Valkyria Chronicles je posebna igra koja je zbog svoje kvalitete dobila drugu šansu. Rijetko viđeni vizuali i prezentacija, odlična igrivost i dobra priča savršeno su ukomponirani u cjelinu koja daje ovu prekrasnu igru.
Valkyria Chronicles je taktički RPG od SEGA-e. Igra je na tržište izašla 2008. godine kao PlayStation 3 ekskluziva. Sve do 2014. igru je bilo moguće igrati samo na PlayStationu 3 kada dolazi na PC. Ovog proljeća remaster izdanje dolazi na PlayStation 4.
Valkyria Chronicles na prvu se ističe posebnim vizualnim stilom i prekrasnom grafikom. Igra na zanimljiv način kombinira strateške, TPS i RPG elemente. Radnja igre se odvija na kontinentu Europa koji je na pragu velikog rata između dvije velike sile.
Očito je da su prava Europa i drugi svjetski rat poslužili kao inspiracija za okruženje same igre. Na igri je radilo nekoliko različitih dizajnera koji prije Valkyrie nisu imali zapaženije naslove na tržištu, uz iznimku Shuntara Tanake koji je radio na hvaljenom RPG-u Skies of Arcadia. Kritika je jako dobro prihvatila Valkyriu Chronicles i prosjek ocjena je oko 87%.
Po mnogima je jedan od najboljih naslova tog žanra. Nažalost, igra se na samom početku nije dobro prodavala. Razlog relativno loše prodaje je ponajprije loš marketing. Do izlaska igre malo toga je prikazano. Mediji su tada bili zaokupljeni razvikanim naslovima. Danas je situacija povoljnija što se toga tiče, pa igre ovoga tipa budu bolje popraćene po izlasku. Odluka da igru izbace na kraju godine koja je bila pretrpana hitovima isto tako nije pomogla. Prodaja se kasnije popravila pa se igra na kraju prodala u oko 1,3 milijuna primjeraka. To očito nije zadovoljilo SEGA-u koja je odlučila da se nastavci rade za prijenosnu konzolu PSP (vjerojatno zbog manjih troškove i veće baze igrača u Japanu).
Nastavci su također odlično primljeni kod kritike. Bez obzira na višestruko lošiji hardver, mehanika prve igre odlično je prenesena u nastavke. Nažalost, treći dio zbog loše prodaje prethodnika nikad nije došao na zapad.
Sve je upućivalo da je SAGA završila sa serijalom, a onda je sve iznenadilo nedavno prebacivanje igre na PC i skori izlazak Remastera za PS4. SEGA je pred kraj 2015. godine najavila Valkyria: Azure Revolution, novi spin-off nastavak Valkyria serijala za PlayStation 4.
Izgled igre je prvo što primijetimo, a Valkyria Chronicles u tom segmentu blista i osam godina nakon izlaska. Kombinacija cel-shaded grafike, fenomenalnog dizajna likova i vodenih boja savršeno je prenesena na ekran. Pri samom igranju ili gledanju animacija imamo osjećaj kao da gledamo slikovnicu u pokretu. Gotovo cijela igra je tako dizajnirana. Kada na ekranu vidimo eksploziju ili pucanj, vidimo onu stripovsku zamjenu za zvukove u obliku riječi. Nešto slično je imala igra XIII na PS2. Cjelokupna prezentacija igre je na visokoj razini. Od savršeno pogođenog HUD-a do izbornika koji je prezentiran u obliku knjige, pa tako kroz poglavlja napredujemo u igri te na taj način biramo animacije i misije.
Dizajn opreme i oružja je baziran prema onoj iz prva dva svjetska rata. Za glazbu je zaslužan Hitoshi Sakimoto ranije poznat po radu na Final Fantasy Tactics, Vagrant Story, Final Fantasy XII. Glazba je odlično pogođena, lijepo ukomponirane ratne melodije pridonose atmosferi i tonu igre. Sinkronizacija likova na engleski jezik je također vrlo dobro odrađena, a ljubitelji japanskog jezika glasove mogu prebaciti po želji.
Europa i drugi svjetski rat podosta su utjecali na izgled i okruženje same igre pa su i suprotstavljene strane inspirirane onima iz 2. svjetskog rata. Empire podsjeća na Sile Osovine, a Atlantic Federation na saveznike. Između dvije sile smještena je Principality of Gallia, neutralna država bogata veoma važnim resursom Ragnite. Gallia također reprezentira neke države iz 2. svj. rata.
Alicia i Welikin kao glavni likovi su jako dobro okarakterizirani. Walkin kao zaljubljenik u prirodu, inače sin slavnog generala, odmah po povratku u svoj rodni grad Bruhl susreće Aliciu, zapovjednicu straže grada. Grad ubrzo napadaju snage Empirea. Alicia i Welikin pružaju otpor, ali bezuspješno. Snage Emirea su prejake i prisiljeni su napustiti grad skupa s Welkinovom sestrom Isarom. Walkin ubro postaje zapovjednik postrojbe Squad 7. Ostatak družine kojom zapovijeda Welkin je također na visokoj razini.
Velik je naglasak na odnosima između likova, utjecaju rata na njih. Priča obuhvaća problematiku iskorištavanja resursa, rasizma i logora. Negativci su odrađeni vrlo dobro, nisu svi zli do kraja. Izdvojio bih Selvariu, veoma važan liku igri koja je uz glavne likove zaštitni znak same igre.
Kombinacija realistične borbe i fantasy elemenata je odlično spojena. Svijet igre je detaljno razrađen i tako kroz neobvezne animacije i tekstove, koje možete pročitati između misija, imate priliku saznati nešto više likovima, opremi i povijesti sukoba.
Iako se radi o taktičkom RPG-u gameplay je dosta drugačiji u odnosu na druge igre iz žanra. Igrač na početku borbe postavlja likove na predodređenim dijelovima mape i u svakoj rundi ima određeni broj poteza, tj. Command Pointsa (CP) koje može iskoristiti. Ono po čemu se Valkyria Chronicles najviše ističe je što igrač, kada odabere potez, preuzima kontrolu nad likom te se u trećem licu i u realnom vremenu kreće po mapi.
Borba podsjeća na igru Hogs of War s PS1. U žanru je kretanje većinom ograničeno vremenski ili brojem polja po kojima se možete kretati. U Valkyria Chronicles je nešto drugačija; kako imate slobodu kretanja, ispod lika je prikazana crta koja određuje broj koraka tj. daljinu koju možete prijeći. Za razliku od igara u žanru potezi/CP se mogu koristiti na istog lika više puta uz određene penale, a neprijatelji pucaju po vama sve dok se ne zaustavite, tj. prebacite na ciljanje.
Likovi su podijeljeni na klase poput skauta, snajpera itd. Svaka od klasa ima svoje prednosti i mane, tako da treba paziti pri odabiru za vrijeme borbe. Welikin u borbama koristi tenk Edelweiss, a može davati i naredbe (razni bonusi u borbi) koji koštaju određen broj CP-a. Levele dižemo klasama, a ne likovima pojedinačno. Osim experience bodova, kroz borbe dobivate novac koji možete trošiti na poboljšavanje oružja, opremu, tenkove. Možete kupovati i neke sporedne misije.
Dizajn same igre nije baš tipičan. Nema lokacija ili mape po kojima se šećete (nešto u stilu Front Missiona ili XCOMa).
Borbe su podijeljene na glavne koje morate odraditi da biste napredovali i SKIRMISH misije u kojima možete trenirati i skupljati experience bodove i novac. Nakon svake misije ocjenjuje se vaš stil igre ovisno o kvaliteti i brzini. Igrač kroz igru mora birati koji će vojnici biti u njegovoj grupi. Svaki od njih ima svoje ime, povijest, karakteristike, prednosti i mane. Svi se razlikuju po dizajnu. Neki se dobro slažu s kolegama, neki imaju problem kada ostanu sami na bojištu, dok je drugima to prednost. Obožavatelji Skies of Arcadie će susresti neka poznata lica.
Igrač se s vremenom poveže sa svojim likovima. Kada padnu u borbi, morate ih spasiti u nekoliko poteza inače ih gubite zauvijek. Tako je na neki način prenesena ozbiljnost ratovanja. Težina igre je dobro pogođena. Po završetku igre otključavate veću težinu, a tu je i ekstra težina koja je došla s DLC-om. Za normalan prelazak glavne priče potrebno je tridesetak sati, plus sporedni questovi i DLC misije.
PC i PS4 remaster verzije igre vrte se u 60 FPS-a uz veću rezoluciju u odnosu na PS3 verziju, jedino su animacije i dalje 720p uz 30 FPS. Također, PC i PS4 verzija uključuju sav DLC sadržaj za razliku od PS3 verzije. DLC sadrži: Hard EX Mode, Edy’s Mission, Selvaria’s Mission, Challenge of the Edy Detachmen.
https://www.youtube.com/watch?v=9w-fhC9XZAc
Dodatni materijali i informacije o igri čekaju vas u temi na Fair For All forumu.