Recenzija | Rage 2

Razočarenje. Kraj recenzije. To je sve što vas i zanima, zar ne? Ako se pitate kakva je Rage 2 igra, onda je odgovor vrlo jednostavan – razočaravajuća. Sve nam je nešto na slovo R u ovoj recenziji, ali kad je tako. Volio bih puno više da vam mogu reći nakon igranja Ragea 2, da se ovdje radi o vrhunskoj open world FPS igri, ali onda bih vas lagao. Rage 2 na momente je briljantna igra, a nažalost svih nas, takvi momenti su rijetkost.

Ilija Sivonjić

Rage 2 je klasična priča o velikom potencijalu koji je na kraju završio u velikoj mjeri velikim promašajem. Jer, ovu igru ne zanima priča. Ne zanima ju dizajn svijeta koji je uvelike monoton i prazan. Ne zanimaju ovu igru ni likovi koji su dio nje. Ovu igra zanima samo pucnjava i pucnjava je najbolji dio ovog FPS-a. Pa ako se onda pitate što je tu loše kad je u FPS-u najbolja pucnjava, odgovor je opet jednostavan – gotovo sve drugo.

Ma ča si mi lip prika!

Priča uopće nije bitna. Vi ste zadnji preživjeli Ranger nakon napada neprijatelja za kojeg su svi mislili da je mrtav, a za njegovu obranu su se pripremali 100 godina. Gospodin je došao i pregazio grad kao plitak potok, a vi, jedini preživjeli mutavac ste preodređeni za junaka.

Onda ćete ubrzo doznati da postoje 3 osobe koje vam mogu pomoći svladati glavnog zlikovca. I kompletna struktura igre temelji se na zadacima koje ćete raditi za te 3 frakcije. Nakon otprilike 2-3 sata igranja, odradit ćete misije koje morate, pa ćete jedno 3-4 sati grindati manje više iste zadatke da biste napunili za svaku frakciju “Mjerač Povjerenja” kako bi vam se otključale dodatne glavne misije.

I kad vam se one otključaju, igrat ćete još otprilike 2-3 sata i završit ćete igru. Odnosno, završit ćete priču u igri. Ne varate se, kampanja je kratka dosta, a ako nećete imati volje raditi dosadne zadatke, odnosno side misije, shvatit ćete vrlo brzo da ste bacili 449-549kn.

Dok ne napunite povjerenje i ne odradite zadatke nema dalje!

Kampanju ako ćete projuriti možete završiti za otprilike 7 sati. Nekome će trebati sat više, a nekome i manje. Ne mora svaka open world igra biti dugačka 150 sati, ali problem je što Rage 2 od 7 sati kampanje sadrži nekoliko sati glupog grinda, a ne kvalitetnih misija s kvalitetnim sadržajem.

Taman kad odradite 6-7 glavnih misija na početku i pomislite kako je igra solidna, odjednom postane dosadna zapravo. Razlog dosade je loše dizajniran svijet igre. Iako mapa sadrži različita područja (moćvara, pustinja, blato) jednostavno je dosadna. Građevine su jako slične, struktura sporednih stvari koje morate raditi je ista. Između misija nema ništa. Prazno je. Iako je Rage 2 šarena igra dosta, zapravo je tužna jer nedostaje atmosfere. Nedostaje života i živosti. Kad su već likovi mrtvi, prava šteta je što svijet nije živ. Nitko ne očekuje jedan Red Dead Redemption 2, ali zašto kreirati ovakvu mapu i nakrcati je istim stvarima bez atmosfere?

Igru smo igrali na PS4 Pro gdje se vrti na 60FPS-a i 1080p rezoluciji koja je često bila mutna i činilo se da igramo ponekad na 720p

Na svim trailerima i promo materijalima, Rage 2 je izgledao kao najzabavnija igra koju ćemo igrati ovu godinu. Ali, nažalost nije. Nakon 2-3 sata već mi je postalo dosadno. Iskreno. Morao sam se tjerati igru, a to nikad nije dobar znak.

Jednostavno nedostaje veći motiv za igranje svih tih side misija kad su iste i stalno imate osjećaj da nešto nedostaje. Prazno je, isto je i nije to to. Ne znam na koji način je Avalanche osmislio ovu strukturu igre, ali ona nije dobra.

Priča nije bitna, likovi su većinom nezanimljivi, dijalozi dosadni, svijet nema atmosfere i loše je dizajniran. Jesu li mislili da je dovoljno samo nakrcati mapu jednim te istim stvarima i nadati se da će fantastična pucnjava sve ispraviti? Ili da će igrači imati motiva ganjati sve nadogradnje kojih ima zaista puno? Ja sam ih krenuo ganjati, ali sam i prestao zbog te dosadne strukture igre.

Osim svih istih side misija tu su utrke i Arena mode gdje ćete se boriti protiv valova neprijatelja! Pobjedama u ovim aktivnostima otključat ćete nadogradnje za vozila i oružja

3 glavna grada kao centralni hubovi igre su lijepo dizajnirani, ali kao čitavoj igri nedostaje im dubine. U njima ćete skupljati side misije, a logično, svaki od vođa za koje ćete odrađivati zadatke, vlada jednim od gradova.

Na slikama ste primjetili da su u igri vozila, ali ona nisu zabavna za vožnju kao u Mad Maxu. Iako ih ima prilično dosta, i možete ih nadograditi raznim stvarima (bolji oklop, oružja), većinom ćete ih koristiti za dolazak od točke A do točke B. Imaju i konvoji u igri (Mad Max) koje možete napasti i naravno dobiti resurse, ali opet nije kao u Mad Maxu zabavno.

Dobro, prestani pljuvati!

Zvuči da ništa nije dobro u Rageu 2, zar ne? Stvar zbog koje bih vam iskreno preporučio Rage 2 da jednog dana ga odigrate je – pucnjava. Pucanje u igri, kao i oružja su fantastična. Osjećaj pucanja, ponašanje pušaka u sprezi sa zabavnim moćima koje možete otključati je genijalan.

Znate kako Doom ima dobru pucnjavu? Onda znate što vas čeka. Pucnjava je tako zabavna da bi ova igra bila za puno veće ocjene samo da su kreatori igre sve bolje povezali u jednu smisleniju cjelinu.

Nisam dugo igrao igru gdje sam uživao više u osjećaju pucanja. Inače sačmarice ne volim, ali u Rageu 2 kad sam je nadogradio, uživao sam. Od onog osjećaja trzanja puške do pucanja i nekoliko različitih mogućnosti koje svako oružje donosi.

Jednom kad uključite poseban “frenzy” odnosno overdrive mode, vjerujte mi da će vas spucati adrenalin kad krenete kositi neprijatelje. Uz luđački osmijeh na licu. Toliko je dobro. Udovi lete na sve strane, a vi kao Rambo kosite jadne neprijatelje. Poezija.

Ovo su trenuci u kojima Rage 2 jednostavno briljira!

Uz fantastična oružja i pucnjavu, idu i ultra zabavne moći koje možete otključati i koje vam iskreno preporučujem da ih otključate. I one su dio specifičnih side misija, i ako vam se ne da igrati ništa sporedno u igri (osim obaveznog story grinda), samo odradite te zadatke koje će vam donijeti moći.

Pred kraj igre imat ćete osjećaj da ste Terminator, Darth Vader i Luke Skywalker. Dodatne sposobnosti su prezabavne i sve ih možete nadograditi. Gotovo sve u igri možete nadograditi, i opet ću ponoviti da je prava šteta što je loša struktura igre ubila želju za otključavanjem svih tih nadogradnji.

Jedan od gradova u igri u potpunosti je okružen močvarom

Rage 2 bi puno bolje funkcionirao kao pucačina u ne open world igri jer Rage 2 “mete” sve druge igru u trenucima kaosa. Eksplozije na sve strane, šarenilo, udovi i krv leti po zraku, a vi ste tek krenuli.

I onda nakon tog ludila opet prevlada dosada kad je sve slično jer igri nedostaje veća smislenost, dubina i značaj. Osobno mislim da bi Rage 2 puno bolje “plivao” u linearnom svijetu, bez vožnje i mlaćenja prazne slame.

Oduševit će vas ubijanja mrcina kojih u igri ima, a kad svojim kinetičkim napadom zakucate za pod 10 neprijatelja, shvatit ćete o čemu sad pišem. Pucnjavu i upotrebu svih moći koje ćete otključati morate sami isprobati.

Klasični Avalanche

Mad Max nije niti blizu imao ovakvu dobru pucnjavu, ali imao je druge stvari ipak zanimljivije. Just Cause serijal je zabavan jedno vrijeme, a onda opet dosadi jednostavno. Rage 2 je zabavan jedno vrijeme i postane opet naporan. Avalanche ima već toliko godina isti problem. Odrade puno toga školski, ali nedostaje jednostavno nešto malo više da bismo njihove igre mogli svrstati u top kategoriju ponude današnjih igara.

U birtijama se dogovaraju poslovi, ali ovo šarenilo zasad neće doći do izražaja ako imate HDR panel jer igra ne podržava HDR

I baš kao većina igara kojima je Bethesda izdavač, vjerujemo da će igri cijena ubrzo pasti. Rage 2 ne vrijedi trenutno nikako punu cijenu, ali kad padne na 150-200kn, nabavite igru ako volite pucačine. Rage 2 nije totalni podbačaj, ali nije ni veliki napredak u odnosu na Rage, što je zapravo prava šteta. Rekli bismo da i ovaj naslov prati Avalanche sindrom koji je godinama karakterističan za taj studio.

Rage 2 recenzija

70

Prava je šteta što fantastičnu pucnjavu ne prati ostatak igre jer sad bismo pričali o fantastičnoj igri, a ovako smo dobili jedan sasvim prosječan naslov

Kako ocjenjujemo?