Recenzija | Signalis

Survival horor, žanr prisutan u gamingu od 90-ih godina prošlog stoljeća zadnjih par godina doživljava pravu malu renesansu. Nakon uspjeha Resident Evil 7 te prerada Resident Evila 2 i 3, ponovno se probudio interes publike te su krenule brojne najave originalnih naslova, remakeova, remastera i novih nastavaka poznatih serijala.

Boom žanra su iskoristili i manji razvojni studiji s naslovima koji crpe inspiraciju iz Playstation 1 i 2 ere, bilo grafički, mehanički ili oboje. Među njima se našao i Rose-engine, dvojac iz Hamburga koji je, nakon osam godina rada, izdao posvetu klasičnim naslovima survival horora s modernim štihom.

Pazite da ne gledate dugo u bezdan.

Retro, ali šik

Signalis je izometrijski znanstvenofantastični horor uvelike inspiriran starim predstavnicima Resident Evil i Silent Hill serijala. U igri preuzimate ulogu Elster, inženjerskog androida koja sa svojom ljudskom partnericom čini posadu izviđačkog svemirskog broda. Glavna misija vaše posade je pronalazak planeta pogodnih za ljudski život ali ona biva prekinuta kada se dogodi kvar koji rezultira brodolomom na najbliži planet.

Probudivši se u olupini, Elster ubrzo shvaća da joj je partnerica nestala te kreće u akciju. Potraga ju dovodi do zapuštene vojno-rudarske instalacije čiji su zaposlenici postali krvoločna stvorenja. Iako se na prvu čini jednostavno, ovo je tek vrh ledenjaka Signalisove priče.

Vaš brod iliti mjesto gdje se učite kontrolama i osnovnim mehanikama.

Gameplay ne odskače pretjerano od klasične survival horor petlje: istražujete različite prostorije, skupljate razne predmete, borite se ili izbjegavate neprijatelje te rješavate zagonetke kako bi ste dalje napredovali kroz igru.

Kako bi vam orijentacija bila lakša, imate sustav mapa koji prikazuje imena soba, status vrata (jesu li otključana, zaključana ili blokirana) te ima li u sobi nešto od značaja (zagonetka ili save point). Uz to, unutar igre će vam biti prikazano stanje vrata u vidu ikonica.

Što se tiče nošenja i korištenja predmeta, Signalis vuče inspiraciju iz Resident Evila. Inventar vam je ograničen na šest predmeta, ali višak možete odložiti u međusobno povezane škrinje koje se nalaze u sobama za saveanje. Sustav spremanja napretka je pak sličniji Silent Hillovom; možete ga neograničeno koristiti, ali imate samo četiri mjesta za spremanje. Kao mali homagij, pri uporabi vam se ekran u potpunosti ispuni crvenom svjetlošću.

Poruka koja vas dočeka ako odbijete saveati.

Naravno, analiza gameplaya ne može proći bez spomena o sustavu borbe. Suština igre je balansiranje između sukobljavanja s neprijateljima te izbjegavanja istih. Ako se odlučite za borbu, Signalis vam daje nekoliko metoda za rješavanje čudovišta.

Možete koristiti različita vatrena oružja plus pomoćnu opremu poput elektrošokera koji instant nokautira neprijatelja i lakše omogućuje njegovo smaknuće. Glavno oružje koristite tako da stisnete gumb za ciljanje, što vam ograničava, ali ne isključuje, kretanje. U ciljanju pomaže laser, a ako ste dobro nanišanili, vidjet ćete crveni kvadrat oko glave čudovišta; što je uži, to ste precizniji.

Kako god srušili neprijatelja, morate ga dokrajčiti na podu te spaliti tijelo jer će se u suprotnom nakon određenog vremena ponovno dići i napasti vas. Pošto su municija i dodatni alati ograničeni, tu dolazi opcija izbjegavanja čudovišta. Ako se odlučite za nju, imajte na umu da su neprijatelji osjetljivi na vid i zvuk, a trčanje proizvodi buku.

Što god odabrali, kontrole su kvalitetno odrađene te će brzo prenijeti vašu zamisao u djelo. Kao protuteža, kretnje lika su trome pa uvijek postoji element napetosti. A ako baš želite, imate opciju korištenja tenkovskih kontrola po uzoru na starije Resident Evile.

Valja još spomenuti sporadične momente gdje se perspektiva prebaci u prvo lice. Prvenstveno se to odnosi na rješavanje zagonetki i vinjeta u stilu walking simulatora te služe kao dobrodošli predah od glavnine igre.

Jedna od lokacija gdje ćete simulirano hodati.

Boja i zvuk iz svemira

Kada započnete Signalis, prva stvar koja će vam upasti u oči je 3D grafika inspirirana PlayStation 1 naslovima. Iako nije ni prva ni zadnja igra koja koristi ovakav grafički stil, njegova izvedba ovdje je izvrsna. Umjesto imitacije ograničenja starog hardvera, ekipa iz Rose-enginea je upotrijebila low-poly 3D modele i 2D spriteove te napravila kombinaciju tečnih animacija s pikseliziranim izgledom.

Bilo da se radi o kretnjama vašeg lika, nezgrapnim trzajima neprijatelja ili vrtnji industrijskog ventilatora, posvećenost detaljima je itekako vidljiva. Također valja spomenuti dobro izvedene svjetlosne efekte i odraze na raznim površinama. Naizgled sitnice, ali puno doprinose atmosferi.

Kombinacija nekoliko vizualnih elemenata na djelu.

Umjetnički stil Signalisa također je mješavina različitih utjecaja. Temelj čini industrijalizam baziran na retrofuturizmu. Prolazit ćete kroz zbijene prostorije impozantnih betonsko-čeličnih postrojenja dok vas snimaju CCTV kamere i propagandni posteri bombardiraju informacijama kako pomoći svojoj Naciji.

Uredi izgledaju kao da su preneseni iz neke socijalističke države, računala su monitori s integriranim disketnim pogonom, a oružja dizajnom više liče na suvremena. Uz to, na nekim lokacijama su primjetni elementi romanticizma, prvenstveno u segmentima iz prvog lica. Zadnja komponenta umjetničkog stila je inspiracija animeom iz 90-ih, što je posebice vidljivo u dizajnu likova i animiranim scenama.

Svakako valja istaknuti i auditivnu stranu Signalisa. Zvukovni dizajn je vrhunski odrađen, bilo da se radi o standardnim efektima poput koraka na različitim površinama, pucnja oružja i krikova neprijatelja ili sitnim, pozadinskim stvarima kao podizanje operativnog sustava računala, ugađanje radio signala i prolazak kroz inventar.

Moram priznati da me je soundtrack ugodno iznenadio. Sastoji se od originalne glazbe bazirane na industrial i dark ambient žanrovima te klasičnih skladbi. Iako na prvu zvuči kao neobična kombinacija, jako doprinosi atmosferi te efikasno evocira osjećaje napetosti, opresije i sjete.

You can’t stop the Signal(is)

Sve u svemu, Signalis je zanimljivo iskustvo. Za prvi prolazak trebat će vam 7 do 9 sati, a motiv za ponovno prelaženje imate u vidu četiri različita završetka. Iako ne donosi revoluciju u žanru, rafiniranošću gameplay elemenata i stilističkom prezentacijom odskače od ostalih naslova te smatram da će u skoro vrijeme dobiti status kultnog hita. Svaka pohvala Rose-engineu na predanosti i trudu te se nadam da nećemo morati dugo čekati na njihov idući projekt.

Signalis recenzija

85

Ljubavno pismo survival hororu u kojem će uživati i stari i novi ljubitelji žanra

Kako ocjenjujemo?