Popularnost Fortnitea polako kopni, a Epic Games upao u velike probleme. Krizu će platiti igrači

Malo se igraćih ostvarenja odrazilo na gaming industriju na način na koji je to učinio Fortnite. Ovaj battle royale je na vrhuncu popularnosti igralo preko 270 milijuna ljudi mjesečno i njegovi prihodi osigurali su Epicu Gamesu neviđeni rast. Dovoljan za pokretanje najvećeg konkurenta Steamu, međutim, nije mogao dovijeka računati na slavu.

Kako javlja Jason Schreier na Bloombergu, Epic Games najavio je otpuštanje 16% zaposlenika, što je ukupno 870 ljudi. “Već neko vrijeme trošimo puno više novca nego što zarađujemo”, izvršni direktor Tim Sweeney emailom priznaje zaposlenima. “Dugo sam gajio optimizam da možemo proći kroz ovo bez otpuštanja, ali gledajući unatrag sada vidim da je to bilo nerealno.”

Kao i svi drugi kreatori popularnih online igara, tako se i Epic poslije globalne pandemije suočio s padom broja igrača u Fortniteu. Trend je uspio preokrenuti tranzicijom Fortnitea u metaverse, gdje kreatori, kao u Robloxu, mogu izrađivati i prodavati vlastita igraća iskustva. Za isplatu kreatora rezervirano je 40% ukupne zarade od Fortnitea, što je više nego što drugi u industriji nagrađuju svoje kreatore, ali, kaže Sweeney, margina zarade je premala da bi održala stabilan rast kompanije.

I dok zasad ne namjerava dirati u fond za kreatore, trošak ove krize prebacit će na igrače. Tako će u listopadu narasti cijene V-Bucksa i to za oko 15%. Umjesto €7,99, 100 V-Bucksa koštat će €8,99, 2800 V-Bucka s €19,99 raste na na €22,99, a 5000 V-Bucksa s €31,99 na €36,99.