Recenzija | Need for Speed: Heat

Gdje si bio 1994. godine? Čudno pitanje, zar ne? Zašto baš 1994. godina, a ne 1991. godina? Da ste na nekom drugom portalu, čitali biste o 1991. godini, ali mi ćemo pričati o 1994. godini. Tada je svjetlo dana ugledao prvi Need for Speed. Nisam ga igrao jer sam imao 9 godina, a nisam imao PC.

Onda je došla 1997. godina i izašao je Need for Speed II. U selu je jedan čovjek taman kupio novi Pentium koji je imao nevjerojatnih 16MB RAM-a i zvijer od procesora koji je radio na 166 MHz čiste snage. Sa svojih 12 godina sam prvi puta zaigrao PC, a prva igra je bila upravo NFS 2. Ljubav na prvi pogled i igra koja je u svojih 10MB sadržavala više zabave od bilo koje druge trkaće igre tada.

Može se reći da sam ljubitelj serijala koji postoji već 25 godina i prema kojem imam respekt. Pazite, opstati 25 godina na tržištu nije jednostavno, ali NFS serijal je oduvijek prisutan.

Nisam niti sanjao 1997. godine kad sam imao 12 godina da ću 22 godine kasnije sjediti za svojim računalom i pisati recenziju za tko zna koji po redu NFS koji nosi ime Need for Speed: Heat. Velika je to čast i odgovornost prema serijalu, ali i onom dječaku iz 97′ godine koji se zaljubio u igru.

E vidim da igraš novi NFS, a kažu da je smeće!

Smeće, smeće i smeće. Kažu isto i za Death Stranding i za novi Call of Duty. Valjda smo 2019. godine i mi svi skupa se odlučili utopiti u sivila mišljenja koja kod nas prevladavaju. Svi su lopovi i sve je smeće. Need for Speed: Heat definitivno nije smeće, ali nije niti najbolji NFS kojeg smo imali priliku odigrati. Ono što je svakako pozitivno – Heat je bolja igra od NFS: Paybacka i NFS-a iz 2015. godine. Dakle, najbolji NFS u zadnjih nekoliko godina? Da.

Pitanje koje si trebate postaviti – zašto igram Need for Speed?

Da, ovo je pitanje koje si morate postaviti ako imate dvojbu oko kupnje igre. Što očekujete od igre? Realizam? Nema ga. Dobru priču? Ništa od toga. Najbolji mogući izbor automobila? Paaa, Forza Horizon je tu bolja. Brze i luđačke utrke? Da, to ima NFS: Heat. Svjetla velegrada i neonke? O, da! Pa to je drugo ime Heata. Ženske? Nula. Čistoća u gradu? Nema je jer ćete napraviti krš.

Zaboravite na priču jer je puna klišeja i užasnih dijaloga…

Dobro, mogu li uzeti Golfa jedin’cu i metnit felne skuplje od čitavog auta i pobijediti Ferrari? O, da! Mogu li uređivati automobile koje neću nikad moći imati u životu? O, da! Dobro, mogu li voziti brzo i ludo, a da mi auto svijetli više od Betlehema i muzika trešti glasnije od narodnjačkog kluba? O, da. Mogu li staviti ruku kroz prozor i biti “krkan”? Možete, ali ne u NFS: Heatu.

Need for Speed: Vrućina

Kad sam upalio i pokrenuo igru, moram biti iskren i reći da nisam imao nikakva očekivanja. Želio sam da bude bolja od Paybacka i NFS 2015 što svakako je. Nagledao sam se puno gameplay trailera, ali nije to to dok ne krenete igrati. Odmah ću vam reći da Need for Speed: Heat ima jako lošu i slabu priču koja uključuje rušenje korumpiranih policajaca, loše dijaloge i isto takve likove. Sve je prepuno klišeja, ali na svu sreću animacije možete prekinuti. Vjerojatno to i hoćete jer ne znam niti jednu osobu koja kupuje NFS zbog priče. Lik kojeg odaberete na početku igre isto je ufuran i nebitan, ali ga barem možete kustomizirati kao da je automobil. Baš zgodno.

Ovo u pokretu izgleda predivno!

Priča je dakle nebitna, ali prolazit ćete kroz nju radeći razne misije i zbog toga ćete biti nagrađeni raznim dijelovima, nadogradnjama i drugim stvarima za vaš automobil. Misije koje radite za razne likove se u 90% slučaja svode na utrkivanje što nije loše jer ovdje smo zbog utrkivanja.

Palm City ili mjesto radnje je zapravo Miami u stvarnosti i nekako čitava igra, odnosno sam grad ima GTA: Vice City osjećaj, samo u puno ljepšem ruhu. Posebno po noći kada sve u gradu svijetli, a kad padne kiša, refleksije u vodi i lokvama vode izgledaju predivno. Naravno, nećemo se utrkivati samo po gradu već i okolici Miamija koji čine industrijska zona, manja mjesta i off-road staze. Kompletna mapa je sasvim zadovoljavajuće dizajnirana i u duhu starih NFS igara.

Ali po danu je druga priča i nije sve tako bajno…

Shvatili ste da po noći i posebno jakoj kiši, igra izgleda predivno za što su zaslužni predivno osvjetljenje i refleksije. Po danu je sasvim priča suprotna i igra izgleda dosta prosječno, pa čak na trenutke i ružno. Mi smo igrali na PS4 Pro konzoli i nerijetko se po danu događa da teksture kasne, mutne su i stvarno ne izgleda lijepo. Ponovno kad padne kiša po danu, igra odjednom postane ljepša, ali i dalje se ne može usporediti s noćnim prikazom.

Moram svakako istaknuti još jednu tehničku stvar koja se događa na PS4 Pro konzoli – igra mi se često rušila u sam PS4 izbornik (u 3 sata igranja barem četiri puta i tako gotovo svaki dan), a jednom mi je kompletan PS4 Pro jednostavno smrznuo, pa sam morao isključiti ga na silu iz struje. Igra ako imate potreban panel podržava HDR prikaz koji ponovno po noći izgleda lijepo.

Jedan od meni dražih automobila u igri…

Glazba u igri je za moj ukus prilično loša, pa sam ubrzo je skroz ugasio, no zato sam pojačao zvuk automobila, odnosno motora i vjerujte mi na riječ – melodija motora u Heatu je predivna. Posebno kad tjunirate zvuk iz auspuha, ali o tome kasnije. Igrajte na slušalicama i uživat ćete ne samo u zvuku vašeg automobila, nego ćete itekako osjetiti i čuti zvuk drugih automobila koji se utrkuju protiv vas što je za svaku pohvalu.

Čak nisam doživio niti onaj famozni catch-up sustav gdje odjednom se protivnik magično stvori iza vas, a prije toga ste ga ostavili 15 sekundi iza vas.

Dan je za utrkivanje…

Vjerujem da ste već negdje čuli ili pročitali kako NFS: Heat se igra na dva načina. Razlika između dana i noći je upravo takva –  dan i noć. Dan služi za skupljanje novca s kojim kupujete nove automobile, dijelove za automobil i druge stvari. Bez novca u igri ne možete i vjerujte mi da ćete grindat lovu kroz razne utrke, natjecanja u driftanju, time trialove, 1vs1 utrke, pa čak ćete voziti i off-road natjecanja koja su prisutna u igri. Što više igrate i što dalje napredujete kroz priču, mapa postaje sve punija sadržajem baš kao i u prijašnjim NFS igrama. Dan služi dakle za čisto utrkivanje i zaradu love. Utrke variraju od dužine do vrste i što dalje napredujete sve su duže, teže i brže.

Nećete samo po cesti utrkivati se!

Nemojte da vas na početku obeshrabri igra jer ćete krenuti s dosta sporijim automobilima i osjećaj brzine nije najbolji. Igra se čini spora i pomalo frustrirajuća, ali već nakon sat do dva igranja kupit ćete si bolji automobil, a onda tek i počinje prava zabava. Osjećaj brzine u igri je fantastičan i sve dalje što kupujete bolje automobile, sve veći užitak je igrati. Igra krene sporo, no kasnije sve sjedne na svoje mjesto i igra u potpunosti opravdava svoj naziv.

Rekli smo da je osjećaj vožnje i dalje arkadan te da ne očekujete simulaciju. NFS to nikad nije bio niti će biti. Novost je da sad po defaultu driftanje izvodite dvostrukim pritiskom na gas pa se auto zanese, no u postavkama se možete vratiti na stari sustav, a to je da drift započinjete pritiskom na kočnicu. Vozni model je pomalo na početku čudan, no s druge strane je itekako poznat od ranije i nije nikakva evolucija. Prava je šteta što nema pogleda iz kabine i ne vidimo unutrašnjost automobila, no čini mi se da je tu problem budžeta, a ne lijenosti developera.

Osim što po noći sve ljepše izgleda, i ceste su punije automobila! Po danu je sve nekako prazno – od cesta do ulica. Pješaci uopće ne postoje u igri!

Svaki automobil u igri koji kupite pripada određenoj klasi – neki su za utrke, neki su za driftanje, neki su za off-road, a neki su izdržljivi i jaki što vam treba za razbijanje policije o kojoj ćemo vrlo skoro. Dobra vijest je da kupnjom određenih dijelova i modificiranjem automobila u svega par klikova i nekoliko tisuća potrošenih novčića, svaki automobil možete prilagoditi stilu vožnje koji vama treba. Ako to ne želite, onda ćete svakako u garaži imati automobile za svaku vrstu utrke i podloge – jedan za drift, jedan za off road i dr. Shvatili ste poantu.

Kad ste se umorili od klasičnog utrkivanja, jednim pritiskom na gumb se možete prebaciti na noć, a onda tek krene prava zabava i preživljavanje.

Noć je za preživljavanje i kockanje…

Sve što ste zaradili danju, možete oplemeniti noću ili pak sve izgubiti. Noć je vrijeme kad nabijate uličnu reputaciju također utrkivanjem, ali i preživljavanjem jer tu u priču ulazi policija. Policija je apsolutno opaka, nemilosrdna i često ćete je proklinjati jer će vas uhvatiti, a onda ćete izgubiti i reputaciju, ali i dobar dio zarađene love. Da, noć je doslovno risk and reward sistem. Što više bježite i lupate policiju nabijate Heat mjerač koji je zapravo multiplikator bodova. Što je veća vrućina to ćete zaraditi više love i reputacije, ali to ujedno znači i da će vas ganjati sve više policije.

Rhino incoming, a meni sve u crvenom! Par sekundi poslije sam izgubio sveeeee! I razbio gamepad!

Sjećate se da sam rekao kako NFS igram od 1997. godine? E pa, mogu vam reći da ovako opaka policija u igri nije postojala. Jako je teško pobjeći, a kad nabijete Heat level 4 što i nije tako teško, dolazi teška artiljerija i helikopteri. Njima pobjeći je iznimno teško, a ako to uspijete osjećat ćete nevjerojatan ponos i sreću jer ćete zaraditi hrpu love i reputacije. Policajci su iznimno brzi, agresivni i stalno im stiže pojačanje što nije niti malo pošteno, a još manje pošteno je kad vam se backup odjednom magično pojavi iza leđa. To je mehanika koja frustrira i koja nije poštena te se nadam da će biti ispravljena nekim patchom. Taman nakon 20 minuta ganjanja po čitavoj mapi uspijete pobjeći i onda odjednom se pojačanje stvori iza vas i onda opet sve ispočetka. Neke potjere su znale trajati gotovo pola sata što je pomalo i suludo.

S druge strane, u vama će se probuditi mazohist koji želi s natjuniranim Golfom kecom izazivati i bježati od policije. Ruke će vam se znojiti, a adrenalin vas spucati kad znate da možete reputaciju podignuti nekoliko levela gore i u kasu strpati hrpu love, a s druge strane mjerač štete automobila je na pola. Da, policija vas može uhvatiti ili bolje rečeno uništiti samo zabijanjem u vas jer po noći imate 3 šanse ili života da se popravite prolazom kroz benzinske postaje. Ako do njih stignete uopće. Poslije toga nema više obnavljanja automobila već samo nada da možete pobjeći.

Elite dijelovi su vrh i nešto što želite otključati i ugraditi u automobile!

Biti ću vam potpuno iskren i reći da me policija jako često hvatala i da sam znao izgubiti kompletnu lovu za kupnju novih automobila što znači da sam se morao ponovno vratiti na vožnju po danu kako bih skupio lovu. Reputacija koju zarađujete noću je bitna iz razloga što veći level reputacije otključava nove automobile i nadogradnje za njih. Bez noćnog ludila nema dalje, a s druge strane rizik je dosta velik.

Ovakav sustav u igri je zaista jako zanimljiv jer kao da igrate dvije različite igre. Od vožnji tražimo adrenalin, a ovdje ćete ga itekako dobiti. Posebno ako volite policiju i ganjanje s njima. Zaista se čini da je noć katkad nepoštena i preteška, no jačim automobilima postaje pomalo lakše, a otključat ćete kasnije i dva perka koja služe kao protumjera za ludu policiju. Jednom kad pobjegnete policiji i dođete do garaže te vidite kako raste lova i reputacija, sreća će biti ogromna jer je vrijeme da svoju lovu potrošite na nove automobile, kupnju dijelova i tuning.

Ljubavna oda tuningu automobila…

Ako moramo izdvojiti jednu stvar zbog kojeg morate kupiti Heat je definitivno tuning automobila. Gotovo da sve možete modificirati, izmjeniti i nadograditi. Dijelovi automobila varariju od stock do elite kvalitete, a nadograđivat ćete kočnice, diskove, mjenjač, gume, amortizere i sve što vam padne napamet. Modificirat ćete automobile za razne podloge, a čak igra dopušta i promjenu motora što znači da ćete moći nadograditi i najlošiji automobil da se utrkuje s vrhunskim pilama. Upravo te nadogradnje i dijelove zarađujete po noći.

Da vam barem slika može dočarati kako zvuči savršeno ovaj Nissan GTR kad ga podesite…nešto posebno!

Kad ste nadogradili auto i sredili sve ispod haube, vrijeme je da se bacite na kustomiziranje karoserije i vjerujem da će vas i tu mogućnosti oduševiti. Svaki automobil u igri ima nekoliko vrsta modifikacije. Na nekim modelima ćete moći sve izmijeniti – svaki spojler, felgu, branike, stakla, svijetla, haubu, podvozje…ma gotovo sve. Jasno da nećete svaki Ferrari moći do besvjesti mijenjati, ali i tu ćete itekako moći mijenjati izgled.

Najbolja moguća stvar – igra podržava nekoliko mogućnosti modifikacije zvuka auspuha. Da, ne šalim se. Tuning ide toliko daleko da postoji nekoliko slidera samo za to. Kad ste odabrali vrstu felni, debljinu, boju i sve drugo poštimali, vrijeme je da ukrasite automobil kako ste zamislili, a ako nemate ideju tu se već nalazi na stotine predivnih uzoraka za svaki automobil koje su napravili drugi igrači. Sve možete skinuti jednim klikom i sve je besplatno.

Refleksije na cesti su čista perfekcija!

Vaše pile možete spustiti do poda ili podići do “neba”, a usput možete “spucati” neonke ispod da vam automobil svijetli kao Las Vegas. Ako i to nije dovoljno, onda čak i dim od kočenja možete obojati. Da, NFS: Heat omogućava da budete ultimativni gradski ili seoski baja. Ja sam proveo sate i sate u uređivanju automobila, a svake minute se javljaju novi uzorci koje možete primjeniti na vaš automobil. Zato je pravi užitak otključati nove pile, kupiti ih i uređivati. Stvarno je gušt kad vidite kako se vaša virtualna garaža puni autima, a vi ste već prepuni ideja o tome kako ćete ga natjunirati i izvesti u grad. Šteta samo što je sve virtualno, ali dobro. Ne možemo svi biti odlikaši.

Automobila trenutno ima 127, a variraju od Golfa 1 do Ferrarija FXX. Pronaći ćete hrpu BMW-a, Nissana, Porschea, Ferrarija do VW. Izbor automobila nije najveći i možda za tuning nije najbolji, ali pronaći će svatko nešto za sebe s tim da kronično u igri nedostaje više legendarnih japanskih modela. Čini mi se da je Ghost Studio koji je radio igru imao ipak limitiran budžet kad pričamo o broju i izbora automobila. Više automobila doći će putem DLC-a od kojih će pojedini biti besplatni, a neke ćemo plaćati.

Auto stvoren za drift, a kasnije ga preradite u off-road pilu! Da, i to je moguće

Mikrotransakcija u igri uopće nema i sve zarađujete igranjem. Nema loot kutija i sličnih gluposti koje su krasile Payback.

Crveno, žuto ili zeleno?

Sve ono bitno smo pokrili u recenziji osim onlinea koji je naravno prisutan u igri i gdje se možete utrkivati s drugim igračima. Igra trenutno ima problema s konekcijom s drugim igračima i čeka se poduže dok vas spoji u meč s drugima. Online nisam previše igrao jer kompletnu zabavu sam pronašao u offline igranju. Ne treba vam stalna internet konekcija i igru možete igrati bez interneta. Trenutno u onlineu izaberete vrstu utrke i čekate da se napuni lobby i kreće utrkivanje.

Usred utrke ne želite vidjeti ovu sliku iza sebe…

Online igrači i dalje igraju prljavo i često su gluplji od AI vozača koji su sasvim OK zapravo i stvarno se nekad zapitate tko je tu bot, a tko čovjek.

Palm City odnosno Miami kao mjesto radnje ja sasvim prigodno za igru. Većinu ograda, drveća i manjih objekata u igri možete rasturiti i nećete se samo zabiti u neki nevidljivi zid. Dizajn grada, a onda i cesta na kojim se utrkujete je sasvim dobar. Posebno kad malo dalje stignete u igri i utrke postanu sve duže i duže. Šteta samo što po danu sve to izgleda puno lošije.

Jasno da sam bio zadnji jer s autom namještenim za cestovno utrkivanje ne ide po blatu…mogao sam barem gume promijeniti i ovjes, ali nisam!

Osim utrkivanja tu su reklame koje ćete razbijati, rampe s kojima ćete izvoditi skokove, speed trapovi kroz koje ćete prolaziti i neonski znakovi koje ćete rušiti i zarađivati lovu. Ništa što već nismo vidjeli u NFS igrama.

Game Over!

Ponovno, na kraju recenzije si trebate postaviti pitanje s početka recenzije, a to je – zašto igrate i volite NFS? Ako volite policiju, adrenalin i tuning automobila, velika je šansa da će vam se NFS svidjeti. Ako očekujete neku evoluciju serijala onda ćete možda biti i razočarani jer NFS: Heat zaista nije ništa neviđeno. Nije bolji od Undergrounda ili Most Wanteda. Ne donosi puno novina, ali jako puno stvari odrađuje i više nego korektno.

Problem je što na tržištu postoje i bolje igre kao što je Forza Horizon 4 koja je nedvojbeno najkvalitetnija igra ovakvog tipa i nema trenutno konkurencije.

U svakom slučaju, ovo je najbolji NFS zadnjih nekoliko godina i ako je ovo svojevrstan reboot serijala, EA i Ghost Games su na pravom putu. Sprint je jako solidno odrađen, no NFS mora dobiti maraton da bi se vratio na staze stare slave. I nakon 25 godina u Heatu postoji dio NFS magije koju toliko volimo. Ako i dalje niste sigurni kupiti igru ili ne, pričekajte akcije koje stižu već 29.11. u obliku Crnog Petka.

Need for Speed: Heat recenzija

77

Heat nije najbolja Need for Speed igra koju smo igrali, ali definitivno označava povratak serijala na pravi put. Za još nešto više potrebno je unijeti više inovacija u kompletan serijal.

Kako ocjenjujemo?