Recenzija | King of Fighters XV

Nova stara zvijezda ulazi ponovno u ring! SNK se vraća na velika vrata sa najvećim i najskupljim kraljem boraca dosada – što nam novoga donosi petnaesti nastavak kralja boraca?

Pozivnica je poslana.

Kralj željezne – ups, ne, kriva igra…

King of Fighters je na borilačkoj sceni skoro trideset godina, no svima je jasno da nikad nije postigao ogromne brojke poput Tekkena ili Street Fightera na globalnoj razini.

U davna vremena KOF je izlazio u godišnjim izdanjima, no posljednje desetljeće su se stvari malo promijenile; SNK je mijenjao prioritete i prebacio se iz tradicionalnog 2D prikaza s detaljnim piksel likovima u puni 3D, jako slično njegovom glavnom konkurentu Street Fighteru.

Prijelaz u drugačiju prezentaciju, dodatak novih likova i određenih promjena u prošlom KOF XIV je ostavio šarolike dojmove kod fanova serijala. Sav taj trud je ipak urodio plodom, jer XV pokušava usavršiti postavljene temelje u igru koja privlači i stare i nove šaketaše u ring.

Let it go, let it goo~

KOFXV zna točno što jest, a što nije. Ne maže vam oči pretjeranim spektaklom, ali niti vas ne drži za ruku. Grafički je korak dalje od prošlog dijela, sa lijepim i detaljnim modelima punih elana i živosti. Gravitacijski model fizike i trenja je iznimno prisutan kod određenih likova, očito je kako naši dragi Japanci znaju privući mušku publiku (i žensku, ne sudimo).

Ikone poput Terrya (iz Super Smash- OK, zezam se, pardon), Mai i Kyo izgledaju bolje nego ikad, a opet je primjetno da zapravo igrate 2D tabačinu starog kova. Neke animacije i potezi izgledaju, kako da kažem, neprirodno? Zastarjelo?

Kad skačete okolo i radite kombinacije poteza znaju izgledati krivo – ruke i noge nisu toliko fleksibilne ni brze i izgleda čudno na 3D modelu. Naravno, u žaru borbe to nećete zapravo primijetiti, ali igra sprema sve mečeve u detaljne snimke koje možete pratiti sličicu po sličicu.

Uspješno završena arkada vas nagradi simpatičnim dijalozima.

Fatalna Furija

Trebat ćete se dobro upoznati sa gledanjem, praćenjem i analizom tih snimki, vaših i drugih igrača, jer KOFXV nije laka igra. Poradili su na vizualnoj prezentaciji i darežljivom fan servisu, ali jedan pošteni uvod u mehanike i dobre navike KOF sustava ovdje nećete naći.

Postoji zasebni Tutorial Mode koji će eventualno poslužiti nekome tko nikad nije upalio video igru, kamoli tučnjavu, ali ništa zapravo ne objašnjava. Još gore, baca termine za razne posebne poteze i ne nudi nikakve konkretne probleme za vježbanje.

Postoji Mission Mode za vježbanje komboa, ali ni tu nemate ništa posebno osim liste postupno težih kombinacija za svakog lika. Sve to samo dira površinu iznimno dubokog i balansiranog sustava borbe.

S kime King priča? Možda već znate.

Pravo bogatstvo leži u kvalitetnom trening modu kojeg možete dijeliti s nekim preko mreže. Sve što niste dobili od šturih uputa unutar igre, možete saznati od KOF veterana koji će provesti sate u dojou s vama. Vremena će trebati, jer KOFXV nudi ni manje ni više nego 39 likova, a svi znamo da će ih dolaziti još u DLC paketima.

Svaki borac ima svoje posebne poteze i drukčiji set osnovnih poteza, tako da čak i oni koji su naizgled klonovi ili isti tip borca imaju dovoljno različitosti. Ima likova sa manje i više poteza, jednostavnijim i težim izvođenjem, potpuno jedinstvenim mehanikama poput airdasha ili iluzija, ponešto za svakoga.

Moram priznati, nije lako odabrati jednog lika koji vam paše kad ste potpuno nov, a ne pomaže ni druga odlika KOF serijala – mečevi se igraju u timovima.

Da, dinosaur. A mislili ste da je King iz Tekkena jedini, ha?

Nema ja u timu

Iako možete igrati jedan na jedan s drugim igračima, glavni način igre jest jedan meč sa tri lika za svakog igrača. Ako svi u timu izgube, gotovi ste. Iskusni igrači mogu vrlo lako riješiti početnika i njihov tim sa samo jednim likom, ali s druge strane to znači da i početnici mogu eksperimentirati sa više likova odjednom i svejedno imati šansu.

Ne, KOFXV nije tag team igra – nema mijenjanja likova usred same runde kao u MvC ili FighterZ. Prije samog meča birate i redoslijed likova u odabranom timu, pa imate i strateški element prije nego što padne prvi udarac.

KOF je tradicionalan i po pitanju razina; nema nikakvih dodatnih elemenata u arenama, samo su dva lika, njihovi hitboxovi i special metar.

Boli i više nego što mislite.

Tu dolazimo do meni najbitnije stavke – kakav je osjećaj boriti se u KOFXV? Prvi dojam – sporo, tromo i teško. KOF traži puno od vas i vrlo brzo naučite da nasumično stiskanje gumba jednostavno ne može proći. Morate pogledati što vaš lik može i koje poteze morate odmah savladati, jer čak i AI u arkadnom modu je nemilosrdan.

Krenete li odmah u online borbe, možda će vam splasnuti entuzijazam, jer stvarno nije lako probiti se u više rangove. Čim shvatite da KOF traži puno više taktiziranja, svladavanja kretanja i osvajanja prostora na ekranu, stvari će krenuti nabolje.

Svaka kombinacija mora biti zaslužena, a svaki lik ima alate za brzi ulaz i izlaz u opasnu zonu, samo ih treba naučiti. Tek nakon više sati isprobavanja cijelog asortimana ratnika možete imati površnu ideju koliko je KOF kompleksan.

Jaz između početnika i zagriženog borca je ogroman kojeg god lika odabrali, ali baš zbog toga je svaki korak naprijed primjetan i dobrodošao.

Pogledajte te detaljne statistike! Milina!

Je li za potpune početnike u žanru? Baš i ne. U usporedbi s drugim tučnjavama, KOFXV ima veći naglasak na korištenju metra.

Svi vaši najjači potezi ovise koliko metra imate i kako ga koristite – četiri vrste specijalnih poteza, MAX mode koji vas ojača, Rush komboi, Shatter udarci, ošamućivanje – cijela hrpa mehanika koju ne možete lako izvesti isprve. Pripremite se za spomenuti trening i uložite trud, jer se sigurno isplati.

S druge strane, ako vas trening umara i želite samo neobavezno šaketanje online, možda će vam ostati gorak okus. Ovo nije jedan Strive gdje lako možete skinuti trećinu protivničkog zdravlja u par sekundi, treba biti strpljiv i metodičan. Moguće je postići isto i u KOFu, ali samo za odlikaše.

Konfucije kaže: “Sat vremena dnevno u dojou.”

Kotrljanje unazad

Sadržaja za solo igrača ima pristojno sa spomenutim misijama i teškim arkadnim modom. Zadnji protivnik u arkadi je brutalan, usudio bi se reći nepošten, ali dobro služi kao dodatna motivacija za napredak prije online ljestvice.

Imate hrpu slikica, filmića i muzike za otključati kao nagradu za vaš trud, što će veterani serijala sigurno cijeniti. Ovisno koje likove koristite možete dobiti i posebne animacije između rundi koje su jako simpatične i duhovite.

KOF se ne pravi pretjerano ozbiljnim sa svojom šturom i blesavom pričom, a to dobro dođe kao kontrast bolnim prstima.

Kula će zalediti i najvatrenije.

Glavni dio igre su ipak online mečevi, bilo to zaozbiljno na ljestvici ili zabave radi u lobijima. U svojim sobama možete igrati 1v1, 3v3, Draft gdje birate i branite likove jedan po jedan za vaš tim (kao da smo u nekoj Doti, bože mi prosti…) i Party gdje svaki lik u timu igra zaseban igrač.

Jako mi je drago reći da KOFXV koristi rollback netkod, te da su se moje želje za ovaj žanr obistinile. Konekcije su brze i glatke, čak i viši ping ne sprječava normalno izvođenje borbi. Renesansa borilačkih igara je u punom jeku i glavni razlog tome jest upravo (konačno!) šire prihvaćanje rollbacka kao standarda, a ne iznimku. Opet, hvala Strive, dušu ti dalo.

KOFXV će sigurno dobiti više igrača zbog iznimne kvalitete online iskustva. Baš me zanima hoće li to biti dovoljno da KOF osvoji više tržišta prije nego se neki novi nastavci drugih serijala pojave na sceni.

Ovdje je sve regularno, molim lijepo.

Sve skupa, KOFXV je iznimno kvalitetna šora. Krenite polako i s oprezom, ne odustajte na prvim koracima i gradite svoju legendu u ringu. Pronađite partnera za vježbanje (možda na BOSS turniru, npr.?), posvetite se timu po svom izboru i razbijte sva očekivanja!

King of Fighters XV recenzija

75

Kvalitetna tučnjava za odlikaše i one koji se tako osjećaju.

Kako ocjenjujemo?