Kreator Returnala: “U vrijeme dok izdavači preuzimaju sve manje rizika, hvala Sonyju koji je jako riskirao s nama”

Danas je za mali finski studio veliki dan. Housemarque zajedno sa Sonyjem danas lansira svoj daleko najveći projekt dosad. Kako od nas tako i od ostalih velikih svjetskih redakcija, Returnal je pokupio većinom najveće ocjene, Housemarque je pokazao da ima kapaciteta raditi na velikim projektima, ali malo je nedostajalo da Returnala uopće ne bude, a studio prestane postojati.

To je u otvorenom pismu poručio osnivač studija Ilari Kuittinen. 26 godina Housemarque bio je indie studio koji se dokazivao u žanru arkadnih 2D i izometričnih igara s naslovima poput Resoguna, Nex Machine, Outlanda i drugih.

Usprkos odličnim ocjenama, loša prodaja Nex Machine koju su izdali samostalno srušila je ovaj studio na koljena. Kako bi opstali, trebali su napraviti nešto ozbiljnije i upustiti se u najveći izazov dosad. Odlučili su pokušati zadržati isti frenetični gameplay i napraviti tranziciju iz 2D u 3D, pitchati ideju Sonyju za financiranje i nadati se najboljem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nisu bili ni svjesni izazova

Kako je objasnio, nisu bili ni svjesni o koliko velikom izazovu se radi. Ali Sony je odlučio financirati, pružio im je veliku logističku i tehničku podršku i tako je nastao Returnal – igra koju već sada možemo stavljati u kontekst GOTY rasprava.

“U vrijeme dok izdavači preuzimaju sve manje rizika, hvala Sonyju koji je jako riskirao s nama”, napisao je Ilari Kuittinen.

Returnal je izašao u jeku dosad najvećih kritika javnosti prema Sonyju. Najzajedljiviji tvrde kako Sony više ne riskira te se posvetio isključivo provjerenom sadržaju u vidu cinematičnih single-player igara iz trećeg lica te remakeovima, ali Returnal je dosad najveći dokaz kako to nije istina. Rizik se isplatio, a Sony je potvrdio kako ćemo od njih ubuduće vidjeti još više rizika i inovacija.