Razlozi zašto volimo Uncharted

Razloga je svakako mnogo jer Uncharted serijal mnogima je jedan od najdražih.

Uncharted serijal je definitivno mnogima obilježio igranje na PlayStationu 3, a njihova prva (ujedno i zadnja) Uncharted igra za PlayStation 4 ispunila je sva naša očekivanja (pročitaj Uncharted 4: A Thief’s End recenziju). O Uncharted serijalu ima se puno toga lijepoga za reći, no mi ćemo vam ukratko objasniti zašto toliko volimo Uncharted i zašto su developeri iz Naughty Doga genijalci.

Fenomenalni likovi

Od početka serijala i prvog pogleda na likove Nathana, Elene i Sullyja znali smo kako nas očekuje nešto posebno. Iako će mnogi reći kako su likovi “klišej” (što možda i jest istina), način na koji su predstavljeni i način na koji se odnose jedni prema drugima i njihovo funkcioniranje u priči pogođeno je do najmanje sitnice. Tako svaki lik na ekranu ima svoju svrhu, a gledanje interakcije između istih u svakom je trenutku apsolutni užitak. Kako je serijal odmicao, uvođeni su novi likovi, a veliki je uspjeh studija što ih je u priču uspio implementirati vrlo nenametljivo i uspješno. Od glavnih pa do sporednih, ali i onih negativnih likova, široka je paleta onoga što nam je Naughty Dog ponudio i pri tome nas u mnogo slučajeva ostavio bez daha.

Predivne lokacije

Kroz sve ove godine u Nathanovim avanturama mogli smo proputovati svijet koji nam je ekipa iz Naughty Doga savršeno prikazala. Bilo da se šuljamo po Londonu ili Instanbulu, sudjelujemo u epskim akcijskim scenama u Nepalu ili Borneu, Uncharted nam je kroz serijal pružio fenomenalne lokacije kroz svoje planine, đžungle i gradove, pa čak i istraživanje misterioznih lokacija poput Shambale ili izgubljenog grada Ubara. Jedva čekamo vidjeti kakve su nam predivne lokacije developeri pripremili u Unchartedu 4.

Nezaboravne akcijske scene

Uncharted serijal prava je akcijska avantura i po uzoru na ikoju hvalevrijednu akcijsku avanturu obiluje mnogim scenama koje su nas ostavile s vilicom do poda. U prvoj igri dobili smo orijentaciju na brzu igru bez prevelikih scena, ponajviše zbog, u tom trenutku, nedostatka resursa, ali kako je serijal odmicao, a ND bolje spoznao mogućnosti konzole, u idućim su nam nastavcima pružili nešto posebno. Mnoštvo set piecova koje smo vidjeli kroz serijal uistinu su pomicali granicu industrije – od velikih scena potjera karavana, nebrojenih eksplozivnih situacija i potonuća ogromnih tankera – kroz svaku smo igru dobili nešto više. Same akcijski izrežirane scene koje smo mogli gledati, ali ih i igrati samo su jedna od stvari koje su ovaj serijal izdvojile od ostalih.

Linearnost

Istaknuti linearnost kao pozitivnu stvar isprva zvuči pomalo neobično, naročito onima koji vole otvorene svjetove poput Skyrima. Istina je da nam ponekad treba odmor od dugotrajnosti otvorenog svijeta u igri. Ruku na srce, mnoge igre koje sadrže takve elemente na umjetan način produžuju igrivost, poput skupljanja svih točki na mapi, svih slika, perja, shardova, škrinja… Ali čak i kada je taj element dobro odrađen, s kvalitetnim questovima i zanimljivim sporednim likovima, radnja se neminovno razvodni i pada fokus s glavne priče čime dolazimo do iduće točke…

Vrhunsko filmsko iskustvo

Upravo sa spomenutom linearnošću, tvorci su dobili savršenu situaciju da se priča prebaci na idući nivo. Ovo nije prva igra s kvalitetnom pričom, dijalozima i likovima. Postoje mnogi RPG-ovi i avanture koje su nas emotivno dirnule. Ali s Unchartedom je filmski način izvođenja postao jedan od temelja Naughty Dogovih igara te je s The Last of Us dosegao (tadašnji) vrhunac. Linearnost kreatorima daje puno veću kontrolu nad sadržajem i emocijama koje taj sadržaj izaziva kod igrača; bilo da se radi o duhovitim dijalozima, emotivnim vezama ili akcijskim scenama (vjerojatno se svi i dalje sjećaju one akcije na vlaku). Tu su prisutne i sitnice, poput kutova kamere, flashbackova u prošlost, prigodne glazbe za svaki kadar, koje se na prvu možda ni ne primijete, ali u svakom slučaju doprinose osjećaju da u biti igrate jedan vrhunski, interaktivni Indiana Jones film.

Fantastičan multiplayer

Iako se s ovime možda i neće svi složiti, za one koji su se navukli, Uncharted MP bilo je jedno od najboljih (ako ne i najbolje) MP iskustvo. Od početnog MP-a koji je uveden u drugom dijelu i koji je bio nešto sporiji i mnogo jednostavniji u smislu opcija i samih mogućnosti, do onog iz Uncharteda 3 koji je dobio veliko unaprjeđenje u smislu mogućnosti i dugoročnu potporu Uncharted tima, za koju ćemo priznati kako je u više slučajeva odmogla nego pomogla. Pametno dizajnirane mape i manje više dobar balans pružili su odlično iskustvo, upotpunjeno do kraja igranjem u društvu. I dok su problemi s konekcijom bili prisutni u mnogim trenucima, sve je bilo oprošteno u onom trenutku kad bismo se upustili u meč i osjetili pravi žar kompetitivne igre.