Recenzija | Mortal Kombat 11

Krv, znoj i suze. Churchill nije jedini koji je to mogao ponuditi, već nam to punih 27 godina nudi i jedna od najpoznatijih franšiza u svijetu videoigara – Mortal Kombat. Četiri godine nakon izlaska desetog (glavnog) nastavka ove franšize, suludi potezi prilikom kojih krv šikti, a kosti pucaju, vratili su se na sve platforme te na PC. NetherRealm Studios je nakon uspješnog devetog i desetog nastavka franšize te sjajnih Injustice igara dodao gas i donio nam možda i najbolju modernu tabačinu koju trenutno možemo pronaći na tržištu.

Znate i sami koji uzvik slijedi…

Get over here!

Moram priznati da nisam bio siguran mogu li pisati još jednu recenziju fighting igre. Nakon raznih DBZ-ova, DOA-ova, Jump Forceova, bila mi je puna kapa tog žanra. No, samo jedan pogled na video koji je prikazao jedan od fatalitya u ovoj igri je bio dovoljan da kažem: „Ok, želim ovo!“ I moram priznati, Mortal Kombat me itekako nagradio. Ono što je vidljivo odmah u početku je količina sadržaja koju ova igra nudi pored ostalih sličnih igara. Unutar glavnog menija sadržaj je podijeljen na četiri kartice: Konquer, Fight, Kustomize i Learn (primjetite slovo K umjesto C), dok su one onda dalje razrađene.

Prži se srce moje, od ljubavi tvoje!

Unutar Konquera imamo priču same igre, klasične tornjeve s valovima neprijatelja, posebne tornjeve nazvane Towers of Time te Kriptu. Bez brige, o svemu ćemo reći pokoju riječ. Fight se logično dijeli na Local (borba protiv prijatelja ili AI-a), Tournament (ista stvar samo uz napravljenu knockout shemu), Online i AI Battle (gledate AI kako se mlati sam sa sobom). Kustomize nam otvara kartice Characters i Kollection o čemu ćemo također govoriti kasnije, dok nam Learn nudi opcije Practicea, Tutoriala i Fatality Traininga. A upravo od ovog zadnjeg želim i krenuti.

Ponavljanje je majka učenja

Igrači koji su već neko vrijeme uz Mortal Kombat, ili pak uz NetherRealm možda već i znaju kako stvari funkcioniraju unutar tih igara, no sigurno je kako svaki novi nastavak donosi i neke nove klince koji tek upadaju u svijet tabačina ili konkretne franšize. Mortal Kombat 11 nudi jedan uistinu zahvalan i kompleksan tutorial koji, uz ponavljanje, svakog igrača može učiniti ekspertom.

Ovdje možete vidjeti kako ja u tutorialu dobivam batina od easy AI-a. Naučite se igrati ljudi!

Da se razumijemo, igra kao igra će vam biti zabavna i da nikada ne pokrenete Tutorial jer priču igre, tornjeve pa i online borbu možete riješiti i button mashom, no Tutorial je kreiran izuzetno dobro i apsolutno bi preporučio svima prije ozbiljnog igranja da ga prođu jer ćete tada vidjeti koliki suludi broj elemenata postoji u nekoj borbi i koliko su vam te informacije korisne u nekim težim zadacima u singleplayu ili u borbi protiv jakog protivnika online. Uz to, rješavanjem toga ćete otključati i nekolicinu skinova za sve likove što je lijep poklon za uloženi trud.

Sam protiv grinda

Priča nije nešto na što ljudi gledaju kao na bitan element unutar tabačine, no uvijek je lijepo imati dobru priču. MK 11 u tom segmentu apsolutno dominira i donosi nam suludu priču u koju se mogu uključiti i novi igrači (iako nije loše da si nađete recap od 7 minuta na YT-u). Produkcija čitave kampanje koja traje nekih 6 do 7 sati je izuzetno visoka te zajedno sa sasvim pristojnom pričom vas tjera da je riješite u jednom danu. Animacije između samih borbi su fantastične, voice-acting brilijantan, a dodatan plus igra dobiva na tome što je sve to rađeno unutar enginea igre pa je tako prijelaz s neke sulude animacije u fighting okruženje super fluidan i dodatno nabrijava atmosferu. Općenito je prezentacija igre nevjerojatna i vjerujem da će postojati pozamašan broj ljudi kojima ništa drugo pored kampanje neće ni trebati, ma koliko god ona kratka bila.

Sestra Sub-Zerovog nećaka koji je bio bratić prvom Sub-Zerou kojeg danas znamo kao Noob Saibot. Otprilike tako nekako.

Unutar Konquer menija se pojavljuju prvi te ujedno i najveći problemi s Mortal Kombatom, a to je suludi grind. Klasični tornjevi, Towers of Time te Kripta su tu kako biste otključali dodatne skinove, nove fatality poteze ili novu opremu za lika (računajte, svaki od 25 likova ima 60 različitih skinova + 90 dijelova opreme + dodatan fatality + nekoliko različitih intro animacija za borbu + nekoliko različitih pobjedničkih poza). I dok naravno nemamo ništa protiv tolike količine kozmetičkih dodataka, imamo problem s načinom kako iste osvajamo, a to je putem in-game currencyja ili rješavanjem nekih izazova unutar spomenutih Towera.

Želiš ovaj fatality? Grindaj pi*da ti materina!

Jedno je kada igra implementira neke zabavne, zanimljive ili kompleksne izazove, no drugo je kada igra vara. Da! Igra vara! Naime, izazovi u Towers of Timeu su takvi da su uvedeni neki elementi u borbu koji vam otežavaju pobjedu. Pa su tako neki od njih da vam svakih nekoliko sekundi ekran postane crn, da ne smijete stajati pored suparnika duže od sekunde i slično. To jednostavno nije izazov već pretjerivanje i kao što sam već rekao, besramno varanje.

Kako biste riješili te izazove, često vam treba neki consumable koji okreće borbu u vašu korist. Njih morate kupiti in-game novčićima (kojih ima milijun različitih), a njih morate ili kupiti pravim novcem ili lupati iznova i iznova po priči, onlineu, towerima, itd. Kada pogledamo koliko kozmetike MK nudi, a kako se istu mora osvojiti, dojma sam da bi mi bile potrebne godine da skupim sve.

Cetrion je novi lik i Cetrion je dosta za*eban lik. Zamislite sada da ne smijete stajati blizu Cetriona duže od sekunde, a jedino je tako možete dobiti jer je ona „zoner“ lik.

Nakon svega toga tu je još i Kripta. Radi se o trčkaranju u 3. licu po otoku Shanga Tsunga na kojem možete pronaći razne kutije koje se otvaraju, opet, in-game novcem. Ono što je izuzetno iritantno je što ne znate što ćete dobiti u kojoj kutiji. Pa tako dok neke igre nude random lootbox nakon što skupite dovoljno XP-a ili nešto tome slično, Mortal Kombat tjera da trošite novčiće na random lootbox. Iz NetherRealmsa su najavili kako će patch donijeti neke preinake u navedeni grind i kako će svaki igrač dobiti pristojnu količinu novčića za lootanje po Kripti. Živi bili pa vidjeli.

Udri jače manijače

Srećom prošli smo kroz sve probleme koje Mortal Kombat ima i koji možda nekome neće ni biti pravi problemi kada uđemo u samu srž igre. Naime, igra je tabačina, a niti jedan komad kozmetike vam neće pomoći da lakše savladate bilo AI protivnika, bilo online protivnika. Sistem borbe je nešto sporiji nego je bio u prethodniku te je naglasak više stavljen na pozicioniranje, strateško blokiranje i poznavanje poteza nego li na „tko će prije jurnuti u napad“ oblik gameplaya.

Stajat ćemo u ovim početnim pozama narednih 5 minuta.

Ono što posebno oduševljava je što je unatoč tom, ajmo reći, taktičkom pristupu borbi ipak ostavljeno jako puno prostora da se uz igru zabavi i „običan pleb“ koji će mlatiti po tipkama. Naravno da će netko tko zna kada blokirati, tko zna poteze i tko zna koliko frameova traži koji potez vrlo vjerojatno slaviti, no uz ovu igru će se ipak ovi poraženi manje iritirati s obzirom na to koliko je zabavna. Dovoljno je već i što uživaju u vizualnom spektaklu u sjajno dizajniranim arenama. Još ako padne i fatality na kraju (a vjerujte mi, ovoga puta su nikad bolji i nikad luđi te bih rekao da 5 ili više njih spada u najboljih 10 u povijesti serijala), nema mjesta za ljutnju. Uostalom, postoji fatal blow, potez kojeg možete koristiti jednom tokom borbe kada ste kritično sa zdravljem i koji oduzme neprijatelju ogroman komad zdravlja. To omogućava i slabijim igračima da se bar na tren osjećaju moćnima.

I’ll just take this, thank you.

A kada pričamo o ljutnji, trzanja i teleportacije u fighting igrama dok se igramo online su stvari koje su nebrojeno puta natjerala mene, ali vjerujem i vas, da pomislite o bacanju kontrolera u zid. Mortal Kombat 11 ne da nema tih problema, već bih rekao da možda ima i najbolji netcode koji sam ikada vidio u igrama. Online je nešto što sam uistinu intenzivno testirao i ne pretjerujem kada kažem da mi igra nijednom nije trznula pa čak i kada bi me spojila s protivnikom čija je kvaliteta mreže bila ocjenjena s 2 od 5. Nikada se nisam toliko zabavljao igrajući online, bilo da se radi o običnoj borbi, ranked matchu ili king of the hillu (više igrača se bori, pobjednik ostaje, dok ostali gledaju mečeve dok ne dođu na red). Iz NetherRealmsa su najavili kako imaju velike e-sports planove, a ako će situacija s onlineom ostati ovakva onda će ih zasigurno i ostvariti.

Finish him!

U konačnici, nema dvojbe da je Mortal Kombat 11 najbolje prezentirana i vizualno najspektakularnija borba trenutno na tržištu. No, s obzirom na to da smo takvo nešto i očekivali, onda moramo još jednom pohvaliti fantastičan sistem borbe, online bez mane, pristojnu plejadu likova (iako navijamo da se neki kultni likovi vrate putem DLC-a), brilijantan tutorial te općenito sve što igra nudi u paketu. Naveli smo koje mane postoje, no ukoliko one budu ispravljene, onda je uistinu teško prigovoriti na nešto.

Pusa svima!

Uostalom, u ovoj igri Cassie Cage može nogom probiti protivnika, napraviti mu rupu u trbuhu, gurnuti ruke kroz tu rupu i unutar nje prstima napraviti srce i poslati pusu kroz to. Na temelju ovog tekstualnog opisa bih dao visoku ocjenu, a kamoli ne da to i vidim.

Mortal Kombat 11 recenzija

90

Uvjerljivo najzabavnija i najbolja moderna tabačina će vas tjerati da trošite sate i sate na izvedbu suludih fatalitya bilo u singleplayeru ili u online modeu.

Kako ocjenjujemo?