Najlegendarnije boss borbe | vol.1

Postoje lagani bossovi. Postoje i teški bossovi. A bome postoje i legendarni bossovi. Potonji su se toliko urezali u naše sive stanice da ih pamtimo i dan danas.

Procedura je odavno poznata. Kulminacija svakog prolaženja nivoa, svijeta ili nečeg slično je, naravno, boss borba. U oceanu njih postoje one borbe koje su nas zaintrigirale do te mjere da ih jednostavno ne možemo zaboraviti. Nije uopće poanta u težini, iako ona bude često veliki faktor pri kojoj boss ispada legendaran, nego je to neka karakteristika ili više njih zbog čega se boss izdvaja iz većine. Dapače, borba u suštini može biti veoma lagana, ali miks ostalih karakteristika samog bossa nas ostavlja da se malkice zamislimo.

U tjednu legendarnih bossova u video igrama, FFA.hr redakcija u suradnji s communityjem donosi svoja viđenja onih bosseva koje smatraju najlegendarnijima. Pa krenimo redom s prvim djelom!

Psycho Mantis – Metal Gear Solid

Iako bi ovu temu mogli popuniti samo bossevi iz MGS serijala, vjerojatno prvi koji svima padne na pamet je upravo Psycho Mantis. Bilo bi grijeh ne spomenuti ličnost koja je višestruko razbijala četvrti zid ostavljajući tadašnje igrače u čudu prije gotovo 20 godina. Mantis će demonstrirati svoje psihičke moći tako da će pomicati kontroler pomoću vibracije i uz to će komentirati Konamijeve igre čije ste pozicije spremili na memorijskoj kartici. Kao dodatak, može predvidjeti vaše napade što borbu čini frustrirajućom jer će ga svaki osmi udarac oštetiti. Ili možda ipak neće jer ako prebacite kontroler u drugi slot, tada će zapomagati da ne može čitati vaš um i primit će svaki udarac. Sve ovo je borbu s Mantisom zacementiralo u kultne okršaje koji su bili toliko originalni i ispred svog vremena da se pamte i prepričavaju dan danas. Zamislite okršaj na extreme razini težine s kontrolerom u prvom slotu. Frustracije su totalno zajamčene.

– Yakuza_stinger

The Arhitect – Dragon Age: Origins – Awakening

U RPG igrama ne nailazimo često na jednog od najtežih bossova (točnije, ovaj navedeni ima titulu elite bossa) koji vam u jednom trenutku čak može biti i moćan saveznik. Upravo to je The Architect, svjesni i vrlo inteligentni darkspawn iz ekspanzije odličnog BioWareovoj RPG-a Dragon Age: Origins. Cilj Arhitecta je inače nešto s čim bismo mogli i sami simpatizirati, a njegova logika nije nešto što vas neće zaokupiti i natjerati na duže razmišljanje. Da ne spoilamo, ovo je bila dilema ravna onoj kako riješiti Archdemona u originalnoj igri, ako ne i teža.

Zbog filozofskih dijaloga i intrige koje je stvorio Arhitect, ali i težeg izazova u slučaju da mu se odlučite suprotstaviti, Arhitect zaslužuje mjesto na FFA ljestvici legendarnih bosssova. Sličan status ima Corypheus iz Dragon Age: Inquisitiona, ali njega možemo više svrstati u one bossove koji su od početka do kraja klasični negativci i stoga je manje zanimljiv u odnosu na Arhitecta.

– Zero

Ornstein & Smough – Dark Souls

Bez obzira tvrdili vi je li Dark Souls težak ili ne (a generalni konsenzus je taj da je igra teška i traži učenje), zacijelo ćete se složiti da je ova borba s dva strašna bossa odjednom obilježila prvi dio sad već legendarnog Dark Souls serijala. U tom trenutku igra vas je vjerojatno frustrirala ako ste igrali prvi put i ako je ikad bilo jasnije da vas igra tjera da prizovete pomoć drugog igrača (ili barem fantoma unutar igre) da vam pomogne u borbi, samo oni najodvažniji i najuporniji su ovo na kraju riješili sami. Što je možda i “najispravniji” način za učiniti kako biste kasnije mogli s ponosom reći da ste ovaj dvojac Super Smash Brothersa riješili osobno. A ako mislite da ste stvarno dobri, učinite to onda i na New Game +. Tko preživi, pričat će.

– Zero

Posvuda sam čitao kako je ovo jedan od najzahtjevnijih bosseva itd. Ali kad sam s frendom naletio na njih pali su za 2-3 minute isprve, jbg. Coop mi je bio prezabavan tada pa se nisam imao vremena samostalno frustrirati. Sigurno bih se mučio da sam sam naletio na njih.

– Figo

Bome bi (sad koliko puta bi poginuo, ne znam). Društvo u toj borbi znači puno, a već je i fantom ogromna pomoć jer si onda podijelite izazov. Ja sam isto pozvao barem stotinjak igrača na toj dionici i praktički mi nikad ne dosadi. Isto tolikoj masi sam i zagorčao život s invejdanjem dok su nastojali riješiti O&S. Ok, tu sam i dosta popušio jer host obično prizove i 2 dodatna igrača, pa se razbiju ko beba zvečku. Anor Londo je definitivno najaktivnija dionica u igri.

– Zero

Master – Fallout

Svi mi koji smo igrali Fallout znamo da ćemo u igri kad-tad naići na Super Mutante, velike mutirane zvjerke fizički nalik bodibilderima koji svaki zamislivi dan provode mučeći se u teretani, hraneći se samo proteinskim praškom. Ovi su uz to malo radioaktivniji i tonus kože im je uglavnom hulkastično zelenkast. No, znate li kako je to bilo prezentirano u prvoj igri? Super Mutante je naime stvarao drugi, mnogo inteligentniji mutant imenom Master. Masterov plan je bio spasiti čovječanstvo u vrijeme postapokalipse tako da sve ljude pretvori u Super Mutante putem virusa. Je li to jedina opcija? Slažete li se s takvim radikalnim rješenjem? Reći ćemo da je čak i ovaj posljednji izazov bilo moguće izbjeći ili prijeći na više načina, od kojih je jedan i uvjeriti Mastera da je u krivu, pri čemu on počini samoubojstvo. Znate li još dosta igara koje dopuštaju sličan izbor? Da, i mislili smo.

– Zero

Olgierd Von Everec – Witcher 3: Hearts of Stone

U posljednjih nekoliko godina u sjećanju mi je ostao sami početak The Witcher 3: Hearts of Stone ekspanzije i borbe protiv Olgierda von Evereca. Borba je vrhunski osmišljena, u pozadini gori ogromna vila, a Olgierd svojom brzinom, mobilnošću i agresivnošću predstavlja pravi izazov za Geralta. Na kraju borbe Geralt uspijeva dekapitirati Olgierda, čija glava ostane visiti, a Olgierd stavi prste u usta i vrati glavu na mjesto kao da se ništa nije dogodilo i započinje dijalog s Geraltom. How cool is that?! U nastavku smo dobili jednog od najbolje osmišljenih likova u povijesti medija i fenomenalnu priču koja je, meni osobno, bolja i od Blood and Wine-a i Wild Hunta.

– Ninja_Krmacha

Yami – Okami

Oslovljen kao gospodar tame i inkarnacija sveg zla, Yami predstavlja najopasnijeg protivnika u cijeloj igri. Yami nudi poprilično dugu borbu u kojoj će izmijeniti čak 5 oblika. U jednom će trenutku gotovo uništiti Amaterasu, otvarajući put najboljoj animaciji u igri. Nakon što Amaterasu ponovo stane na svoje noge, kreće u konačni obračun sa zlim demonom koji je zauzeo oblik ljudske ruke, simbolizirajući kako je čovjek izvor sveg zla. Najspektakularniji dio ove borbe je zapravo ironičan. Yamijev stvarni oblik je sićušno maleno biće skriveno unutar čvrstog metalnog oklopa, biće koje čak niti ne govori. Na taj nam način on pokazuje kako ne smijemo uvijek vjerovati onome što vidimo te da se čak i u naizgled bezopasnim stvarima može skrivati prava noćna mora.

– Kabegami

Loewe Leonhardt – The Legend of Heroes: Trails In The Sky

Zašto je Loewe jedan od najboljih bossova govore dvije stvari. Prva je ta da ima sasvim opravdane razloge za svoje postupke, postupke koji nas potaknu na razmišljanje o tome je li on zapravo zlikovac ili ne. Druga je činjenica da nudi najspektakularniju i daleko najtežu borbu u cijeloj igri. Izuzetna brzina, jedinstvena sposobnost umnožavanja i enormna šteta koju je tako u mogućnosti nanijeti čine ga jednim od najboljih bossova koji niti na trenutak neće dozvoliti da prestanete natezati moždane vijuge.

– Kabegami

Archdemon – Dragon Age: Origins

Koliko god Zero bio u pravu kad kaže da je Architect zanimljivo koncipiran kao negativac, za mene je ipak Dragon Age serijal obilježila konstantna borba protiv Darkspawna. Vrhunac toga je epska bitka protiv Archdemona, vođe čitave horde. Ne znam što ima legendarnije od borbe protiv duše Starog Boga smještene u tijelo gigantskog zmaja koji riga ljubičastu vatru dok vi sa svojom klapom pokušavate spasiti svijet od poniranja u vječnu tamu.

– FicoLegend

Darth Malak – Knights of the Old Republic

Kada Star Wars gledam kao filmski serijal, uvijek mi ostavi dojam da je riječ o bajkovitoj priči. No igre… Igre su druga priča. Dio univerzuma koji je odlučio napraviti taj ekstra korak i smjestiti se u mračniji kutak naracije. Upravo je Knights of the Old Republic najbolji primjer. Čitavo putovanje vašeg protagonista vodilo je do ovoga trenutka. Do trenutka kada odlučujete o sudbini galaksije. Darth Malak nije najizazovniji, ali je simbolički legendaran baš zato što stvara novu legendu. Na vama je hoćete li uništenjem Malaka spasiti galaksiju te se iskupiti za fantome vlastite prošlosti ili će vas zauvijek privući tamna strana Sile.

– FicoLegend


 Koji su vaši najpamtljiviji bossovi?