Nastavlja se rat Epica i Applea, pridružuju se i druge kompanije

Nastavlja se rat između Applea i Epic Gamesa. Kao što smo prethodno pisali, Epic Games odlučio je zaobići provizije na App Store i GooglePlay trgovinama što je rezultiralo uklanjanjem Fortnitea s njihovih platformi. Predviđajući takav rasplet situacije, Epic je već imao pripremljenu tužbu protiv Applea i Googlea za monopol i selektivnu naplatu provizija.

Iako je Fortnite uklonjen s obje platforme, Epic se posebno namjerio na Apple budući da na njihovim uređajima nije moguće instalirati aplikaciju izvan njihove trgovine. Tako je, netom nakon pokretanja tužbe, Epic bocnuo Apple rekreiranjem njihove poznate reklame iz 1984. i okretanjem njihove retorike protiv njih samih.

Apple tvrdi kako je tužba zapravo marketinški potez Epica

Epic je ranije uputio službeni zahtjev sudu da se Fortnite vrati na iOS, tvrdeći kako je uklanjanje bila odmazda za Epicovo suprotstavljanje Appleovoj monopolističkoj praksi te da trpe veliku reputacijsku i financijsku štetu.

Odgovor Applea došao je prije nekoliko dana, a u njemu je istaknuto da se Fortnite može vratiti na iOS tek kada Epic ukloni sustav plaćanja unutar aplikacije zbog kojeg je došlo do spora. Nadalje, Apple piše da je “Epic podmetnuo požar i polio ga benzinom, a sada traži hitnu pomoć suda u gašenju.”

Kako bi opovrgnuli tvrdnje o pretrpljenoj financijskoj i reputacijskoj šteti Epica, iz Applea ističu kako je cijela tužba zapravo pokušaj jačanja profila Fortnitea zbog činjenice da mu je popularnost u padu.

Apple tvrdi kako se do srpnja 2020. interes za Fortniteom na tražilicama smanjio za gotovo 70% u odnosu na listopad 2019. te da je sama tužba dio marketinške kampanje kojom se nastoji povećati interes za igrom. Također su istaknuli kako se Epic, da je zaista zabrinut za povredu reputacije, ne bi toliko angažirao u povećanju publiciteta cijelog slučaja.

Epic tvrdi da im se broj korisnika povećao

Nije se dugo čekalo na Epicov odgovor koji je došao ekspresno. Istaknuli su kako podaci o angažmanu korisnika, koji odražavaju stvarni broj igrača koji igraju Fortnite u odnosu na broj pretraga na tražilicama koje iznosi Apple, negiraju tvrdnje o smanjenom interesu za Fortniteom.

Iz Epica su također istaknuli kako su u Appleu vješto izabrali razdoblje za usporedbu volumena pretraživanja na Googleu (između listopada 2019. i srpnja 2020.) te da se broj dnevno aktivnih korisnika na Fortniteu u tom razdoblju zapravo povećao za više od 39%.

Spotify u priopćenju oštro napao Apple

Epicu je, na samom početku sukoba, podršku dao i Spotify koji je prije nekoliko dana oštro iskritizirao Appleov pretplatnički “all-in-one” paket.

“Apple još jednom koristi svoj dominantni položaj i nepravedne prakse kako bi doveo konkurenciju u nepovoljan položaj i uskratio potrošače favoriziranjem vlastitih usluga. Pozivamo nadležna tijela za zaštitu tržišnog natjecanja da hitno djeluju na ograničavanju Appleovog antikonkurentskog ponašanja, što će, ako se ne poduzmu mjere, nanijeti nepopravljivu štetu zajednici programera i ugroziti naše kolektivne slobode da slušamo, učimo, stvaramo i povezujemo se ”, istaknuo je Spotify.

Veliki rat tek se zahuktava, a vrijeme će pokazati tko će od zaraćenih strana izvući deblji kraj.