Recenzija | Star Wars: Outlaws

Teško je povjerovati da je Star Wars: Outlaws prva Star Wars igra otvorenog svijeta, ali tako je. S tim dolaze velika očekivanja, ali i mnogo uzbuđenja jer je razvoj igre povjeren Ubisoftovom studiju Massive Entertainment, poznatom po serijalu The Division.

Massive Entertainment ima iskustva s igrama otvorenog svijeta, ali prenijeti to iskustvo u Star Wars univerzum predstavlja veliki izazov, posebno kada uzmemo u obzir koliko su fanovi Star Warsa zahtjevni, a Ubisoft nije uvijek omiljen među igračima.

Zbog toga sam, kad je igra najavljena, bio skeptičan i ne toliko uzbuđen, pogotovo jer sam već pomalo zasićen igrama otvorenog svijeta. No, nakon što nam je igra ponuđena za recenziranje, odlučio sam je isprobati i vidjeti je li moj skepticizam bio opravdan.

Lopovi sa šarmom

Priča je smještena između filmova Empire Strikes Back i Return of the Jedi te prati Kay Vess, siroče koje je zbog teških okolnosti postalo lopov i krijumčar. To je jedini način na koji Kay može preživjeti i sakupiti dovoljno novaca da napusti rodni planet Canto Bight. Kay je osoba brza na jeziku i usijane glave, što je često dovodi u probleme.

Iako na početku Star Wars Outlawsa Kay ne djeluje kao poseban lik, tijekom igre, zahvaljujući odličnoj karakterizaciji, postaje jedan od najšarmantnijih i meni osobno najdražih likova u Star Wars univerzumu, ali i u igrama općenito. To se najbolje vidi kroz njene razgovore, izbor odgovora i komentare tijekom igre.

Kayin najbolji prijatelj je Nix, mali krzneni merqaal koji najviše podsjeća na miks lasice i merkata. Nix dolazi s nepoznatog šumovitog planeta i navikao je na surov okoliš. Njegove ljuske na leđima štite ga od kiše i grabežljivaca, a pipci na mjestu ušiju pomažu mu u osjetu opasnosti u okolini. Nix komunicira s Kay podizanjem i spuštanjem svojih pipaka, a kroz njihovu interakciju Kay pokazuje svoju emotivnu stranu, što ga čini njezinom slabom točkom, najboljim prijateljem i srodnom dušom.

Na svom putovanju kroz galaksiju, Kay i Nix pridružuje se ND-5, modificirani BX Commando droid kojeg su izvorno izgradili separatisti tijekom Ratova klonova. ND-5 je hladan i proračunat, droid koji sve vidi crno-bijelo i ne odstupa od zadanog puta. Često kori Kay zbog njezinih odluka tijekom misija, a u interakciji s Nixom dolazi do zabavnih svađa jer Nix voli skakutati po njemu i brodu.

Nakon što jedna pljačka pođe po zlu, na Kayinu glavu ponuđena je visoka nagrada, i jedini način da se izvuče jest da plati sama. Stoga se odlučuje na najveću pljačku koju je galaksija ikad vidjela, što označava početak njihove avanture.

Open world

Prva tri sata igre su linearna i fokusirana na priču, a radnja se odvija u malom dijelu Kayinog rodnog grada. Nakon uvoda, Star Wars: Outlaws nas baca na prostranstva planeta Toshara, vjetrovit planet bogat raznovrsnom florom i faunom, predivnim zelenim livadama, ogromnim slapovima i planinskim područjima.

Vizualno i umjetnički, Toshara oduzima dah i igrači će se vjerojatno najviše zadržati na njemu. Planet je naseljen imperialistima, piratima i raznim kriminalnim frakcijama koje se međusobno bore za prevlast. Često ćete naići na borbe u koje se možete uključiti ili ih ignorirati, dok se frakcije bore međusobno ili protiv lokalne faune.

Toshara uspijeva uhvatiti esenciju Ratova zvijezda s valovitim poljima prošaranim čudnim stvorenjima i kružnim zgradama, dok prljave i užurbane ulice Mirogane podsjećaju na scene iz originalne trilogije.

U Mirogani, glavnoj luci planeta koja služi kao hub, dolazi do izražaja koliko je svijet igre interaktivan. Likovi međusobno razgovaraju, parovi se ljube ili svađaju, izbacivači u lokalnom klubu imaju okršaje s pijanim posjetiteljima, a iz obližnje kladionice čuje se navijanje. Oblaci dima naviru s kartaškog stola, gdje okorjeli kockari pokušavaju na brzinu zaraditi. Lokalni trgovci zovu vas na njihove štandove, čudni vanzemaljci lutaju gradom, jazz glazba trešti iz kantine, a Stormtrooperi maltretiraju civile dok se sumnjivi poslovi na crnom tržištu sklapaju usred bijela dana. Mirogana nudi pregršt aktivnosti – možete se kladiti, kartati neku vrstu pokera, ili igrati na starim arkadnim aparatima. Sve su aktivnosti zabavne i pomažu stvoriti atmosferu koju sam uvijek želio od Star Wars igre. Massive je tu atmosferu uhvatio savršeno.

Iako smo imali mnogo igara otvorenog svijeta, Outlaws donosi novu dimenziju autentičnosti. U svakoj luci nalazi se kantina, gdje se obavljaju prljavi poslovi i gdje Kay započinje svoju prvu interakciju sa sustavom frakcija.

Postoje četiri frakcije, za svaku možete raditi ili je prevariti, ali to će utjecati na vašu reputaciju kod njih. Stanja su četiri: loše – niste dobrodošli na teritoriju, svi vas odmah napadaju i nema novih misija; neutralno – nitko vas ne dira, ali nemate ni povlastice; dobro – dobivate popuste kod trgovaca koji pripadaju frakciji, bolje plaćene poslove, slobodno hodanje po teritoriju frakcije, te poklone za Kay i Nixa; i odlično stanje koje donosi sve što i dobro, uz dodatne nagrade.

Sustav reputacije je dinamičan i uključuje se više nego što sam očekivao. Gotovo svaka misija koju sam odradio podigla je ili smanjila Kayin ugled, bilo zato što sam jednu bandu prevario u korist druge, ili zato što sam stao na stranu u borbi u kojoj Kay nije imala udjela.

Misije se dijele na frakcijske misije, događaje u stilu onih iz Red Dead Redemptiona 2, gdje se neka aktivnost događa na otvorenom prostoru i možete se uključiti ili ne, te na lov na davno zaboravljena blaga koja su zanimljiva i raznolika, kako po dizajnu, jer je svaka linearna i ručno dizajnirana, tako i po nagradama koje su korisne i značajne za nadogradnju oružja ili vozila.

Prostranstvima se krećete pomoću speedera, koji je agilan, brz i lako upravljiv, s vrlo dobro dočaranom težinom lebdećeg stroja. Drugo prijevozno sredstvo je brod Trailblaizer, koji služi za odlazak u svemir ili skakanje s planeta na planet.

Prijelaz između planeta i svemira je besprijekoran – nema učitavanja niti prekida, samo polijetanje i odlazak u svemir gdje nastavljate dalje. Nakon nekoliko minuta manevriranja brodom, sve dolazi na svoje mjesto i kontrola postaje prirodna.

U svemiru također postoje misije – nisu teške, ali su zabavne. Kao i na tlu, različite borbe odvijaju se u neposrednoj blizini, kojima se možete pridružiti ili ne, ali budite pažljivi koju stranu napadate, jer to utječe na vašu reputaciju.

Možete istraživati olupine u potrazi za vrijednostima koje kasnije možete prodati na tržnici i zaraditi dodatni novac. Novac se troši na različite dijelove za blaster, speeder i brod. Dijelove možete pronaći i u svijetu, ali samo neke i na određenim lokacijama. Tijekom mog prelaska igre, nikada nisam imao problema s nedostatkom bilo čega.

Mapa u je pregledna i začuđujuće prazna od ikonica koje su uobičajene u igrama otvorenog svijeta. Nema gotovo nijedne ikonice osim onih bitnih poput fast travela, glavne misije i objekata koje ste otkrili tijekom istraživanja. Istraživanje je prirodno i uvijek budi znatiželju – želite istražiti onaj dim u daljini ili sumnjivu rupu u planinama.

Blast them

Borba u Star Wars Outlaws je zabavna i brza. Kay ima na raspolaganju samo svoj dragocjeni blaster s četiri moda, granate – eksplozivne i dimne, i to je to. Kay može koristiti zaklon tijekom pucnjave, ima klasični roll za brzo izbjegavanje bačene granate, i hand-to-hand combat koji je bazičan, ali zabavan. Nema mnogo kompliciranih mehanika, što igru čini dinamičnom i ne pretrpava inventar bespotrebnim stvarima.

Tijekom okršaja, Kay može pokupiti različita oružja s poda, ali ih koristi samo dok se ne istroše, nakon čega se vraća na blaster. Takav koncept mi se sviđa jer izbjegava zamornost inventory managementa, koji je čest u sličnim igrama.

Kay također nema levele za unapređivanje – kako krenete, tako i ostajete. Jedini bonusi koje Kay dobiva dolaze od odjeće koja pruža određene buffove i preko Handlera za koje mora ispuniti određene uvjete da bi dobila neki komad opreme, kao što je veća torbica za injekcije za zdravlje. Sve je to suptilno odrađeno, što doprinosi preglednosti inventara.

Nix također ima određene predmete koji mu daju pasivne sposobnosti, a dolaze u obliku hrane. Na svakom od šest planeta postoji kuhar koji vam pripremi posebno jelo, a slijedi preslatka mini-igra u kojoj Kay i Nix zajedno interagiraju s hranom. Nakon toga, otključava se ta hrana koju možete dodijeliti Nixu i dati mu određene sposobnosti – na primjer, da vrati bačenu granatu natrag protivnicima.

Osim toga, Nix u borbi ima ulogu donošenja oružja dok se Kay skriva iza zaklona, ili u direktnom napadu, što daje kratko vrijeme da Kay dovrši protivnika. Prilikom dijelova gdje se Kay šulja, mali Nix može ometati protivnike kako bi okrenuli leđa, omogućujući Kay da ih onesposobi. Također, Nix može krasti stvari s mjesta do kojih Kay ne može doći.

Mala slatka lopuža

Kay nije stručnjak za borbu, pa je stealth često prva opcija. Dobro je odrađen, kontrole su izvrsne i omogućuju da sve što zamislite, možete i napraviti. Pristupi misijama su raznovrsni – od različitih ulaza do ometanja ili pregovora s neprijateljima.

Mala slatka lopuža

Ako ju netko uhvati tijekom šuljanja, Kay može upotrijebiti fast talk perk kako bi omela protivnika na nekoliko sekundi i uspavala ga blasterom. Sve u svemu, osjećaj pucnjave i šuljanja je izvrsno odrađen i zabavan za igranje.

Zadnji dio igre fokusira se na platformiranje, koje me najviše podsjetilo na Uncharted serijal. Lagano je, zabavno i uglavnom se koristi prilikom rješavanja prostornih zagonetki.

Audiovizualni problemi

Star Wars: Outlaws izgleda prekrasno, umjetnički među ljepšim naslovima, s obiljem detalja. Prašina se diže za speederom, trava se povija, snijeg se lovi za likove i topi dok ulaze u zatvorene prostore, a pogled seže daleko u daljinu. Lokve nakon kiše ostaju na tlu, svi moderni efekti su tu, i stvarno je lijepo vidjeti da se developeri još uvijek trude igračima pružiti nezaboravna iskustva.

Međutim, tu su i bugovi. Iako nisu prestrašni, ponekad mogu izbaciti iz doživljaja. Više puta mi se igra na PS5 srušila, voda ponekad izgleda nedovršeno, a ikone za interakciju nisu se uvijek pojavljivale, što me prisililo na ponovno pokretanje igre. Prilikom odlaska u svemir, crni artefakti znali su zauzeti pola ekrana, iako su nestali nakon nekoliko sekundi. Zvuk je također ponekad znao nestati na minutu, pa se vratio. U igri koja traje 40 sati ako pratite glavnu priču uz srednje istraživanje, ili do 80 sati ako istražujete sve, ove stvari nisu toliko strašne. No, ako se ne zakrpaju s nadolazećom zakrpom, bit će šteta jer igra zaslužuje biti u savršenom stanju.

Iako su to sitnice, kad se zbroje, Star Wars: Outlaws ne može dobiti najviše ocjene, iako se radi o izvrsnoj igri koja je napokon pružila pravi autentični doživljaj originalne trilogije. Massive je napravio jednu od najboljih Star Wars igara i jednu od najživljih i najambicioznijih igara otvorenog svijeta. Preporučamo, osobito za fanove univerzuma.

Star Wars: Outlaws recenzija

88

Open world Star Wars koji čini pravdu originalnoj trilogiji i pruža autentično Star Wars iskustvo kakvo smo čekali desetljećima.

Kako ocjenjujemo?