[MIŠLJENJE] Sony konačno treba popraviti očajan PlayStation Store; ovo je sve što tražimo

Nakon komplicirane arhitekture PS3 konzole, PS4 je značajno smanjio vrijeme prilagodbe developerima novom hardveru. Trend se nastavlja s PlayStationom 5 i SSD-om ispred svojeg vremena, a koji je svoje, nazovimo ih tako – monstruozne specifikacije dobio prije svega zbog developera koji će tako uštediti dodatno vrijeme kod najiritantnije faze razvoja videoigara – optimizacije sadržaja. Ona je kod još uvijek aktualnih tvrdih diskova bolna i dugotrajna.

Dok je smjer kretanja PlayStationa sad već drugu generaciju za redom uzorit, istovremeno je teško shvatiti kako i zašto su zapostavljeni konzumenti kod najbitnijeg aspekta korisničkog iskustva nakon igranja. Kupovine igara. Naročito dok first-party developeri istovremeno izvode čuda na PS4. Sony punih 14 godina nije bio sposoban razviti fluidan, pregledan, a naposljetku i koristan PlayStation Store.

Pokušao sam danas kupiti Mafiu II na PS4.

JA: Čekam do pola minute na učitavanje PS Storea. Navigiram do opcije pretraživanja i upisujem Mafia II.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PS Store: Tražiš Mafiu II? Aha. Evo ti Mafia III.

JA: Ne. Želim Mafiu II.

PS Store: Aha, evo ti onda Mafia II za PS3. Možeš je igrati preko PS Now cloud servisa koji nije dostupan u tvojoj zemlji.

JA: Ali ja želim Mafiu II za PS4.

PS Store: Aha, kužim onda. Evo ti DLC za Mafiu III.

JA:

PS Store: Evo ti u naredna 4 rezultata još Mafia III DLC-ova. Zatim ću ti ponuditi Mafia III season pass za 229,99 iako je on povučen sa Storea, a zatim i Mafia III: Delux Edition za 449,99 koji je također povučen sa PS Storea i ne možeš ih kupiti.

JA: Pa tražio sam Mafiu II.

PS Store: Mogu li ti onda ponuditi Darksiders III Season Pass iako ne posjeduješ Darksiders III i nisi nikad igrao nijednu igru u serijalu.

JA: Ok, ništa od Mafie II. Idem onda kupiti Dark Souls II.

PS Store: Ok, evo ti Dark Souls III season pass iako nisi nikad igrao Dark Souls III ni Dark Souls II.

JA: Aha, ok, možda mi trojka ipak bolje legne. Vidim da je na drugom rezultatu Dark Souls III Deluxe Edition, idem pogledati o čemu se radi.

PS Store: Ovo ti je super igra. Pogledaj koliko je dobra u traileru rezolucije 240p raširenom preko cijelog ekrana. Košta 499 kuna, a ako želiš vidjeti o čemu se radi idi dolje.

JA: Idem dolje…

PS Store: Pobjednik Gamescoma 2015 godine za najbolji RPG i osvojenih 35 nagrada na E3 2015. godine…

JA: Ali o čemu se radi u igri?

PS Store: …ovaj Deluxe edition nudi sve ove DLC-ove…

JA: Ok, nema veze, daleko sam od prosječnog gamera pa znam otprilike kakva je igra. Ajde mi ponudi neku sličnu igru.

PS Store: Što kažeš na Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville?

JA: Neću, hvala, ipak ću kupiti Dark Souls III. Ali 499 kuna mi je previše, pričekao bih neko sniženje. Daj mi da stavim igru na wishlistu pa mi javi kad bude na akciji.

PS Store: Wishlista ne postoji na PS4. Postoji na web verziji Storea. Ulogiraj se na računalu ili mobitelu.

JA: Vadim mobitel iz džepa, logiram se, pretražujem Dark Souls III… Začudo prvi rezultat je točno ono što trebam. Add to Wishlist gumb je zgodno posložen ispod cijene. Dodajem igru na wishlistu. Sve je super.

PS Store (sam sebi): Prošlo je 3 tjedna, Dark Souls III je sada na akciji. Ali neću mu to javiti, ‘ko ga je*e.

Apendiks, crvuljak, odnosno slijepo crijevo najbeskorisniji je organ u ljudskom tijelu. Tako se barem smatralo stotinama godina dok mu nedavno nije otkrivena svrha. Navodno pomaže u kontroli imunosnog sustava, ali ne slažu se svi znanstvenici s tom konstatacijom. S druge strane, nijedan znanstvenik, pa čak ni FFA forumaš/PS fanboy još nije uspio pronaći svrhu PlayStation Store Wishliste.


Druge velike trgovine na internetu ulažu značajne resurse nebi li kupce zadržale što duže na stranicama svojih digitalnih trgovina. Moderna internet trgovina treba biti brza, informativna i zabavna. Steam i Amazon prezentiraju bitne informacije velikim slovima, slike i video prikaze visokih rezolucija postavljaju baš na mjesta gdje trebaju biti te uče o vama i predlažu proizvode koji bi vam se mogli svidjeti. Ako u tom trenutku niste spremni kupiti nešto, nema problema, kupit ćete nekad kasnije. Jave vam kad je nešto na sniženju.

PlayStation Network s 90 milijuna aktivnih korisnika u 2018. godini uprihodovao je preko 12,5 milijardi dolara (posljednji podaci). Stoga nas tim više zaprepašćuje očajan PlayStation Store. Što bi tek bilo da se Sony zaista potrudi prodavati nam igre i ukazivati na sadržaj koji bi nam se mogao svidjeti?

Kao prosječni igrači i konzumenti želimo da nam se nešto pokuša prodati. Želimo se informirati o igrama direktno u Storeu. Želimo otkriti neku novu igru. Želimo počastiti prijatelja igrom. Želimo maštati o igrama ako trenutno nemamo love. Kada sjedne plaća želimo kupiti igru. Pospremit ćemo lovu na zaštićeni račun od ovrhe kako bismo kupili igru kada ona završi na popustu. Ali javite nam kada to bude.

PlayStation 5 trebao bi biti hardver ispred svog vremena. Svojevrsni pogled u budućnost koji će usmjeriti gaming industriju. U 2020. godini stoga očekujemo digitalnu trgovinu u skladu s vremenom u kojem živimo. Ne trebamo nikakve revolucije. Nećemo tražiti previše. Samo funkcije koje su standardne kod globalne digitalne trgovine posljednjih 10 godina.

Želimo i trebamo: