Prije šest godina bio je globalni fenomen i igrali smo ga svi, a gdje je Pokemon GO danas?

Prije točno šest godina, odmah po izlasku, postao je globalni kulturni fenomen. Pokemon GO igrali su svi.

HGSS je slao ozbiljna upozorenja jer su se traineri gubili po divljini, kafići su na svoje terase postavljali tzv. lureove i nudili popuste igračima, Nintendo je utrostručio vlastitu vrijednost, a Pokemon GO čak je postao glavna tema domaćih TV postaja koji su enigmu popularnosti jedne “igrice” pokušali riješiti u ni manje ni više nego u Psihijatrijskoj bolnici Vrapče.

Kao gameri tada smo poželjeli povratak u anonimnost, međutim, on se nije dogodio. Pokemon GO kao globalni hit pokrenuo je neke stvari. Godinu poslije dogodio se PUBG, a zatim i Fortnite, esport je procvjetao i gaming u 2022. konačno je i u mainstreamu prihvaćen kao normalan hobi te bi danas svi željeli otkinuti komad kolača najveće grane zabavne industrije današnjice.

Da, ljudi su lovili Pokemone i iz automobila.

U svitanje nove globalne ekonomske krize koja po defaultu povlači opću nesigurnost i oprez, investiranje u gaming industriju smatra se mudrim i razumnim, odnosno mudrijim i razumnijim od drugih ulaganja, međutim, postoji jedna kompanija u koju se danas ipak ne preporuča investirati. A to je Niantic, razvojni studio Pokemona GO.

Gaming industrija je surova. Danas te ima, sutra te nema. Popularnost diktira sve, a Pokemon GO nije zauvijek mogao ostati popularan. Točnije, proširena stvarnost na Pokemon GO način nije zauvijek mogla zadržati toliku razinu popularnosti. Već do kraja ljeta 2016. bezglavih ljudi s glavama u mobitelima na ulicama skoro pa više nije ni bilo, ali Pokemon GO igrao se i dalje. Sasvim dovoljno za milijune dolara prihoda dnevno.

Ostali su samo najzagriženiji, ali i njih je više nego drugih

Godinu poslije ostali su samo fanovi, a 6 godina poslije samo najzagriženiji. Premda, Pokemon kao zabavna franšiza jedna je od najvećih na svijetu, pa su i ti “zagriženi” fanovi brojniji od nekih drugih. Procjenjuje se kako Pokemon GO i danas igra desetine milijuna igrača mjesečno. Respektabilno, međutim, nedovoljno.

Nedovoljno za Niantic koji se pronašao u problemima. Niantic kao razvojni studio specijaliziran za igre s proširenom stvarnošću pokušao je s još nekim naslovima, međutim, svi odreda su padali. Uključujući i Harry Potter: Wizards Unite čija licenca je mjerljiva s Pokemonima. S druge strane, i Microsoft je pokušao s Minecraft Earthom, ali čini se da za igrama s proširenom stvarnošću ipak ne postoji toliki interes, a snažna licenca nije dovoljna.

ffa anketa

Jeste li u posljednjih godinu dana igrali Pokemon GO?

  • Ne 73%
  • Da 21%
  • Da, u posljednje dvije godine 6%
Hvala ti 🎉

Umjesto veće proslave popraćene ozbiljnijim novim sadržajem, upravo uoči šeste godišnjice Pokemona GO u Nianticu su krenuli s prvim većim otpuštanjima, a koja prate najave još izazovnijih vremena. Pokemon GO bio je tek jednokratan fenomen na čijoj inerciji će jahati još narednih nekoliko godina, a party kape kojima Niantic slavi šestu godišnjicu igre bit će nedovoljne za povratak masa.