IZVJEŠTAJ: Ubisoft je postao najveći izdavač igara, fokus sad prebacuje na mikrotransakcije i PC čiji igrači troše najviše na iste

Gaming industrija je industrija kao i svaka druga. Tu (naravno) nisu bitni ljudi, bitan je isključivo konstantan rast i profit. Ako su kupci previše zadovoljni, onda tu nešto ne štima.

Sjećate li se onog videa kojim Ubisoft izražava ljubav PC-ju i PC igračima? E pa izgleda da to nije bilo bez razloga. Doći ćemo do toga kasnije u članku.

Ubisoft je svojim investitorima pripremio izvještaj rezultata trećeg kvartala fiskalne 2018. godine (1. 10. – 31. 12. 2017.), koji je ujedno i najvažniji kvartal u godini, gdje uoči blagdana konzumenti troše najviše novaca, a izdavači izdaju najbolje igre. Saznali smo kako Ubisoft stoji na tržištu i što nam sve priprema u budućnosti.

Prema svemu viđenome i direktnoj usporedbi s konkurentima poput Electronic Artsa i Activisiona, vidjljivo je da je Ubisoft postao najveći izdavač videoigara na svijetu. Ubisoft tako svojim ulagačima u prvoj godini vraća 120% uloženog novca, a ako se suzdrže i ne vade svoj ulog narednih pet godina, zarada se povećava skoro 8 puta s povratom od velikih 796% uloženog. Dakle, isplati se ulagati u Ubisoft. Rast ovog giganta je strelovit i veći od svih ostalih konkurenata.

Rast značajno veći od konkurencije

Ubisoft se nije propustio ni pohvaliti kako su sve njihove uzdanice njihove vlastite igre, na čija prava polažu isključivo oni. Čime se ne mogu pohvaliti konkurenti, primjerice Activision Blizzard nije vlasnik Destinyja i Electronic Arts na svoje popularne sportske igre poput FIFA-e, NFL-a i franšize poput Star Warsa nema puna prava, već ih otkupljuje na određeni vremenski period od drugih vlasnika. Dakle, Ubisoftova velika prednost nad konkurencijom je ta što NE MORA svoj profit dijeliti s drugim kompanijama.

Također, Ubisoftovi stručnjaci predviđaju konstantni daljnji rast i dominaciju nad drugim kompanijama zbog još jednog velikog razloga. Naime, Ubisoft prema statistikama ubire duplo manje novca od mikrotransakcija. I to namjeravaju promjeniti. 18% igrača Ubisoftovih igara nakon kupnje igre uloži novac u mikrotransakcije, dok to isto radi čak 39% igrača Electronic Artsovih igara, odnosno 38% Activisionovih igara. Napominjemo da u te rezultate ne ubrajamo mobilne igre. Dakle, očekujmo snažnije forsiranje mikrotransakcija i od Ubisofta.

Ljubav iz interesa

Sad dolazimo i do razloga zašto Ubisoft najednom voli PC igrače. Naime, istraživanja su pokazala da PC igrači igraju iste igre 30% više nego igrači na drugim platformama, kao i to da 37% više PC igrača kupuje DLC-ove i mikrotransakcije od konzolaša. Iz Ubisofta priznaju da nisu dovoljno iskoristili PC tržište, pa tu vide veliku priliku za napredak, s naglaskom na plasiranju kvalitetnih multiplayer i RPG igara. Dakle, uvjereni smo da Ubisoft u tajnosti priprema i jedan veliki RPG.

Što se tiče rezultata s kraja 2017. godine, odnosno iz trećeg kvartala 2018. godine, Ubisoft se može pohvaliti kako su njegove igre u prosjeku bolje ocijenjene od ostalih konkurenata. Vidljivi su trendovi povećanja kvalitete, a ujedno i broja igrača Ubisoftovih igara. Tu prvenstveno ciljamo na Rainbow Six Siege čiji momentum i tri godine nakon izlaska ne pada, Assasin’s Creed: Origins kojem je jako dobro došla dodatna godina razvoja, kao i The Divisionu koji je primjer ostalim developerima kako se posvetiti igri nakon njezinog izlaska. Sve tri igre danas imaju vjernu bazu igrača, što je Ubisoftu zalog za budućnost.

Čeka nas najava dvije nove velike igre

Prema Ubisoftu, nastavak fiskalne godine također će biti bajan, jer tek predostoji izaći Far Cry 5 (27. 3., četiri dana prije kraja 2018. fiskalne godine), dok za 2019. godinu se očekuju još bolji rezultati uz izlazak četiri nove AAA igre. I tu dolazimo do onoga što nas najviše zanima. Dosad su najavljene samo dvije AAA igre za 2019. godinu, a to su The Crew 2 i Skull & Bones. Dakle, uskoro nas očekuje najava najmanje dvije Ubisoftove velike igre koje će izaći u ovoj godini.

Zanimljivi rezultati, zaključio bih. Sjećate li se da je Ubisoft prije par godina bio omraženiji čak i od Electronic Artsa? Ubisoft je definitivno napredovao ulažući dodatno vrijeme u razvijanje novih igara (AC: Origins), kao i nastavku podrške već izašlim igrama poput Rainbow Sixa, The Divisiona, Ghost Recona i For Honora. To se definitivno vidi i prema rezultatima, kao i reakcijama javnosti na njihove igre, međutim, zabrinjava toliki fokus na mikrotransakcije i postavljenom fokusu da se rezultati na tom polju približe onima Electronic Artsa i Activisiona.

{loadposition ia1}