Videorecenzija | The Long Dark

Za slučajnu zombie apokalipsu gameri su već dugo najspremnija nacija. Možda je vrijeme da se spremimo i za neku drugu prirodnu katastrofu.

Izazov preživljavanja pod vrlo realističnim okolnostima u napuštenoj zimskoj divljini bila je glavna zadaća svakog gamera koji se dosad upustio u igru pod imenom The Long Dark. Nakon nepune 3 godine, koliko je igra provela u Steamovom Early Accessu, developeri su uz postojeći Survival mode odlučili ubaciti i Story mode te igru konačno servirati kao gotov proizvod.

Videorecenzija

Ipak, konačan proizvod podijeljen je na 2 dijela, tzv. dvije sezone, od kojih je prva pod nazivom Wintermute izašla upravo u ovo jesensko vrijeme. Wintermute je tako prvi dio finalne verzije koja uz već poznati Survival mode sadrži i prve dvije od ukupno 5 epizoda Story modea.

Dok će stari posjetitelji već donekle biti upoznati s mehanikom igre, za nove pridošlice, Story mode je možda i najbolji učitelj kako se pripremiti na sve prilike i neprilike koje vas u ovoj igri očekuju. U taj red stao sam i ja, pa ajmo vidjeti kako sam se u svemu tome snašao.

Winter is coming!

A onda si se ti pojavila

Priča ovog naslova, koliko god jednostavno zvuči, čovjek ne bi pomislio da istovremeno može biti toliko tajanstvena i duboka. Naime, avantura počinje kada vašeg glavnog junaka, Willa, posjeti bivša žena Astrid. Bez puno objašnjenja on je zamoljen da ju avionom preveze u srce kanadske divljine kako bi isporučila tajanstveni kovčeg. Nakon početnog negodovanja Will pristaje i njih dvoje se ubrzo nađu u zraku nad ledenom Kanadom. Vaše putovanje prekida neobična svjetlost koja onesposobljava vaš avion i ruši vas u srce divljine. Da sranja uvijek dolaze u komadu, shvaćate kad se budite na ledenoj litici pored mjesta nesreće. Vi ste ozljeđeni, Astrid je nestala, oko vas je hladna zima koja vam ledi krv u žilama, a zvukovi zavijanja vukova govore vam da se sprema gozba u kojoj ste na glavnom meniju upravo vi.

Bear Grylls

I tako dolazimo do glavne točke ove igre, a to je gameplay. Sve što vam je potrebno u ovoj igri je sposobnost preživljavanja i iskorištavanja okoline u svoje svrhe. Odluke koje ćete donositi svake minute u ovoj igri u konačnici će uvelike utjecati na životno stanje vašeg junaka i njegove šanse za duljim preživljavanjem. U divljini smrt je na svakom koraku. Pritom ne mislimo samo na gladni životinjski svijet, nego i na majku prirodu koja je još nemilosrdnija. Nakon početnog sklanjanja od hladnoće i snijega, shvaćate da opasnost nije prošla, nego tek nastaje. Vaš junak je mokar, gladan, žedan i bez potrebnih resursa prijeti mu smrt na tisuće načina. Tu se odmah upoznajete s fluidnim kontrolama i potrebnim potezima kojima lovite divljač, palite logorsku vatru i slično.

Ovaj klaun ne bi preživio ni minute u Long Darku.

Veliki neprijatelj u ovoj igri je i vrijeme. Naime, vaš se junak brzo umori, a tada mu je potreban san. No pripazite, ako prespavate na nesigurnom mjestu ili s nedovoljno hrane i vode u tijelu, postoji velika šansa da vam se nakon spavanja na ekranu prikaže Game Over. Treba napomenuti da vrijeme trošite gotovo uvijek, bilo to popravkom odjeće, skidanjem mesa s lešina ili kuhanjem obroka. Vrijeme je dragocijena stvar u ovoj igri i sve se vrti oko nje, stoga oprezno jer i mali krivi potezi koji troše vrijeme u nezgodnom trenutku vas vrlo lako mogu stajati života.

Ova igra seže toliko daleko u realnost da ako ste ranjeni ili prenosite sirovo meso, vukovi i medvjedi vas lakše nanjuše i pojavljuju se u vašoj blizini. No njih najbolje da izbjegavate u širokom luku jer, osim početnog nedostatka oružja, ni vaše vrijeme ni snaga nisu saveznik u borbi s njima. Stoga pažnju morate voditi i o svom ruksaku. U njega stane puno stvari, no jednom kad se napuni i oteža vam putovanje i učini vas ranjivijima, plakat ćete u nedoumici čega se najprije odreći jer svaki predmet vam može na neki način produžiti život u ledenoj divljini.

Pazite na mokru i poderanu odjeću, mogla bi vas stajati života!

Diviti se i umrijeti

Vrijeme je za topli burek kod Franceka!

Survival

Uz spomenuti Story mode, igra također podržava Survival mode koji već godinama privlači nove avanturiste u svijet Long Darka. Ovdje se radi o klasičnom preživljavanju na par ogromnih lokacija koje na početku birate sami. U tom modu možete čak birati težinu te sami podesiti realnost koja će vas pratiti dok lutate šumskom divljinom. Napominjemo da ovdje nema NPC-ova te da vam je jedini cilj što duže preživjeti uz istraživanje veličanstvene  prirode i napuštenih skloništa. Neki ovaj mode smatraju čak boljim od glavne priče zbog tog što vas ne obasipa pomoćnim prozorčićima i nepotrebnim misijama.

Ima li romantičnijeg zalaska sunca?

Pojeli smo crve

Eto, došli smo do samog kraja, a da pritom nismo spomenuli nikakve nedostatke ove igre. Možda nas je atmosfera držala i tokom recenzije pa smo na njih zažmirili kao i u samom odigravanju igre. Naravno, igra ima problema. Iako se na svim platformama vrti odlično, primijetio sam podosta bugova koji prate takav tip igara. Dok su elementi preživljavanja nevjerojatno dobro izbalansirani, nerijetko će se dogoditi da zapnete o nekakav kamen i smrznete se, ili da isto urade životinje koje bježe od vas. Igra također, moram napomenuti, nije za svakoga. Premda Wintermute sadrži samo prve dvije epizode od glavne priče, za završetak istih trebalo mi je više od 20-ak sati. Shvatili ste igra je – teška. I dok će nekome to predstavljati izazov, neki bi mogli brzo odustati od iste. Frustracija koju vam radi protok vremena, nedostatak resursa, nemogućnost nošenja veće količine predmeta, pa čak i usamljeno lutanje beskrajnim bijelim paklom dodatno bi vas mogli odvući od ovog fenomenalnog naslova. Meni, iako je trebalo puno vremena, ponosno sam završio ovaj Wintermute i nestrpljivo iščekujem finalne 3 epizode.