Recenzija | Life Is Strange: Before the Storm – Epizoda 1

Epizoda naslova “Awake” postavlja tek uvod i dobre temelje za razvoj priče o Chloe Price.

Originalni Life is Strange izašao je 2015. i nakon odigranih pet epizoda, na iznenađenje mnogih, stvorio je brdo vjernih fanova koji su prije nekoliko mjeseci s oduševljenjem dočekali vijest da će omiljena im igra dobiti nastavak. Da čekanje na Life is Strange 2 ne bi bilo predugo, angažiran je novi studio, Deck Nine, sa zadatkom izrade tri dodatne epizode koje daju uvid u životnu priču jedne od glavnih junakinja.

Miniserija o problemima Chloe Price

Serijal Life is Strange nije od studija Telltale preuzeo samo žanr okljaštrene avanture koja igra na emocije igrača i u kojoj se donose krucijalne odluke s utjecajem na tijek radnje, odnose među likovima i sam završetak (barem je to tako zamišljeno). Preuzeo se i način izdavanja, pa smo, kao nekakav intermezzo između dva nastavka, dobili prednastavak u čijem se fokusu našla mlada buntovnica Chloe Price (oni koji pamte, sjetit će se da je The Walking Dead na tu foru imao Michonne).

Pred nama je serijal od samo tri epizode u kojem ćemo pobliže upoznati i otkriti što se to dogodilo u životu mlade Chloe, otkrit ćemo kako i zašto je postala takva kakva je, a odigravanjem njene priče trebali bismo se još više s njom zbližiti i shvatiti njeno ponašanje u originalnoj igri.

Life is Strange Before the Storm

Chloe i Rachel – Kak taubeka dvaaaaaa…

Sama radnja smještena je u već poznati živopisni gradić Arcadia Bay, a sve se odvija tri godine prije događaja u originalu. U priču se ubacujemo u trenutku kad je Chloe ostala bez najbolje prijateljice Max Caufield koja odlazi iz njenog života odselivši se u Seattle, što je, naravno, samo jedan od problema s kojima će se (pokušati) nositi. Na prvi pogled, radi se o stvarima s kojima se svakodnevno bore, u većoj ili manjoj mjeri, mnogi tinejdžeri, pa će Chloe imati buran odnos s majkom i potencijalnim očuhom, probleme u školi (s nastavnicima i drugim učenicima), dok će na nju ponajviše ipak utjecati smrt oca s čim joj se ipak najteže nositi.

Uz mnoge reference na original (uživancija za fanove), vidjet ćemo i dva već poznata lika. Jedan od tih likova je Rachel Amber s kojom se Chloe, na iznenađenje svih, sprijatelji s mogućim naznakama romanse. Ne smijemo dublje ulaziti u priču i ostavit ćemo da sami sve otkrijete, no spomenut ćemo da se radi o izvrsnom prikazu kemije između dva lika i ponajboljem dijelu same epizode.

Ništa novo u Arcadia Bayu. Ili?

Vizualno i tehnički, Before the Storm ne odmiče se previše od svojeg prethodnika, pa smo se igrajući osjećali kao kod kuće. I dalje je to isti gameplay, i dalje je cilj proći po nekoj lokaciji, i dalje se očekuje interakcija sa svime na što naiđete. Developerima stvarno moramo odati priznanje za neke od sitnica (javite nam kad/ako otkrijete neke od njih).

Life is Strange Before the Storm

Nema više Rewinda, tu je Backtalk – Chloe mora na pravi način upotrijebiti svoju jezičinu.

Jedna od dvije bitne razlike u odnosu na original izostanak je natprirodne moći kojom je Max u prvom dijelu mogla “premotati” radnju unatrag – “Rewind”. Nema putovanja kroz vrijeme i nema ponovnog odigravanja nekih scena, što u Before the Storm unosi malo veću dozu realizma, ali traži i jače fokusiranje na samu radnju i odabir kojim putem krenuti u konverzacijama. Druga bitna stvar je novost u serijalu, a radi se o sposobnosti naziva “Backtalk”. Zapravo se radi o sistemu koji omogućava pokretanje vremenski ograničenog dijaloga tijekom kojeg je, da bi se postigao uspjeh, potrebno odabrati najbolji mogući odgovor. Chloe će prvi puta novu mehaniku upotrijebiti prilikom pokušaja da upadne na koncert omiljenog benda, a na putu joj se nađe gromada od izbacivača na ulazu u klub.

U očekivanju te oluje

Epizoda sama po sebi nema gotovo nikakav replay value, osim ako želite da Chloe ispiše sve grafite na različitim lokacijama tijekom epizode (zamjena za fotografiranje iz originala). Za one koji su preskočili većinu teksta i odskrolali na dno članka ne bi li bacili oko samo na ocjenu, kratko ćemo reći da se radi o prvoj epizodi miniserijala i budući da predstavlja zagrijavanje i postavlja temelje za preostale dvije epizode u kojima očekujemo zahuktavanje i puno više dramatičnih trenutaka, kao i razjašnjenje jedne misterije koja se ukazala pri kraju, dio ocjene na neki je način kreditiran, a vraćanje kredita očekujemo s kamatama.