Recenzija | Star Wars Battlefront

Nakon čak deset godina, DICE nam donosi svoju viziju Battlefronta.

Nalazimo se na snježnom planetu Hoth. Runda Walker Assaulta tek je započela, a nebo je već prošarano laserima blastera. U daljini vidimo ogromne AT-AT grdosije Empirea kako neumoljivo gaze prema srcu baze Rebelsa. Dok odzvanja glazba Johna Williamsa počinje bitka u zraku izmedju TIE fightersa i X-wingsa. Mučimo se aktivirati uplinkove kako bismo pozvali zračni napad Y-wingsa i uopće započeli napad na Walkere.

Stormtrooperi zajedno s Boba Fettom gaze sve pred sobom te se akcija seli u hangare baze Rebelsa. Srećom, dobivamo dobru zračnu podršku od A-wingsa koji okupiraju pažnju i uspješno uništavaju AT-ST Walkere kako bi uspostavili uplink vezu za novi zračni napad. Ludilo počinje te nekako uspješno uništavamo jedan od AT-AT Walkera. Počinje završni napad imperija na trećem setu uplinka, a Rebelsi čuvaju zadnje linije u rovovima ispred generatora.

Na bojištu vidimo okršaj Vadera i Skywalkera dok i dalje držimo posljedni set uplinksa kako bi nam zračna podrška pružila što duži udar na preostali Walker. Počinje završni udar Y-wingsa, a akcija je na vrhuncu. Vidimo da jednostavno nemamo dovoljno vremena ni snage za potpuno uništenje Walkera. U zadnji tren jedan od suigrača uskače u Airspeeder i, dok je još štit na Walkeru spušten, započinje cable-tow takedown. TIE Fighteri se obrušavaju kako bi ga zaustavili, no naša zračna jedinica odrađuje svoj posao. Sekunde prije kraja pilot uspješno ruši Walkera u epskoj sceni poput one iz filma Empire Strikes Back prije toliko godina te odnosimo pobjedu. Ovo su trenuci u kojem je Star Wars Battlefront apsolutno fantastičan.

Čim se zavrti ovaj naslov švedskog developera DICE-a, jednostavno se osjeti ljubav prema izvornom materijalu. Battlefront serijal oduvijek je bio omiljen među Star Wars igračima, a sada nam DICE donosi svoju viziju toga kako bi Battlefront trebao izgledati. Ta vizija temelji se na najtočnijem i autentičnom Star Wars prikazu svih vremena. I u tom pristupu DICE savršeno uspijeva. Battlefront je definitivno najuvjerljivija Star Wars igra u mediju. Igru pokreće nova verzija Frostbite 3 pokretača i izgleda impresivno na svim platformama. No što nam točno to Battlefront nudi?

Star Wars Battlefront primarno je multiplayer shooter koji nudi bitke do 40 igrača na poznatim lokacijama iz Star Wars univerzuma. Igrači mogu koristiti pogled iz prvog ili trećeg lica te koristiti brojna vozila. Čim zaigrate Battlefront već nakon nekoliko minuta bit će vam jasno da je ovo igra namijenjena za sve igrače. Uistinu se lako može uhvatiti ritam te bez problema zaigrati bez obzira kakav ste igrač. Neke će možda i odbiti taj casual pristup, pogotovo sada kada u modernom gamingu imamo igre koje nude “bezbroj” kombinacija i featurea u gameplayu. Ipak je DICE poznat po svojim Battlefield igrama koje su omiljene među hardcore igračima te su mnogi očekivali da će Battlefront u neku ruku biti spiritualni nastavak na Battlefield igre.

Treba shvatiti da je Battlefront svoja igra i da nudi drugačiji gameplay od modernih igara. Osjeti se i poseban old school pristup u samom gameplayu kojeg će stariji igrači znati prepoznati – dobar map design i jednostavan gameplay bez previše komplikacija – nešto u stilu Quakea, Unreal Tournamenta ili Golden Eyea, ali prezentirano na većoj skali. Ta veličina je ipak manja od Battlefieldovih mapa ili čak od onih iz prošlih Battlefront igara, ali su zato mape prepune detalja i sitnica te povezane s uistinu odličnim level designom. Endor izgleda spektakularno – možda jedna od najbolje dočaranih lokacija u gamingu ikada. Ogromna šuma koja izgleda toliko prirodno da je skoro fotorealistična. Hoth je također odlično dočaran: vjetar fijuče, a na svakom koraku čuje se snijeg ispod čizama vojnika, kao da ste u samom filmu. Sullust je nova lokacija koja nudi originalan pogled DICE-a na Star Wars svijet, a izgleda toliko dobro da se skoro može osjetiti vrućina i pepeo okoliša. Klasični Tatooine također je dobio potpunu pažnju. Ako ste obožavatelj Star Warsa, kada prvi put ugledate hangar Millenium Falcona, sigurno će vam izmamiti osmjeh na lice.

Nažalost, to su svi planeti i upravo je to najveći problem ove igre – manjak sadržaja. DICE je najavio peti planet koji će biti dostupan svima, a ponudit će novi planet Jakku i bitku koja se odvija 29 godina prije sedme epizode Star Wars filmova. Očito je da EA igra na hype kartu te da taj DLC čuva za izlazak očekivanog Force Awakens filma, ali bolje da su odmah pustili taj sadržaj na izlasku. Čak i uz taj DLC, pogotovo ako uspoređujemo s prošlim Battlefront igrama, nova verzija Battlefronta ima premalo sadržaja.

Battlefront nudi čak 9 modova. Većina su varijante popularnih modova koje ste sigurno zaigrali u mnogim naslovima, ali su dobro dizajnirani te ima dosta raznovrsnosti. Najpopularniji modovi će definitivno biti Walker Assault i Supremacy. Walker Assault je najkompleksniji mod u kojem Rebelsi moraju uništiti Walkere Empirea tako da drže određene uplinkove i osiguraju napad Y-wingsa kako bi skinuli štitove i uništili Walkere dok ih Empire mora spriječiti u tome. Supremacy je varijacija na conquest u kojem su aktivne po dvije kontrolne točke te se 40 igrača bori kako bi osigurali te točke i približili se protivničkoj bazi. Ova dva moda nude najviše igrača uz vozila i hero likove.

Ako ste igrali betu, sigurno ste primjetili očajan spawn sistem u Walker Assaultu. To je u finalnoj verziji ispravljeno i više nije moguće doći protivničkom timu iza leđa. Spawnovi su dosta dobro rješeni te je sam tok igre drastično poboljšan. Supremacy nudi najlošije spawn pointove u čitavoj igri i, iako je dosta zabavan, traži hitnu pažnju developera kako bi poboljšali iskustvo. Izvan modova koji direktno uključuju hero likove, ova dva moda nude priliku svima da pokupe Hero power-upove na samom bojištu kako bi preuzeli kontrolu jednog od heroja ili antagonista, ovisno na kojoj ste strani.

Igrači mogu zaigrati s: Luke Skywalker, Darth Vader, Emperor Palpatine, Boba Fett, Han Solo i Leia Organa. Skywalker i Vader su pravi melee likovi i najbolje ih je koristiti na samom vrhu napada. Posebno je iskustvo koristiti lightsaber i odbijati blastere te koristiti force push ili force choke. Boba Fett i Han Solo imaju oružja pa su medium-range borci te nude najviše mogućnosti. Ako igrač zna što radi, može ih koristiti praktički čitavu rundu, pa su čak i overpowered u usporedbi s ostalim likovima. Emperor i Leia su više support likovi koji mogu bitno pomoći svojoj ekipi te ponuditi power-upove koji suigrači mogu preuzeti te imaju posebne sposobnosti poput Squad štita koji je od velike važnosti za suigrače. Ako je na bojištu Leia ili Emperor, igrači koji su u blizini tih likova mogu preuzeti uloge Aldeeran Honor Guardsa i Shock Troopersa s više HP-a i boljim oružjem kako bi zaštitili te heroje, što je svakako zanimljiva mehanika koja dodatno podiže korisnost tih likova koji su realno najslabiji.

Igra ima dva moda koja su namijenjena za korištenje heroja. Heros vs Villains nudi okršaj 6 hero likova uz pomoć običnih vojnika pa na kraju svake runde svi dobivaju nove uloge. Hero Hunt je mod za šest igrača u kojem jedan od igrača dobiva ulogu heroja dok ga ostalih 5 igrača moraju eliminirati kako bi sami preuzeli ulogu novog random heroja. Pobjednik je onaj tko do kraja meča ima najviše killova kao heroj/villain. Hero modovi su definitivno najslabiji zbog balansa između likova. Kontrole tih likova nisu najbolje riješene, a same animacije ponekad izgledaju dosta slabo. Fighter Squadron je mod koji se fokusira na zračnu borbu, nešto slično kao Air Supremacy. U ovom modu imamo 20 vozila koje kontroliraju sami igrači i 20 NPC vozila koja koristi AI. Definitivno izgleda spektakularno, no zbog slabih mehanika zračnih vozila brzo dosadi. Jedino u ovom modu možete kontrolirati Hero vozila poput Millenium Falcona ili Slavea 1. DICE je poznat po svojim zračnim kontrolama te je uistinu šteta što su kontrole prebačene na jedan stick pa je samo iskustvo dosta površno i ne pruža nikakav izazov. Ako znate koristiti jetove u Battlefield serijalu, ovdje ćete bez problema dominirati zrakom koliko je jednostavno i površno. Šteta što nema nikakav hardcore mode u kojem bi igrači morali koristiti predivne kokpit poglede. Tada bi i sam gameplay bio zanimljiviji jer je u pogledu iz trećeg lica sam gameplay dosta slab.

Od manjih modova koji se više fokusiraju na infantry combat imamo Blast, Droid Run, Drop Zone i Cargo. Blast je klasični timski deatmatch koji nudi manje mape i dosta dobro se igra. Droid run je domination s twistom da su kontrolne točke droidovi koji su pokretni. Kada jedan tim preuzme potpunu kontrolu nad sva tri droida, on odnosi pobjedu. Drop zone je sličan dominationu u kojem iz zraka padaju podovi, a timovi se bore kako bi ih osigurali i do kraja runde imali što više podova u svom posjedu. Kada se zauzme drop pod, igrači kao nagradu dobiju power-upove koji su dosta vrijedni i mogu preokrenut bitku. Cargo je klasični capture the flag u kojem igrači moraju preuzeti protivnički kargo te ga vratiti u svoju bazu dok istovremeno moraju čuvati svoj kargo. Ovaj mod posebno je zabavan jer nudi taktičko dogovaranje i mnoštvo kombinacija kroz dobro dizajnirane mape. Na launchu igra ima samo 12 mapa, od kojih su samo 4 igrive na velikim modovima za 40 igrača, dok je ostatak namijenjen za manje modove s varijacijom glavnih mapa. To je poprilično slabo za igru s fokusom na multiplayer. Za očekivati je bilo da će na izlasku biti minimalno 18 mapa za naslov bez prave kampanje.

Samo napucavanje je dosta pojednostavljeno, ali je vrlo igrivo i zabavno. Ako ste očekivali poznati Battlefieldov “the dance” u kojem morate računati na svaku sitnicu od lokacije, položaja, načina na koji ciljati, ADS mehanike, dodataka itd. – toga nema u Battlefrontu. Napucavanje je dosta osvježavajuće i responzivno i više vuče na old school igre kao što sam ranije spomenuo. Igra uopće nema ADS bonus te je svejedno kako pucate. Igra potiče mobilnost i spektakl više nego pažljivu igru. Ne postoji prone položaj te je početna baza preciznosti ista za svako oružje bilo da zumirate, pucate s boka, čučnja ili skačete. Čak je korisnije ne koristiti zoom jer ste onda manje pokretni, a ne dobivate nikakvu dodatnu preciznost.

Sama oružja su dosta neprecizna te je putanja lasera bitno usporena. Opet Frostbite koristi fizičke objekte za projektile odnosno lasere koji putuju brzinom od kojih 400–500 m/s, ovisno o blasteru. Dakle, ako želite pogoditi metu na daljinu, morate računati na brzinu projektila te gađati malo ispred protivnika kako biste osigurali pogodak. Sve je to napravljeno kako bi se igra prilagodila što većoj publici te kako bi svi mogli brzo pohvatati mehanike. Zbog toga same mehanike pucanja djeluju dosta površno, no ipak ima nekih mehanika koje isprva nisu vidljive svima, a iskusnijim igračima će itekako značiti.

Tu je overheat mehanika. Oružja ne koriste municiju, već se pregrijavaju ako neprestano pucate te morate čekati poduži reload time kada se pregriju. Ono što mnogi ne znaju je da igra ima Cooling Flush mehaniku koja vam nudi da instantno prođete kroz overheat mehaniku ako u pravom trenutku pogodite žutu ikonu na ciljaniku. To vam otvara mnogo mogućnosti kada znate koje oružje protivnik koristi i koliko ima do overheata jer je TTK nešto duži u ovoj igri. Taj overheat reload ima tri stupnja i svaki put je sve teže izvest savršeni reload. Na igraču je da odluči kada će iskoristiti Cooling Flush. Nekad je bolje čuvati taj reload za guste situacije jer ne želite doći do trećeg stupnja u kojem je prilika za reload prekratka pa možete pogriješiti, a onda sama animacija traje bitno duže. Ako gađate iz daljine, nekad je bolje ostaviti da se oružje ohladi s normalnom animacijom kako biste sačuvali Cooling Flush za zeznute situacije. Ta sitna mehanika donosi puno dubine u sam gameplay, a na 15. ranku se otključava još jedna bitna stvar – Trait Star Cards.

Trait karte služe kao povlastice kojima dobivate posebne pasivne sposobnosti koje su od velike važnosti. Recimo Scout osobina vam već na prvom ranku daje nevidljivost na radaru u sprintu, a kad dostignete drugi rank, nakon tri killa postajete nevidljivi na radaru čak i kad koristite primary oružje. Treći rank vam smanjuje overheat oružja što znači da uz pomoć Trait kartica možete planirati svoj loadout i način na koji igrate što gameplayu daje novu dimenziju. Pored Trait kartica postoje i obične Star Cards koje vam nude posebne gadgete.

Igra trenutno ima 24 karte. Za karte, kao i za primarna oružja, ne postoji municija, već koriste cooldown mehaniku. Dvije karte su stalno dostupne i pomoću njih koristite brojne gadgete poput thermal detonator, ion grenade, pulse rifle, jump pack te brojne druge. Jet pack je posebno važna kartica koja dodatno obogaćuje gameplay. Srednja kartica koristi “charge” bodove koje možete pronaći na bojištu ili kupiti s in-game creditsima u paketu od 25 komada. Na tom slotu postavljate kartice koje vam daju preciznija oružja, eksplozivne hice, mogućnost pucanja bez pregrijavanja i slično. Igra nudi samo dva loadout slota u koje možete spremiti omiljene karte, a iste možete modificirati prije svakog meča.

DICE se odlučio za izuzetno casual pristup za power-up gadgete i vozila kako bi svima omogućio da koriste ta moćnija oružja, pa su ti power-upovi nasumično raspoređeni po mapi. Igrač ih mora fizički pokupiti na samoj mapi kako bi ih iskoristio. Ista metoda se koristi za Hero likove, tako da svi imaju jednaku šansu pronaći moćan power up na samoj mapi. To je i ključna stvar u pristupu ove igre i zašto je toliko orijentirana za casual igranje. Ako želite pažljivo graditi svaku sitnicu u loadoutu i napredovati kroz perkove, ovo nije igra za vas. Neke od eksplozivnih kartica su izuzetno frustrirajuće te potencijalno uništavaju dobru igru. Dovoljno je da vas jednom pogodi homing shot ili barrage i odmah znate da takve stvari nemaju što tražiti u ovoj igri. Dovoljno je samo pogledati neprijatelja i lansirati projektil što je instantni kill, ali narušava gameplay te se nadam da će DICE što prije patchati takve gadgete i postaviti nove uvjete za korištenje poput održavanja lock-ona na meti.

Oružja su dosta dobro izblanasirana i većina odrađuje zadatak jako dobro. Iako ima samo 11 blastera, svako od oružja ima nešto posebno i svatko će pronaći svoje omiljeno oružje. DLT-19 je oružje koje je dostupno dosta rano, a ima odlične performanse, stoga ga preporučam svim početnicima za korištenje. Oko 15. ranka otključavaju se burst blasteri koji su izuzetno zabavni, poput SE-14 C ili EE3 blastera. Igra ima level cap na 50. ranku i kroz rankove ćete otključavati oružja koja možete kupovati sa zarađenim creditsima. Kustomizacija likova je vrlo slaba. Nema nikakvih posebnih modifikacija osim lica likova, a Stormtrooperi imaju svega 3 vrste oklopa.

DICE je poznat po svojim grafičkim i dizajnerskim sposobnostima, ali ovo što su uspjeli napraviti u svom engineu je zaista fantastično. Kada su prvi put prikazali reveal trailer, mnogi su govorili kako je riječ o CGI prikazu te da nema šanse da će igra izgledati toliko dobro. Sada kad imamo gotov proizvod, ispostavilo se da je taj trailer zaista bio reprezentativan za gameplay i da igra postavlja nove granice za trenutnu generaciju.

DICE je imao potpuni pristup u Lucas Library pa su svaki objekt iz filmova prenijeli u Frostbite pokretač kroz phtogrammetry tehniku. Developeri su čak bili i na stvarnim lokacijama iz filmova kako bi sve što bolje prenijeli u samu igru i rezultati su itekako vidljivi. Šuma Endora sa svom vegetacijom i osvjetljenjem izgleda stvarno spektakularno i pomiče granice onoga što je moguće izvesti real time u gamingu. Svaka nijansa boje i izvor svjetlosti izgledaju toliko dobro da scene izgledaju kao da su preuzete iz samih filmova. DICE-ovi art dizajneri zaslužuju svaku pohvalu jer su savršeno uspjeli prikazati onaj poznati gritty i realan prikaz lokacija iz originalne trilogije. Ako ste fan Star Warsa, ovo jednostavno morate vidjeti u pokretu. Osvjetljenje i materijali su klasa za sebe. PBR tehnike koje koristi Frostbite 3 su se zaista isplatile razvijati jer su rezultati impresivni i najviše su zaslužne za ovakav prikaz.

Mape su prepune easter eggova koje će fanovi s guštom tražiti, a svaka mapa ima neku sitnicu koju možda i nećete odmah primijetiti. Možda Sarlacc Pit na Tatooine? Death Star vidljiva s površine Endora? Uništeni Star Destroyer u daljini? Igra ima toliko detalja da ih ne mogu sve navesti. Čak je i skybox skroz dinamičan; ako, recimo, gubite na Sullustu u nebu ćete vidjeti uništenje svojih brodova. Detalji se nastavljaju na svakom koraku, od paljbe blastera na oklopima ostaju vidljivi tragovi, kada nagazite u mulj na Sullustu vidite ostatke na vašem Stormtrooper oklopu. Jednostavno ne mogu dovoljno nahvaliti dizajnere i programere koji su svaki taj detalj prenijeli toliko dobro u samu igru.

Možda je još bolji i zvuk. Ovo se mora igrati na dobrom ozvučenju ili s dobrim slušalicama. Svaki blaster ima svoj prepoznatljivi zvuk, svaka lokacija nudi savršeno dočarane ambijentalne zvukove. Kao i za vizuale, DICE je imao pristup u Sound Library i svaki zvuk je savršeno prenesen u igru uz prepoznatljivi DICE-ov mixing zvukova i pozicijalni audio setup koji pršti od kvalitete. Nažalost, glumci koju posuđuju glasove herojima odradili su očajan posao i ni približno ne zvuče legendarnim likovima iz filmova. Kada imate tako vrhunski zvuk, ovo se itekako primijeti i nikako ne mogu shvatiti zašto nisu izvukli originalne audio zapise iz libraryja kad su već imali pristup za sve ostalo. Glasovna gluma nasumičnih vojnika i poziva preko radija je dosta dobro odrađen te itekako doprinosi imerziji. Atmosfera je stvarno posebna priča i DICE-ovci su majstorski odradili svoj posao. Ako ste od malih nogu maštali da ste u samom Star Wars svijetu, konačno možete reći da je došlo vrijeme kada možete “zakoračiti” u te predivne lokacije.

Najveći problem Battlefronta je manjak sadržaja. Igra nema kampanju, već nudi kratke misije koje više služe kao tech demo i izuzetno su površne i nedorađene. Pet trening misija služe kako biste naučili kontrole i većina se može završiti za pet minuta. Iako je juriti Endorom na speederu fantastično iskustvo, traje svega 3 minute što je propuštena prilika za značajan i razrađen level.

“Battles mode” je dostupan u dvije varijante. Jedna vam nudi da kontrolirate običnog vojnika na malim mapama, a druga hero likove. U oba slučaja cilj je eliminirati neprijatelje i sakupljati tokene koje ostavljaju. Kada skupite sto tokena, igra završava. Sve se to može riješiti za desetak minuta. Tu je i “Survival mode” koji je jedini single-player mod koji liči na nešto po pitanju sadržaja. Klasični wave-based mod u kojem morate izdržati 15 valova protiv Empire vojnika, a igrivo je online ili offline kroz splitscreen. Splitscreen je jedina prednost ovih modova jer je moguće igrati lokalno s prijateljem i igra odlično radi pa ima potencijala za party naslov s prijateljima.

Igru smo testirali na live dedicated serverima i mogu reći da je konekcija uistinu izvrsna. Battlefield 4 je za DICE bio očajan ulazak u next gen po pitanju konekcije, ali sada su stvarno ispolirali tech i netcode. Svaki metak pogađa gdje treba i izuzetno je fluidno, pogotovo s ovako dobrom tehničkom izvedbom. Battlefront je zapravo tehnički najbolja igra koju je DICE napravio i radi savršeno od prvog dana. Na konzolama je posebno iznenađenje jer su varijabilni framerate Frostbitea uspjeli toliko ispolirati da smo dobili izuzetno impresivne performanse na 60 fps-ova. U moru P2P igara, dedicated serveri čine itekakvu razliku.

Ako tražite klansko igranje, ovo igra nije za to. Svaki igrač može imati samo jednog partnera na kojeg se može spawnati. Igra bi bila puno bolja i dinamičnija kada bi uveli squad sistem od minimalno 4 igrača. PC nema ni voice chat već će morati koristiti third party rješenja dok će konzolaške verzije koristiti integrirana party rješenja unutar OS-a. Sam loading je odlično riješen jer se učitavanje mape odvija dok igrači na kraju runde čitaju scoreboard i igra zbraja bodove. Sučelje igre je elegantno, a sama navigacija je brza i laka. Problem je što igra ne podržava server browser pa ne možemo sami birati servere ili hostati custom igre sa svojim pravilima. Kada igra ima toliko malo mapa, ovo bi mogao biti problem koji utječe na trajnost online komponente. Iako je Star Wars brand u pitanju, na igrama poput Evolvea i Titanfalla vidjeli smo kako se broj igrača može drastično smanjiti nakon izlaska.

Ova igra treba dobru DLC podršku, ali taj DLC će, nažalost, biti plaćeni season pass po visokoj cijeni od 50 dolara, a još ni ne znamo što će sve biti dostupno i koliko će uistinu sadržaja donijeti. EA je ovom naslovu trebao pristupiti s besplatnim DLC-om kao za Mass Effect 3 kada su vrhunski sadržaj ponudili potpuno besplatno, a serveri su stalno bili puni a igra popularna u brojnom communityju. Ostaje za vidjeti koliko će igra biti popularna i jesu li igrači spremni davati novac za nešto što je već trebalo biti dostupno na disku. Ne zaboravimo na Jakku DLC koji će biti besplatan za sve igrače, ali čak i s te dvije mape opet imamo premalo sadržaja, pogotovo nakon deset godina čekanja. Battlefront 2 imao je dvadesetak mapa i kampanju, galaktički conquest i svemirske borbe, pa je u usporedbi s time ovaj reboot izuzetno teško preporučiti pod punom cijenom kad znamo koliko malo sadržaja ima, a već se priprema season pass po visokoj cijeni.

Star Wars Battlefront solidan je shooter koji je spektakularan u svojoj prezentaciji i pravo osvježenje u svojem casual pristupu zbog kojeg je pristupačan svim tipovima igrača, ali zbog manjka sadržaja i agresivne DLC politike ne zaslužuje kupovinu po izlasku. Ukoliko ste obožavatelj Star Warsa pričekajte pad cijene ili kompletnu ediciju s potpunim sadržajem.

{loadposition recenzija}