Recenzija | Planet of Lana

Odrastajući uz Amigu 500 i Playstation 1, značajan utisak na moje igraće iskustvo su ostavili Another World i prva dva Oddworld naslova. Njihov fokus na realističnije kretanje, rješavanje kreativnih zagonetki i visoka produkcija su ih razlikovali od ostalih platformera koje sam do tada igrao te su mi bili uvod u svijet kinematografskih platformera, 2D igri čija je inspiracija bio medij filma, a cilj emulacija istog.

Ovaj podžanr je svoj vrhunac imao u 90-im godinama prošlog stoljeća nakon kojih je otišao u hibernaciju. Iz dubokog sna su ga probudili indie studiji, ponajviše danski Playdead, tvorci Limba i Inside. Inspiriran svojim susjedima, švedski studio Wishfully je odlučio dati doprinos žanru te nakon petogodišnjeg rada predstavio svoj debitantski naslov.

Zatišje pred oluju

Ljetna Žalost

Planet of Lana je SF kinematografski platformer smješten na daleki, netaknuti planet gdje lokalno stanovništvo živi u skladu s prirodom. Radnja igre se vrti oko djevojke Lane koja sa starijom sestrom živi u mirnom ribarskom seocu. Ono kratko što vidimo od njene svakodnevnice se sastoji od igre s drugom djecom i istraživanju okolice, no ona će uskoro biti grubo prekinuta.

Prometan dan na seoskoj tržnici

Tijekom uobičajenog natjeravanja, Lana i njezina sestra postaju svjedokinjama invazije nepoznate mehaničke sile na njihov mirni svijet. Sletjevši na površinu pomoću kapsula, roboti počinju otimati sva živa bića, uključujući Laninu sestru i suseljane. Izbjegavši za dlaku istu sudbinu, ona biva prisiljena na bijeg koji će se pretvoriti u najveću avanturu njezinog života u kojoj će probati otkriti tko su misteriozni uljezi, koje su im nakane te pokušati spasiti svoje voljene.

Lana sama nakon kaosa

Kuda Da Krenem

Gameplay petlja u Planet of Lana je inspirirana klasicima žanra, rafinira za modernu igraću publiku te se komotno može reći da se sastoji od tri komponente koje se učestalo preklapaju. Prva bi bilo samo platformiranje. Početni segmenti igre se uglavnom sastoje od bježanja od opasnosti i manevriranja okolišem, najčešće prikazano ovom komponentom.

Da bi vam navigacija bila malo lakša, elementi od veće važnosti su označeni dodatnom bojom. Npr., rub litice će imati trag žute boje kako bi ste znali da možete ići tim putem. Pošto je Lana obična djevojčica, ne posjeduje izvanredne atletske sposobnosti, ali je sama mobilnost dobro implementirana te ju dizajn nivoa komodira. Bilo da se radi o spustu niz liticu ili preskakanju velikog jaza, mehanički i tehnički je izvedba na visokoj razini.

Nemojte zaboraviti zadržati dah

Druga komponenta je rješavanje zagonetki. Igra naglasak na ovu komponentu stavlja kada Lana spasi jedno mačkoliko biće od robota te se sprijatelji s njim. Nakon sklapanja partnerstva, „mačka“ će vam biti suputnik te joj možete narediti da vas prati, stane, ode na određenu točku ili napravi posebnu akciju, ovisno o kontekstu (npr. stisnut gumb ili pregrist uže). I da, najbitnija funkcija je tu; možete ju pomaziti.

Zagonetke u Planet of Lana su najčešće realizirane u obliku scena u kojoj postoji opasnost ili prepreka koju morate riješiti korištenjem oba lika te naravno prolaskom u iduću scenu s oboje. Imate i tradicionalne slučajeve gdje npr. morate odgonetnuti točan redoslijed poluga koje trebate povući ali oni se mogu nabrojati na prste jedne ruke.

Treća komponenta služi kao vezivno tkivo između prethodne dvije te se radi o prolaženju kroz mirne scene. Njezina primarna svrha je da služi kao tranzicija između različitih scena i da pruži igraču malo predaha. Pošto Planet of Lana ne koristi tekst, ona također služi kao ekspozicija priče i atmosfere.

Stavi Me U Film

Poput ostalih kinematografskih platformera, Planet of Lana je nadahnuta sedmom umjetnošću. Njezina inspiracija ide do te mjere da prezentacija uvelike podsjeća na film. Kamera je tijekom igre fokusirana na Lanu, ali će se u određenim trenutcima promijeniti plan kadra kako bi se nešto istaknulo igraču. Nema učitavanja kako idete kroz nivoe (ali ima između njih), animirane scene imaju crne trake na vrhu i dnu ekrana te je tranzicija između njih i igrivih dijelova glatka.

Umjetnički stil igre je inspiriran rukom crtanim animiranim filmovima. Okoliš izgleda kao slikan, posebice pozadine, te se koristi veliki raspon boja, unatoč preklapanju elemenata u nekim područjima. Likovi su stilizirani ali dobro animirani, posebice robotski neprijatelji od kojih mi je paukolika varijanta ostala najviše u pamćenju.

Potjera koja je milina za gledati u pokretu

Audio kulisa kvalitativno prati vizualnu stranu igre. Zvučni efekti su solidni, a posebna pohvala ide za glasovne glumce koji su uspješno koristili izmišljeni jezik. To i ranije spomenuti nedostatak teksta daju igru dozu misterioznosti i na taj način privlače igračevu pažnju te potiču dokučivanje radnje.

Poseban spomen ide soundtracku, za koji je zadužen Takeshi Furukawa, japansko-američki skladatelj u svijetu video igara najpoznatiji po radu na The Last Guardian, a izvođenje Mađarski studijski orkestar. Furukawa je u raznim intervjuima govorio da mu je glavni glazbeni uzor John Williams, jedan od najvećih autora filmske glazbe, te mogu reći da je inspiracija itekako vidljiva u Planet of Lana. Glazbena podloga zvuči kao da je ispala iz radova Stevena Spielberga ili Georgea Lucasa te, uz vizuale, uspješno emulira kinematografsko iskustvo.

Odlaziš

S tehničke strane, Planet of Lana je polirano iskustvo. Tijekom recenziranja igre na PC-ju nisam imao nikakvih poteškoća osim jednog trenutka kada je Lana imala privid kretanja iako je stajala na mjestu. Osobni nedostatci bi mi bili da gameplay petlja postane repetitivna nakon sat vremena igranja te da je priča, unatoč zanimljivom početku, predvidljiva.

Usprkos relativnoj repetitivnosti u drugom dijelu igre, Planet of Lana bila mi je pozitivno iskustvo. Prolazak će trajati oko 4 sata te vam komotno može zamijeniti planiranu subotnju filmsku večer. Studio Wishfully je napravio jako dobar posao s prvijencem te se nadam da će im budući naslovi kvalitativno parirati, ako ne i nadići.

Izlazak igre Planet of Lana zakazan je za 23. 5., međutim, dan uoči izlaska cijena još uvijek nije poznata. Stoga ćemo našu ocjenu ostaviti kao otvorenih 80 uz pretpostavku cijene od 15-20 eura koja bi bila prikladna s obzirom na trajanje. Ako ste Game Pass pretplatnik, onda ovaj naslov možete igrati od prvog dana bez dodatnog plaćanja, a u tom slučaju, od nas ide velika preporuka.

Planet of Lana recenzija

80

Planet of Lana je dokaz da 2D igra i dalje može pružiti filmski doživljaj.