje, a njime lomi neprijateljske lubanje. On je najbolji od svih odmetnika po pitanju fizičkih napada. Izdržljiv je, ima veliki health bar te vas ujedno može ubiti u dva do tri prava udarca.

On jedini može podići stražarska vrata kada su ona spuštena. Svojim udarcima može zahvatiti više neprijatelja odjednom.

Bijes je njegova glavna mogućnost. Kada ju uključite, on jednostavno dobiva nadljudsku snagu i neograničenu energiju. Jedini način da ga brzo ubijete je eksplozivom, a ukoliko ste s njim 1 na 1 – šanse su vam minimalne.

Mlad, nježan, a kada ste 1 na 1 – neizbježan.

The Mystic – Tooke

Čovjek zmija. Izgleda kao zmija, kreće se kao zmija. Oprostite, ovo je samo moje subjektivno mišljenje. Ali zašto zmija?

On je odmetnik koji će vam najčešće izmigoljiti onda kada mislite da ga imate. Kao prvo, može vas označiti svojem timu, a da vi toga niste ni svjesni. Kao drugo, ima razorne long range udarce zbog kojih se praktički niti ne stigne ući u fizički sukob sa njim i često će vas ubiti u dva do tri udarca.

Kao treće, kada i uspijete s njim ući u sukob i mislite da ga imate – on će se healati i sve počinje ispočetka. Odnosno. ne počinje. Vi ostajete na ono malo zdravlja što ga još imate.

Isto tako, najbrži je od svih odmetnika tako da, ako ga lovite, veća je šansa da će on na kraju loviti vas. Njegova posebna mogućnost je da određeno vrijeme može obnavljati svoju energiju puno brže nego bilo koji odmetnik.

I eto ti ga na, opet ti izmigolji.

Od posebnih mogućnost tu je još i instinkt koji kada uključi pokazuje na određeno vrijeme sve neprijatelje na mapi. Isto tako, svojom mogućnošću može healati sve svoje igrače u timu ako se nađu u krugu njena djelovanja.

Zmija!

Svaki poseban napad bilo koje klase dobivate tokom igre ubijajući neprijatelje i protivničke igrače.

SUBJEKTIVAN RANG KLASA NAKON IGRANJA

Osobno bih klase rangirao na sljedeći način:

  1. The Brawler – John
  2. The Mystic – Tooke
  3. The Hunter – Marriane
  4. The Ranger – Robin

Razlog tome je velika neuravnoteženost o kojoj ću govoriti malo kasnije. John je jednostavno najjači u igri i ne postoji pošten balans u odnosu na njega. Tooke je odličan pošto su očito njemu dali sve mogućnosti spram ostalih. Ukoliko pogledate da vas on može healati, da ima napade na daljinu, da ima tri različite mogućnosti, da može označavati neprijatelje i da je brz – jednostavno je jedna od ključnih klasa ove igre.

S Mariannom i Robinom se definitivno morate naučiti igrati. Kvaka je zapravo u kontrolama jer je ciljanje lukom i strijelom, odnosno samostrelom, jako škakljivo i trenutno loše izvedeno. Dosta su spori, a njihove mogućnosti su praktički slične uz male razlike.

Mape, next gen i vizuali

Hood: Outlaws & Legends igrate na šest različitih mapa koje, moram reći, stvarno odišu srednjim vijekom. Vizualno je igra iskoristila PS5 do maksimuma i izgleda prekrasno u svakom smislu. Svaki dio mape detaljno je napravljen i vidi se da je doista puno vremena posvećeno detaljima. Svaka je mapa podosta drukčija i svaka ima neke svoje prečace i načine gdje doista poboljšava atmosferu i čini samo igranje igre većim guštom.

Stvarno sam oduševljen načinom na koji su ukomponirali mogućnosti PS5 kontrolera. Haptički podražaj kod luka i strijele je uistinu fenomenalan. Još ni u jednoj igri na ovoj generaciji nisam doživio takvo nešto. Isto tako, osjećate kada je šerif blizu vas. Kontroler vam daje znakove po njegovim teškim koracima.

Je li sve tako dobro?

Ne. Nije.

Serveri

Za početak, Hood: Outlaws & Legends ima ogromne probleme sa serverima. U trenucima kada pišem ovu recenziju, čitam kako su izdali zakrpu samo za PC igrače u kojoj poboljšavaju matchmaking i stabilnost servera.

Oni to zovu matchmaking – po meni je to više red za čekanje. Ponekad na meč možete čekati i 5 do 10 minuta. Ukoliko ste igrali Predator: Hunting Grounds, znat ćete o čemu govorim.

U zadnjih par dana po tom pitanju ipak primjećujem znatno poboljšanje. Ono što je još gore od toga je iznenadno pucanje veze i povratak u meni. Ovo će vam se često događati, a najčešće kada ste blizu osvajanja meča ili tijekom završnih poteza što je poprilično frustrirajuće. Zbog toga gubite sav novac koji ste zaradili, sav mogući xp, ali ponajviše gubite jako puno vremena.

Nepravedan sustav

Trenutni sustav igranja je toliko nepravedan i to jednostavno na logičkoj bazi nije objašnjivo. Doslovno jedan tim može obaviti sav posao tokom meča, a na kraju i dalje izvisiti.

U svrhu ove recenzije napravio sam upravo to. Štoviše, čak postoji i trofej koji vas traži takvu stvar.

Kampirao sam, gledao sam seriju sa strane dok je drugi tim ukrao ključ, otvorio sef, odnio škrinju i izvukao skoro 90%. Tada sam došao sa svojim timom malo prije kraja, polomili ih pomoću par dimnih bombi, strijelama te su oni otišli skroz na početak. Zašto na početak mape? Jer smo zauzeli sve checkpointove prije toga te je to bila jedina mogućnost koja im je preostala.

Za to smo vrijeme bez problema s 90% došli na 100% i pobijedili. Nisam nešto pametan, ali smatram da bi ipak svaki tim morao imati svoj mjerač sa škrinjom i do kuda su dogurali. Taj mjerač izvlačenja škrinje nipošto ne smije biti zajednički za oba tima.

Balans

Katastrofalan. Vitezovi su prejaki, stražari sa samostrelom ne mogu nikada promašiti, a John može skočiti u dalj više nego prvak na olimpijskim igrama. Najveći je problem što svatko svakoga može ubiti. Dovoljno je da malo čučnete, došuljate se bilo kome iza leđa i ubit ćete ga u jednom potezu. Mogu vas ubiti čak i dok izvodite finisher nad drugim igračem. Takva bi sposobnost morala biti karakteristična za određene klase jer ovime gube svoju ulogu.

Protiv Brawlera ponekad ne možete ništa. Prije svega, udarci su mu daleko moćniji od ostalih odmetnika, a on isto tako može lupiti čekićem o pod čiji udarac ima preširok raspon koji vas, ako vas zahvati, može ubiti ukoliko ste niskog zdravlja.

Kada veza na serveru pukne, često se dogodi da jedan tim ostane s tri igrača. Tada je gotovo nemoguće pobijediti u tome meču.

Glupi AI i nedovršene animacije

Već sam spomenuo kako je čest slučaj da vam se netko došulja s leđa i zadavi vas, prikolje ili na neki posve treći način ubije. Pošto su to vrlo česte animacije, a ujedno i jedine, smetalo me što to doista nije napravljeno kako treba, odnosno, čini mi se dosta zanemarenim.

Smatram da je AI u ovoj igri jedan od najglupljih koje sam ikada sreo. Ukoliko me vide, odmah bi trebali alarmirati stražu. Ponekad doslovce prolazite pored njih i oni vas očigledno ne vide jer su slijepi.

Zatim, kada pronađu svoju metu, slijepo ju prate, a one koji su im tik do boka niti primjećuju. Ne možete im ni pobjeći niti se od njih sakriti jer su jednako brzi kao vi. Valjda igra to shvati, pa vas baci nazad u meni da ipak pobjegnete.

Kozmetika i oružja

Nažalost, kada sam prvi put vidio oružja i odjeću, stvarno sam se nadao da nude bolju statistiku i bolji način igranja. Brzo sam se razočarao kada sam shvatio da su to samo vizualni stilovi i ništa drugo. Čak su poneki isti, samo su boje drugačije. Puno koštaju, a novac jako teško zarađujete. Ok, tu im priznajem, možda su barem po toj stvari realni kao stvarni život.

Kontrole

Na kraju dolazimo do kontrola. One će vam u startu biti užasne i ne želim da se u ovom segmentu iznenadite. Međutim, kako vrijeme prolazi, definitivno ćete se s njima više sprijateljiti i postat će vam lakše. Ipak, ciljanje lukom i strijelom i dalje je jako loše izvedeno.

Budućnost je pozitivna

Iza ove igre stoji jedna snažno ime – Focus Home Interactive. Ne čudi me da su developeri Hooda i njihovi menadžeri već od prvog dana aktivni i bilježe sve što im igrači kažu. Već su stigle i prve zakrpe.

Koncept i ideja same igre imaju ogroman potencijal. Trenutno je igra na nekom prosječnom nivou koji ipak vuče prema pozitivnom, ali ako se u nju nastavi ulagati, ubacivati nove klase, poboljšavati balans u igri, uvoditi nove načine igranja… Onda ovo ima mogućnost postati jedna od boljih multiplayer igara.

Što se samih servera tiče, već su predstavili rješenje i čini mi se da u budućnosti neće biti sličnih problema. Kontrole već popravljaju.

Mislim da je budućnost za Hood: Outlaws & Legends pozitivna, ali da je njezin izlazak ipak bio previše uranjen te je umjesto izlaska, ovo morala biti beta ili demo gdje bi mogli dobiti odgovore igrača na temelju kojih bi poradili prije pravog izlaska igre.

Hood: Outlaws & Legends recenzija

75

Grafički i idejno savršena igra, bezobrazno zarazna. Međutim, manjak ravnoteže u sustavu igranja, loši serveri i nemaštovita kozmetika kvare potpun dojam.

Kako ocjenjujemo?