Recenzija | Tekken 7

Prve igre koje sam još u prošlom stoljeću zaigrao na starom “sivonji” bile su Spyro the Dragon i Tekken 3. Odrastao sam uz Hwoaranga, Yoshimitsua, Eddya i ostalu kompaniju. Više od dva desetljeća poslije Tekken saga ide dalje. Prvi Tekken izašao je još davne 1994. godine, a u 2017. godini upravo ovaj odrasli dječarac ima čast recenzirati Tekken 7.

Još uvijek se sjećam originalnog Tekken 3 diska kojeg sam ubacio u stari PlayStation. Tekken 3 nije izlazio iz konzole. Žuljevi su se nabijali, nokti krvarili, psovke i bijes izlazili, ali igralo se. Tekken je imao ono nešto što vas ne pušta, pa ste kriomice po noći palili PlayStation da naučite sve komboe kako bi sutra mogli isprašiti prijatelja. Prije spavanja nisu se učile strofe pjesmica, nego su se pisali i učili kombo potezi. Davno je to zaista bilo. Tekken serijal se u međuvremenu prodao u preko 40 milijuna primjeraka i tako postao jedan od najprodavanijih i najdugovječnijih serijala u povijesti igara. I znate što je najbolje? Tekken 7 još uvijek uspijeva zadržati onu svoju privlačnu magiju koju je oduvijek imao.

Ludi japanci na tripu iliti kampanja koju morate odigrati!

Tekken 7 izašao je još prije 2 godine, ali samo u Japanu i to na arkadnim strojevima koju su tamo još uvijek itekako popularni. Novost u verzijama za konzole i PC je kampanja koja je fokusirana na vječito zaraćeni Mishima klan koji čine Heihachi, Kazuya i Jin. Ako ste vjerni pratitelj igre znate dobro tko su oni, a ako Vam je ovo prvi Tekken kampanja će vam biti dosta konfuzna i nepovezana. Namco Bandai nam je obećao ovom kampanju pojasniti sve događaje i rupe koji su nastali svakim novim Tekkenom i iako na kraju neke stvari se otkriju i pojasne, s druge strane stvore ne novi upitnici. Neću vam “spojlati” ništa, pa slobodno dalje čitajte. Kroz 14 + 2 poglavlja kampanje koja traje oko 3 sata proživjet ćete sve što nam japanski kreatori igara mogu ponuditi. Hrpu CGI, in-game, strip animacija koje sam obožavao gledati. Ne sjećam se zadnji puta kada sam vidio toliko animacija u igri.

Priča će vas vraćati u prošlost, pa baciti u sadašnjost, obići ćete cijeli svijet od Srbije do Tokija što bi se u šali reklo. Kampanja je ispričana kroz pero i viđenje novinara čija obitelj strada u ratu između Misihima Zaibatsu i G Corporation korporacija. Sve je fokusirano na Misihima klan, pa ne očekujte da ćete igrati sa svim likovima u igri. Ako ste pomisli da je kampanja najbolja ikada u videoigrama zaista nije, ali tu i leži najveći oksimoron iste. Toliko je ponekada blesava, smiješna i nemoguća da će Vam navući osmijeh na lice i htjet ćete dalje igrati. Ni po čemu nije revolucionarna, ali barem po meni takva kakva je fantastično se uklapa u Tekken svijet. Sam kreatora Tekkena Katsuhiro Harada je osebujan lik i njegov dodir se vidi u čitavoj kampanji koja nije predugačka. Mali hint: čuvajte živce za zadnju (zadnju) borbu. Nemojte isto pomisliti da je u kampanji sve smijeh, kič ili pretjerivanje. Ima tu i emotivnih scena.

Vječita borba unutar Mishima klana nastavlja se i u ovom Tekkenu, Ipak, neke stvari ćemo konačno saznati nakon 20 godina čekanja. Story mode sadržava i posebnu tipku “story assist” koja vam omogućava lakše izvođenje komboa. Ne koristite ako ne morate.

Nakon što završite kampanju otvara Vam se nekoliko novih opcija (modova) za igranje. Preporučujem da svakako odigrate epizode koje su posvećene svakom liku iz igre. Kao što sam rekao, priča je vezana za Mishima klan, a epizodne priče za svakog lika Vas upoznaju s istim. Iako su epizode svojevrsna kampanja u kampanji nemojte očekivati bogatu radnju. Uvod je ispričan kroz par redaka teksta nakon kojeg se u 2 runde borite s vašim najvećim neprijateljom u igri. Znate da u Tekkenu svaki lik ima nekoga koga najviše mrzi. Svaka pričica na kraju kada pobijedite ima svoju animaciju i završetak, te se stoga zaista isplati odigrati. Neke završne animacije su smiješne i nasmijat će vas, a neke su više emotivne prirode. Iako ovaj mode zaista nije nešto posebno, ako se želite pobliže upoznati s likovima svakako ga odigrajte. Nije naporan i zabavan je.

Hwoarang i Devil Jin – zakleti neprijatelji oduvijek. Iako, odigrajte Hwoarangovu epizodu za moguće iznenađenje. 

Ostatak modova je prilično klasičan. Offline igranje nudi vam poznati “Arcade Battle” mode koji je klasični Tekken mode. Uzmete jednog od likova, a krajnji cilj je u završnoj petoj borbi prebiti bivšu Heihachijevu ženu – Kazumi Mishimu. Tu stvari postaju zanimljivije jer Kazumi se u drugoj rundi transformira u mnogo jačeg protivnika i borba je itekako izazovna. Prve četiri borbe su uvijek protiv nasumičnih protivnika. Idući mode je opet klasik, a to je “VS Battle” kojeg vjerujem da nemam što previše opisivati. Na njemu ćete izgubiti najviše živaca jer vam je protivnik vaš prijatelj kojeg ćete htjeti prebiti (ovako virtualno). Ako ste slabi i prijatelj vas redovito “guzi”, vrijeme je da posjetite “Practice” mode u kojem zapravo jedino i možete naučiti igrati Tekken.

Igra nema neke posebne tutoriale koji će vas voditi za rukicu (ako ste novi), pa poslije igranja priče (gdje još i ima hintova) savjetujem da uzmete svog najdražeg borca i krenete na učenje poteza. Osim što su svi potezi ispisani na ekranu, pritiskom na kvadrat (PlayStation verzija) otvara vam se i filmić koji pokazuje potez koji želite izvesti. O mehanici igre malo kasnije, ali ovdje ćete naučiti zapravo sve. Veterani će se htjeti podsjetiti kako izvesti sve komboe, a novaci će ako žele biti dobri u Tekkenu provesti dane i dane vježbajući. Ima hrpetina podešavanja u modu za vježbanje, pa svakako isprobajte.

Izbor boraca zaista je impresivan. 37 boraca što dobro poznatih što novih lica. Pomnožite to s x100 koliko gotovo svaki od boraca može izvesti komboa, pa sami zaključite koliko ovdje ima učenja. Primijetite uljeza Akumu iz Street Fightera. Iako su novi borci trebali biti možda malo zanimljiviji, zaista si svatko može pronaći najdražeg lika bez problema.

Zadnji, ali nikako najmanje bitan je “Treasure Battle”  mode u kojem igrate skroz dok vas netko ne namlati. Za svaku pobjedu u ovom modu igranja dobijete škrinjice koje ovisno o težini igranja i napretku variraju od običnih do posebnih. Nagrade su sve kozmetičkog tipa i ima ih milijun. Doslovno. Tekken 7 je pravi raj za sve igrače koji žele stvoriti i ukrasiti lika po svom ukusu.

Modni mačak, Ciganović i Maja Šuput na putu oko svijeta!

Dobro, tragedija je što spominjem ove redikule u Tekken recenziji, ali naprosto nemoguće je na pravi način dočarati koliko ovdje imate opcija za uređivanje lika. Ne samo lika nego čitavog HUD-a i ekrana. Ne znam koliko su i jesu li kreatori bili na tripu, ali samo u Tekkenu 7 možete vidjeti ovakav izbor stvari za odjenuti, staviti na lika. Od divovskih pizza, oklopa iz vremena Hamleta i Otela do svemirskih kreacija. Dakle, svi vi koji volite personalizirati lika ovdje imate neograničene mogućnosti. Sve stvari skupljate igranjem. Kako igrate tako skupljate valutu u Tekkenu 7 nazvanu “fight money”Novca ćete skupiti hrpu, ali ćete i brzo potrošiti jer opet kažem – milijuni predmeta vas čekaju. Osim novcem, stvari skupljate u spomenutom treasure battle modu. Tamo ćete skupiti dosta jedinstvenih stvari. Ovakvu duboku, široku i stvarno spaljenu personalizaciju likova mogu napraviti jedino zaigrani Japanci. Provest ćete sate i sate u personalizaciji likova. Umro sam od smijeha na neke kreature koje su stvorili drugi igrače, a koje sam susreo u online natjecanju. Igre kao Tekken poznate su po živopisnim i osebujnim likova, a Tekken 7 je upravo sve to podigao na novu razinu.

Čovjek bi pomislio da sam nepobjediv s pizzom na leđima, ali to nije tako. Nije pomoglo ni što sam stavio ekstra sira na pizzu, a ni činjenica da sam na glavu nabio viteški oklop. Prebila me mala dobrano.

Kako sam dobio žulj od igranja i zašto je Tekken 7 kralj tabačina?

Maknimo nostalgiju na stranu. Kao što sam napomenuo, Tekken igram odavno, ali nisam nostalgičan i nisam fenboj. Nakon godina bez žuljeva, sinoć u kasne sate sam zaradio jedan na palcu od d-pada. Po sredini palca žulj, pa sada jedva mogu igrati. Žulj sam dobio jer sam se zanio (glupe li riječi). Igra me “primila”. Kao davne devedeset i neke kada sam imao 11-12 godina, dvadeset godina kasnije Tekken još uvijek ima taj tekkenovski osjećaj koji samo on ima. Iako igra nije puno napredovala u svojoj samoj mehanici i dalje je mehanika odlična. Tekken se nije puno promijenio i to nije loša stvar.

Novina ima, ali nisu velike. Kao 3D tučnjava poznato je da se u Tekkenu možete micati u svim smjerovima. Upravo je u prošlom nastavku često kretanje u stranu (side step) i izmicanje udarcima donosilo prevagu. Sada je to kretanje u stranu prilično usporeno, a kretanje naprijed-nazad poboljšano, pa je sada bitnije nego ranije dobro pogoditi razmak i ne fulati udarce. Također, reducirana je i šteta koju rade komboi potezi tako da svaki idući udarac povezan u kombo radi manje štete. I dalje je moguće raditi efektivne i sulude komboe za koje ćete morati se dobrano potruditi da ih izvedete. Ovaj puta vas neće moći neprijatelj (drugi igrač) namlatiti samo od jednog niza komboa.

Uvedena je i potpuno nova mehanika “Rage Arts” koja vam dopušta izvođenje snažnog komboa kada vam je zdravlje pri kraju. Rage Arts aktivira se jednostavnim pritiskom na R1 (RB) tipku i ponekada zaista može preokrenuti tijek borbe, ali nikada na način da mislite da je izvođenje nepošteno. Ako i vi protivniku smanjite zdravlje isti potez može i on iskoristiti. “Power Crush” je također novi potez, ali riskantniji za izvesti jer ga se ne možete izvesti samo jednim stiskom na tipku, nego se radi o kombou. Animacija izvođenja komboa se ne prekida bez obzira udario vas neprijatelj ili ne. Na početku trebat će vam vremena dok shvatite koji potez protivnik radi, pa zato preporučujem vježbanje i treniranje. Kao što sam spomenuo, igra vas baš i ne vodi za ruku i ne objašnjava kada se koji potez izvodi, pa je trening i popis poteza jedini pravi način za svladavanje svega.

Ne, ovo nije Alien ili Destiny. Ovo je stari, dobri Yoshimitsu na “tripu”.

Poboljšane su i animacije izvođenja poteza, pa sve djeluje prirodnije. I dalje je shema kontrola samo na oko jednostavna – kvadrat – udarac lijevom rukom, trokut – desnom, “iks” – lijeva noga, a krug – desna noga. Iako to nekome tko nije igrao Tekken možda zvuči jednostavno, istina je potpuno drugačija. Veterani će se isto morati malo priviknuti na novo kretanje i poteze, ali novaci u serijalu potrošit će sate i sate dok ne savladaju mehaniku igre. Osobno smatram da ovako dobru i duboku mehaniku igru nema niti jedna druga tabačina, ali ovo je više osobno razmišljanje. Fanovi Street Fightera ili Injusticea možda se neće složiti. Grafički igra nije najbolja na tržištu. Iako su likovi i arene lijepo dizajnirani vidi se da je igra stara 2 godine i prenesena s arkadnih aparata. Nije ružna, ali recimo jedan Injustice 2 izgleda bolje. Moram napomenuti da sam igru testirao na PS4 Pro konzoli gdje se igra vrti na 1080p@60FPS-a. PS4 verzija vrti se na 900p, dok je Xbox One prošao najlošije. Igra radi na 720p i ostala je još bez dodatnih grafičkih efekata kako bi se zadržalo stabilnih 60FPS-ova. Više o tehnikalijama pogledajte u videu ispod.

https://www.youtube.com/watch?v=p-0o1TUPLpE

Arena u igri (staza) ima ukupno 20 i neke od njih su interaktivne u smislu da možete srušiti balkon, pa pasti na razinu ispod ili srušiti zid i razbiti pod. Online ne nudi mnoštvo modova. Ranked mečeve, casual mečeve, turnire i leaderboardse. Veza je prilično dobra i nije bilo problema. Nisam primijetio lag u igri. Kontrole su bile responzivne. Spajanje je bilo zaista OK, ali treba vidjeti kako će biti stanje kada još više igrača dođe. E da, u onlineu načinu igranja shvatite da morate još puno učiti jer već na samom početku na težak način naučite kakvih u svijetu ima Tekken majstora.

Heihachi Mishima winsssssss!!

Može se postaviti legitimno pitanje za koga je Tekken 7 kada već ima toliko dobrih tabačina na tržištu kao Street Fighter ili nedavno izašli Injustice 2 (naša recenzija)? Ima li stari, vremešni starac Tekken mjesta među novijim igrama? Odgovor je kratak i jasan – da. Fanovima serijala ovo bi mogao biti možda najbolji Tekken. Ili barem odmah iza Tekkena 3 što nije niti malo lagan zadatak. Fanovi će svakako kupiti ovaj Tekken, ali što je s igračima kojima je ovo prvi Tekken? Oni će, ako žele svladati igru na pravi način, morati uložiti jako puno truda u svladavanje mehanike igre i učenje. Igra već na Normal zahtjeva određeno poznavanje borca i komboa, a da ne spominjem veće težine kada ako mislite da ćete pobijediti samo nasumično stišćući tipke, varate se. Iako se može dogoditi da vas netko nalupa prvi puta bez ikakvog znanja jer osnovna mehanika je jednostavna, to će biti rijedak slučaj i često početnička sreća.

Starac još nikako nije za mirovinu!

Tekken 7 je igra koja blista u izvođenju borbe i to je najveća vrlina igre. Možda je mogla i trebala imati bolju priču, više opcija (modova) igranja, pa, ako želite, i biti više user friendly za početnike. Ipak, u samoj srži Tekken 7 je jedna od najboljih tabačina koje ćete zaigrati ove godine. Ako volite tučnjave i spremni ste uložiti vremena i truda za učenje, onda je ovo igra za vas.

Plus: ogromne mogućnosti personalizacije likova, zarazna i kompleksna mehanika borbe, hrpa dostupnih boraca, atraktivni kombo potezi, osebujna kampanja

Minus: malo slabija grafika, kampanja će nekome biti loša, nije baš na početku noob friendly, nekome će biti premalo modova i novina

Tekken 7 recenzija

88

Ako volite tučnjave i spremni ste uložiti vremena i truda za učenje, onda je ovo igra za vas.

Kako ocjenjujemo?