Recenzija | MotoGP 21

Ako pomno pratite MotoGP serijal, odmah ću vam reći da je MotoGP 21 uvelike sličan MotoGPu 20, tj. čak je u nekim područjima potpuno identičan. Tokom recenzije ipak ćemo otkriti da ima mnogo dobrih promjena koje doista poboljšavaju kontrolu nad motorom i cjelokupnu vožnju čine ugodnijom, a za iskusne igrače – izazovnijom.

Realističnije nego ikada prije

Jedan od najvećih naglasaka u MotoGP serijalu stavljen je na njegov realističan prikaz i istinsku simulaciju vožnje. Krenimo s određivanjem i taktiziranjem količine goriva u vašem rezervoaru: količinu goriva određujete u skladu s vašim stilom i strategijom vožnje. Naravno, ako krivo procijenite – utrku nećete završiti.

Trošenje vaših guma za vrijeme vožnje također usklađujete s vašim načinom vožnje – je li on agresivan ili pak ziheraški. Ako ste agresivan vozač, definitivno ćete primijetiti kako vaš motor postaje teži za manevrirati što je potrošnja guma veća.

Naravno, nisam tu da vas uplašim. Ovo su sve opcije koje možete, ali i ne morate uključiti. Igra vam daje strašnu mogućnost uređivanja svakog segmenta koji se odnosi na vožnju.

Ono što ipak ne možete isključiti je novi feature ove godine – temperatura vaših kočnica. Prije utrke ćete morati precizno odrediti temperaturu vaših kočnica za vrijeme vožnje. Ako one budu prevruće ili prehladne, efektivnost kočenja neće biti ista. To je definitivno jedan novi dodatak koji se odmah primijeti tokom vožnje.

Prije same utrke morate definirati željenu temperaturu kočnica i potrošnju goriva

Za sve ljubitelje prave simulacije, kompletno je revidiran sustav suspenzija s ciljem postizanja veće realnosti. Motor je sada značajno nestabilniji na krivinama i rubovima.

Što je novo u MotoGP 21?

Jedan od novih sadržaja već smo spomenuli iznad (temperatura kočnica), a od ostalih se definitivno ističe long lap penalty. Što je long lap penalty? Iako je ovo recenzija, idemo usput naučiti o čemu je riječ. Kada vozaču bude izrečena kazna iz bilo kojeg razloga, kako bi ona bila što pravednija, Komisija za Grand Prix složila se s uvođenjem nove vrste kazne – long lap penaltya.

Video primjer kada i kako morate odslužiti Long Lap Penalty

U svakom krugu ruta će biti definirana i označena na sigurnom mjestu oko staze (obično područje asfalta izvan skretanja), što je nekoliko sekundi sporije od uobičajene trkaće linije. Kažnjeni vozač mora voziti kroz definirano područje u roku 3 kruga od primitka obavijesti, pri čemu trpi kaznu ekvivalentnu nekoliko sekundi (obično dvije ili više sekundi) u tom krugu.

Drugi najveći dodatak u MotoGP 21 je manual bike retrieval system. Nema više respawna nakon što se zaletimo u zid ili odletimo van staze. Sada trčimo do motora, guramo ga do staze i tek tada se možemo vratiti svojoj vožnji. Realističnije ne može biti.

Ponovno moram napomenuti da su ovo opcije koje je moguće isključiti.

Kako izgleda vožnja na next genu?

MotoGP 21 je kompletno usklađen s tekućom sezonom, a ovo je ujedno i prvi put da je ova serijal na next gen konzolama. Možete voziti prvenstvo u svim klasama – MotoGP, Moto2 i Moto3.

Igra nudi mnoštvo opcija uređivanja i personalizacije vašeg motora i vozača. Ako niste zadovoljni ponuđenim stilovima – možete vrlo lako preuzeti kreacije drugih igrača putem interneta i tako voziti sa stilom.

U utrkama možete birati između 120 službenih vozača, 20 službenih traka, a uz sve to tu je još 40 povijesnih vozača i motora.

Na next gen konzolama igru možete igrati u 4K kvaliteti uz konstantnih 60 FPS-a bez ikakvih problema. Igra je grafički predivna i iznimno detaljna. Vjernost staza i posvećenost njihovom dizajnu moram posebno izdvojiti. Osobno su mi najveći gušt pružile vožnje noću.

Igra je u potpunosti iskoristila next gen konzole i njihov sistem brzog učitavanja. U roku 2 sekunde već sam vozio i bio na stazi. Također, jedna od većih promjena koju su omogućile next gen konzole je broj online igrača koji je sada skočio s 13 na 22.

Ono s čime definitivno nisam zadovoljan je – haptički feedback. U jednom trenutku sam čak išao provjeravati je li uopće uključen te nije li slučajno na niskoj razini odaziva. Čini se da igra nudi osnovnu vibraciju kakvu smo imali i na PS4 kontrolerima, ali to nije toliki minus jer su danas mnoge igre kasnijim zakrpama lako dodale haptic feedback.

Još jedan od problema je korisničko sučelje, ne zbog njegovog grafičkog izgleda, već načina na koji funkcionira. Ponekad mi se dogodilo da na jednom mjestu imam pregršt informacija i postavki, a jako malo mjesta je ostavljeno za njih. Primjerice, mogao sam vidjeti samo 3 odjednom, a njih je bilo 15 u istom prozoru. Tu definitivno postoji prostora za napredak.

Noćne utrke su predivne na next gen konzolama

Menadžerska karijera – stvori, vodi i pobjedi s vlastitim timom

Dio na kojem ćete provesti najviše vremena je definitivno menadžerska karijera. Ona je prije svega genijalno osmišljena, pruža igraču strašne varijante igranja i odabira te vas uvijek vuče na još jednu godinu, još jedan ugovor, još jedan prolazak kroz sezonu.

Prvo birate osobnog menadžera. Osobni menadžer je zadužen za traženje novih ugovora kako biste zadobili pozornost timova višeg ranga te naravno – više novca. Naravno da bolji menadžeri traže i više vašeg novca pa tako već u startu – pažljivo odaberite.

Nakon odabira menadžera dolazi odabir tima. Doslovce birate što želite. Možete izabrati bilo koji službeni tim MotoGPa ili kompletno novi tim. Ako odabirete kompletno novi tim, u potpunosti ga možete urediti po vlastitim željama, od boje kacige pa do zvjezdica na odijelu.

Nakon svih ovih odabira spremni ste za – još odabira i mogućnosti. Prvo morate ući u kalendar i odraditi test vožnju. U test vožnji možete isprobati tri varijante setupa za vaš motor. Na kraju cjelokupne vožnje morate odabrati setup koji vam najviše odgovara.

Uz osobnog menadžera imate i glavnog inženjera. On vam pomaže u povećanju vaših istraživačkih bodova koje možete dobiti tjedno ili tijekom raznih sesija i vožnji.

Osim toga imate i analitičara podataka koji radi zajedno s glavnim inženjerom i nadzire brzinu kojom se odvija razvoj određenih područja.

Možete razviti i juniorski tim, no da biste ga kreirali, potrebno je zaposliti dodatno osoblje. Potreban je timski menadžer koji traži nove sponzore i vozače, kao i tehnički direktor koji će predvoditi istraživanje i razvoj za juniorske motore. U početku možete angažirati jednog vozača, a dva tek kada u potpunosti nadogradite tim.

Što se tiče same utrke, opet možete birati želite li voziti practice session, kvalifikacije, zagrijavanje ili samu utrku. Ako vozite kvalifikacije, morate postići dovoljno dobar rezultat da uđete u drugi i konačni krug kvalifikacija.

Opće je poznato da u svim boljim simulacijama vožnje i karijere imamo istraživanje i razvoj naših vozila. U MotoGP 21 bilo kojoj razvojnoj grani možete dodijeliti specijalizirano osoblje i trošiti vaše bodove kako biste poboljšali ključna područja poput elektronike, kočionog sustava, suspenzije i okvira motora.

Je li ova igra za mene?

Ako ste očekivali da ćete automatski ući u utrku i voziti kao Rossi u najboljim danima, razočarat ćete se. Preporučam da prvih sat vremena provedete u tutorialu.

Što se tutoriala tiče, način podučavanja podijeljen je u dvije različite razine. Prva razina usredotočit će se na podučavanje osnovnim manevrima potrebnim za upravljanje motorom. Napredna razina objasnit će specifične mehanike povezane s MotoGP svijetom, poput elektronike motora, potrošnje goriva i slično.

Ono što je najbitnije tokom tutoriala je da ćete si odmah moći postavljati driving aids. Želite li malu, umjerenu ili nikakvu pomoć pri kočenju, a tu su i ostale pomoći poput stabilizacije, potrošnje, pomoći u zavojima i slično.

Sljedeći savjet je da se sprijateljite s tipkom R1. Ona će vam u početku biti najbolji prijatelj. Putem R1 možete raditi rewind svakog vašeg poteza i on nije limitiran na određeni broj korištenja. Svaki puta kada padnete, pogriješite putanju, izgubite mjesto – možete rewindati i popraviti grešku. Ovo vam omogućava dosta dobru krivulju učenja u početnim satima igre jer možete odmah popraviti grešku i naučiti pravilan način ulaska u zavoje i slično.

Prilikom same vožnje otkrio sam da kratkotrajna kočenja i kratkotrajni pritisci na gumb dosta pomažu kod skretanja, manevriranja i zadržavanja stabilnosti motora, a duži pritisak na kočnicu vas vrlo brzo može dovesti u nevolje.

Jesu li ovogodišnje novosti dovoljne?

Smatram da će vjerni ljubitelji serijala ostati malo zakinuti nedovoljnim brojem promjena spram prijašnje godine, no to neće biti nešto presudno. Igrači s iskustvom igranja simulacijskih vožnji i motorističkih utrka će uživati u svim čarima i mogućnostima koje ova igra nudi. Novi igrači u početku bi mogli doživjeti frustracije i poteškoće s kontrolama koje bi poslije mogao zamijeniti osjećaj adrenalina i postignuća jednom kada savladaju osnovnu mehaniku igre.

MotoGP 21 recenzija

80

Definitivno jedna od najrealističnijih igara ovakvog žanra koja je dosta pristupačna za nove, a potpuno izazovna za iskusne igrače.

Kako ocjenjujemo?