Vijesti

Svi su se uznemirili jer će CDPR uoči izlaska Cyberpunka raditi i vikendima, ali jedna stvar kod njih je drugačija

U modernim vremenima tzv. društveno politička korektnost forsiranjem sa zapada sve više se lažno i pretjerano manifestira u društvu, a već neko vrijeme na udaru je gaming industrija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tzv. crunch kada developeri netom uoči izlaska igara rade prekovremene sate na poliranju, unatrag nekoliko godina zaista je postao problem u nekim loše vođenim studijima. Developeri su se žalili na neizdržive uvjete i neplaćene sate, a novinari poput Jasona Schreiera svojim istaživačkim radom profilirali su se kao borci za prava developera.

S druge strane imamo studije i izdavače poput Rockstara, Activisionovih Treyarcha i Infinity Warda, Ubisoft Montreala i drugih, čije igre ne morate nužno voljeti, ali njihovi developeri su dobro plaćeni, imaju uvjete na razini top 1% gaming industrije i nekad su primorani raditi prekovremene sate za koje su dobro plaćeni. Oni su veliki i popularni, pa je istraživanje međuljudskih odnosa i pronalaženje skandala unutar takvih studija zahvalno za skupljanje klikova, a ti (on, Schreier u ovom slučaju) ispadaju veliki borci za ljudska prava.

U elitu kao jedan od najkvalitetnijih svjetskih studija upao je sada i poljski CDPR. Uoči izlaska Cyberpunka 2077, jedne od najambicioznijih igara svih vremena (ako ne i najambicioznije), Schreier je slavodobitno objavio internu odluku studija – “radit će prekovremeno, a obećali su da neće!”

I zaista, CDPR je prošle godine obećao da će napraviti sve kako bi uoči izlaska Cyberpunka 2077 poštedio zaposlenike od cruncha, ali eto, nisu uspjeli. Tako će developeri narednih 6 tjedana raditi subotama kako bi Cyberpunk što spremniji dočekao izlazak. Objavio je to na Twitteru vođa studija Adam Badowski. Kako kaže, bila mu je to najtežih odluka u karijeri.

Nitko kao CDPR

Ali dok istraživački novinari poentiraju na radnoj (ne)kulturi studija, CDPR je objavio dvije važne stvari. Prva je ta da će, naravno, svi zaposlenici biti novčano kompenzirani, a druga je da će i ove, kao i prethodnih godina, zaposlenici među sobom podijeliti 10% godišnjeg profita kompanije. Koji će se ove godine brojiti u desetcima milijuna zahvaljujući upravo igri na kojoj predano rade.

To je praksa koju ne upražnjava nijedan veliki zapadni studio, a postotak od prodaje je ujedno i dodatna motivacija zaposlenicima. Ali to Schreier nije spomenuo u naslovu kojeg je podijelilo više od 11 tisuća ljudi na Twitteru.

Nego, koliko prekovremenih ste vi odradili prošli mjesec?

Igra

Povezano