
Trenutno se na FFA forumu dosta raspravlja o broju igrača na Steamu, pogotovo vezano uz novi Assassin’s Creed, što nas je iz nekog razloga motiviralo da bacimo oko na… popularne city buildere!
Kakvo je trenutno stanje s nastavcima Cities Skylinesa i Frostpunka? Igrama koje su imale prilično nezgodan zadatak nadograditi i proširiti nešto što je definiralo žanr te steklo masivnu popularnost među igračima. Oba nastavka su 2023. i 2024. podbacili, ali idemo pogledati je li se do danas išta popravilo.
Nije.
Ni godinu i pol kasnije Cities Skylines 2 se nema s čime pohvaliti
Minulog vikenda Cities Skylines II dosegnuo je vrhunac od 15 tisuća igrača, dok ih je original brojao dvostruko više – skoro 30 tisuća. Podsjetimo, drugi Cities Skylines razočarao je prvo s ogromnim tehničkim problemima i lošim performansama, čak i na najsnažnijim konfiguracijama. Igrači su prijavljivali konstantne padove FPS-a, trzanje slike i povremeno potpuno smrzavanje igre.
Osim toga, primjedbi je bilo i na same beživotne gradove koji su u originalu bili detaljniji i življi. Šlag na tortu bio je Beach Properties DLC po cijeni od 10€ kojeg je Colossal Order izdao i promovirao unatoč neigrivoj baznoj igri. Na kraju ih je veliko nezadovoljstvo igrača natjeralo da igračima vrate novac te podijele sadržaj besplatno.
Unatoč svim popravcima i optimizacijama u narednih godinu i pol od izlaska, recenzije na Steamu i dalje nisu dobre. Točnije, u posljednjih 30 dana samo 47% igrača igri je udijelilo pozitivnu ocjenu.
Frostpunk 2 su željeli svi ali ne ovakvog
S druge strane, survival city builder Frostpunk 2 patio je i pati od drugog problema. Igrači očekivali poboljšani original, a dobili su posve drukčiju igru. U originalu ste upravljali manjom grupom ljudi kojima ste mogli vidjeti i lica, čuti što ih muči, primjedbe i pohvale koje bi utjecale na njihove živote i sve je nekako bilo osobnije. Sve to tvorilo je jedno emotivno intezivno iskustvo kao da ste i sami tamo.
U nastavku je Frostpunk 2 evoluirao, 11 bit studios se odlučio na gradove s tisućama stanovnika i uloga je više politička, poput vladara, nego vođe grupe ljudi. Nema više individualnih želja, primjedbi ili strepnji pojedinaca. Za razliku od CS2 koji je u teoriji popravljiv, Frostpunk 2 je zamišljen takav kakav jest i tu se malo što može popraviti.
I kako je to utjecalo na brojke? Pa… originalni Frostpunk ovih dana na Steamu bilježi tri puta veće dnevne vrhunca od nastavka. Frostpunk 2 niti pola godine od izlaska više ne može dosegnuti 1000 igrača.
Gdje su developeri pogriješili? Jesu li se trebali držati provjerene formule i kako će to utjecati na buduće igre? Evoluirati i graditi nove ideje ili nastaviti razvijati nove igre na isti kalup? Jedan je podbacio na tehničkom planu, drugi na kreativnom, ali oboje im je zajedničko to da su resurse ulagali tamo gdje ih igrači, velike baze fanova, nisu tražili. Može li bolje? Pokazat će vrijeme.