The Last of Us 2 i Horizon Forbidden West koštali su preko 200 milijuna dolara svaki

Povodom suđenja Microsofta i američkog FTC-a cure dokumenti na sve strane, a što se tiče Sonyja, u narednim danima očekujte puno pikanterija budući da su njegovi odvjetnici napravili užasan posao po pitanju skrivanja povjerljivih informacija u istima.

Linije teksta precrtane kemijskom olovkom sasvim se jasno vide pod skenerom. Sony je ubrzo uklonio sve dokumente, međutim, šteta je učinjena, a novinari kopaju. Kako prenosi The Verge, jedan dokument otkriva podivljale razvojne troškove za dva velika PlayStation hita.

Razvoj Horizon Forbidden Westa je tokom 5 godina razvoja koštao 212 milijuna dolara, a The Last of Usa 2 čak 220 milijuna. Znamo da najveći AAA naslovi već neko vrijeme prelaze budžete od stotinu milijuna dolara, međutim, po prvi puta jasno vidimo kako su oni sada, barem po pitanju Sonyja, otišli još stepenicu više. Uopće ne sumnjamo kako se negdje oko toga iznosa vrte i Marvel’s Spider-Man 2 te God of War Ragnarok.

Budžeti su to koji, šef PlayStationa uporno ponavlja, nisu sukladni izdavanju day one na pretplatničkim platformama. “Kada bismo to učinili s našim naslovima, ciklus kvalitete koji smo ostvarili bio bi prekinut. PlayStation nema novac kako bi omogućio takvo nešto, a ako bi i išli tim putem, utjecalo bi se na kvalitetu igara, a to nije nešto što igrači žele”, Jim Ryan je izjavio prošle godine.

Prekjučer na sudu ponovio je isto i u kontekstu Game Passa, za kojeg vjeruje da je neisplativ te da Microsoft gubi novac na njemu. Ako su budžeti Xbox ekskluziva te igara trećih strana na približno sličnoj razini, to vjerojatno nije daleko od istine. Međutim, pitaju se brojni, a posebno bivši šef PlayStationa Shawn Layden, koliko je isplativo razvijati toliko velike i skupe igre, bez obzira na model naplate?