Recenzija | Pro Evolution Soccer 2017

Evo šansa! Gol! Gooool! Gool! Ljudi, ma je li to moguće?! Ludnica štajeovo…

The King is definitely back. To je ono što možemo reći nakon mjesec dana provedenih igrajući Pro Evolution Soccer 2017. Konami je prošlogodišnjim nastavkom razveselio najzagriženije fanove nogometnih simulacija dok je Fifa pomalo podbacila, što je omogućilo Kralju da ponovno sjedne na tron. Male promjene koje je Konami napravio u novom nastavku samo su učvrstile pozitivan dojam kod igrača koji uživaju u virtualnom nogometu. Čime nas je PES ove godine osvojio?

Prva i najbitnija stvar je definitivno sam gameplay. Svaka uspješna akcija i postizanje zgoditka pružaju osjećaj zadovoljstva veći nego ikada u serijalu. Razlog tome su promjene koje su napravljene u ovogodišnjoj verziji igre. Umjetna inteligencija obrambenih igrača poboljšana je u odnosu na prijašnji nastavak. Probijanje obrane će ove godine biti puno teže te će igrači trebati biti strpljiviji i pametniji kako bi nadmudrili protivnika. Obrambeni igrači ove godine bolje zatvaraju prostor i bolje čuvaju vaše igrače. Uz to, Konami je puno pažnje posvetio golmanima i osjeti se velika razlika u odnosu na prijašnji nastavak. Golmani su ove godine pametniji, ne daju riskantne lopte, nema više toliko loših ispucavanja kao prije i to svakako treba pozdraviti. Uz to, imao sam osjećaj da puno bolje brane nego u prijašnjem nastavku, a definitivno ćete osjetiti razliku između Neuera i Eduarda. Jedina zamjerka je što će se golmani na neke jednostavne lopte baciti ili uklizati, iako nema realne potrebe za to. Međutim, takva klizeća ispucavanja najčešćeće završiti duboko u vašoj polovici terena te neće pružiti realnu priliku za brzu kontru i gol kao što su to omogućavale pogreške vratara u prijašnjem nastavku.

Pro Evolution Soccer 2017_20161017025507.jpg

Kad ne znaš što ćeš, daj loptu čarobnjaku.

Ove godine je Pro Evolution Soccer u bojama Barcelone, zbog partnerstva između Konamija i katalonskog kluba. Čim upalite igru gledat ćete uvodnu špicu u kojoj Iniesta, Neymar i Messi dominiraju na Camp Nou te će početni ekran prije ulaska u igru vrištati BARCA BARCA! Osobno mi se više svidio prošlogodišnji pristup gdje ste sami izabrali najdraži klub čiji bi vam se igrači prikazivali na glavnom izborniku, no što je tu je. Fanovi Barcelone će posebno uživati, a valja naglasiti da je atmosfera na Camp Nou vrhunska te da je poseban užitak igrati na tom stadionu. I pobijediti domaćina.

Pro Evolution Soccer 2017_20161017025307.jpg

Nema se što reći, Camp Nou izgleda impresivno!

Prezentacija svakim nastavkom postaje sve bolja. Glavni izbornik je dodatno pojednostavljen i intuitivno je kretati se njime. Tu je, kao i uvijek, Master League i Become a Legend mod. Imamo licenciranu Ligu prvaka i Europa ligu te ćemo moći sami napraviti vlastitu ligu ili kup i natjecati se. Navijanje, stadioni, navijači i kamere djeluju jako dobro, a komentatori su mrvicu bolji nego prije, iako ćete nakon nekoliko sati igranja napamet znati njihove rečenice. Kao i svake godine, problem su licence većine klubova, no nema razloga za preveliku brigu i razočaranje. Sve se može riješiti vrlo jednostavno, uz pomoć Option fileova sa interneta. Za mijenjanje imena, grbova i dresova vam je prošle godine trebalo minimalno sat vremena jer ste morali ručno mijenjati sve. Ove godine će PES sve odraditi sam i to za deset do petnaest minuta, taman da odete u najbliži kvartovski dućan po hladno pivo.

Igrači izgledaju jako dobro i bez problema ih prepoznajete. Najpoznatije zvijezde ćete prepoznati po načinu na koji trče, driblaju i slave golove. To vam daje osjećaj kao da se pred vama odigravaju prave utakmice. Ibrahimović će ubačene lopte kung-fu potezima spremati u mrežu, Messi će zalijepiti loptu za svoju kopačku, a Cristiano će se na svoj poznati način pripremati za izvođenje slobodnih udaraca. Ljubitelji nogometa će zbog toga posebno uživati u ovoj igri. Valja spomenuti da PC verzija igre izgleda lošije od očekivanog te većina PC igrača nije pretjerano zadovoljna, no na Playstation 4 konzoli igra izgleda vrlo dobro i tu nemamo nikakve zamjerke.

Pro Evolution Soccer 2017_20161017023206.jpg

Naš maneken 🙂

Na kraju ćemo spomenuti i online komponentu – myClub. Kompetitivno nastrojeni gameri provodit će sate igrajući myClub u pokušaju da dođu do najboljih mogućih igrača i da slože idealnu momčad. Otvaranje loptica s novim igračima zarazno je, a igranje s drugim igračima je u isto vrijeme i zabavno i frustrirajuće. Zagarantirane su psovke i znojni dlanovi, a osjećaj koji imate nakon što pobijedite dobrog igrača u napetoj utakmici ne može se ni približno usporediti s onim koji imate kada pobijedite umjetnu inteligenciju.

Ibrakadabra u napadu, trener Nijemac, a Dinamo i dalje uvjerljivo gubi od stranih klubova.

Zaključno, Pro Evolution Soccer je možda i najbolja nogometna simulacija koju sam ikad igrao. Umjetna inteligencija je poboljšana, igrači su vrlo slični stvarnim igračima, a osvajanje Lige prvaka klubom kojim igrate Master ligu neće nikad ostariti. Ljubitelji dobrog nogometa, uzimanjem ove igre sigurno nećete pogriješiti.