Spider-Man: Miles Morales – osvrt na PC port

Peter Parker je poskočio na PC prije par mjeseci, a sada imamo manjeg, mlađeg i možda moćnijeg Milesa Moralesa kao dio sve mnogobrojnije ponude Sony naslova na računalima. Znači li što ta razlika od par mjeseci? Ovaj put ocrtavamo zrake svjetlosti u realnom vremenu!

OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1660
RAM: 16,0GB Dual-Channel 1596MHz
Rezolucija: 1920×1080@60Hz
Testna konfiguracija 1

OS: Windows 11 Home 64-bit
CPU: Intel Core i5 9300H @2.40GHz
GPU: NVIDIA GeForce RTX 2060 (2047MB)
RAM: 16GB Dual Channel DDR4 @ 1330MHz
Rezolucija: 1920×1080@120Hz
Testna konfiguracija 2

Ništa novo, ništa loše

Kao i kod prvotnog čovjeka pauka, Miles Morales ne nudi novi sadržaj na PCu. Možete i slobodno ignorirati bonuse za prednarudžbu jer sve možete otključati unutar igre malo kasnije, nema nikakvih skrivenih mikrotransakcija niti boljki moderne igraće industrije koje bi šjor Ryan ubacio. Stoga, osvježite pamćenje s recenzijom originala, pa krenimo odmah na tehničke razlike.

Uuuu, aaaa, sve svijetli…!

S obzirom da Miles dijeli istu topografiju kao i veći Spider-Man, sve što sam spomenuo u prijašnjem osvrtu vrijedi i za Milesa, ponajviše koliko je Manhattan detaljan i zahtjevan za vaš procesor i grafičku karticu.

Miles ide jedan polukorak dalje zbog drugačijeg vremena radnje. S obzirom da se sve odvija zimi, snijeg i mećave su relativno česta pojava, a s time dolaze i čestice u zraku.

Uvodna scena razbijanja šoping centra s poznatim nosonjom može poslužiti kao sjajan test dokle možete pogurati vašu konfiguraciju. Miles se često nalazi u situacijama sa puno čestica i naprednih efekata, pa očekujte stres za vaše silikonske čipove u većim dozama.

Zahtjevi su jednaki onima za glavnog Spider-Mana, a moguće je rastegnuti postavke do ekstremnog minimuma za starije tj. slabije konfiguracije kao i do perverznih tornjeva spojenih na ultraširoke monitore sa 4K ultra ray tracing sposobnostima. Jasno, što više para toliko i muzike.

Ono što bih preporučio za svaku konfiguraciju jest korištenje SSD diska umjesto običnog HDD-a, jer inače vas čekaju poduža učitavanja i štucanje po obilasku Jabuke.

Najbliža usporedba sa PS5 verzijom bi bile postavke većinom na High za glatkih 60 FPS-a, a potom kalkulirate možete li i trebate li uključiti najnoviji krik gaming industrije – raytracing.

U sjeni Jabuke

Imali smo priliku isprobati spomenute zrake svjetlosti na jednom, bože mi prosti, gaming laptopu! Ako ignoriramo prosječno povećanje sobne temperature i kričave LED diode po kućištu, Miles se sasvim pristojno vrti na sada malo starijoj 2080 RTX sa maksimalnim postavkama i uključenim raytracingom.

Jasno, korištenje raytracinga bez DLSS-a ili FSR-a je suludo za jednu poštenu konfiguraciju, kamoli mobilnu. Miles podržava najnovije verzije oba načina podizanja rezolucije, kao i Insomniacovo originalno softversko rješenje.

Sa DLSS-om i ultra zrakama čak i na slabijoj RTX konfiguraciji postiže se glatkih 60 sličica u sekundi u zatvorenim prostorima, nebitno je li borba ili ne. Otvoreni prostor Manhattana je druga priča.

Na prvi pogled raytracing ne nudi opipljivu razliku u osvjetljenju kada jurite okolo prema sljedećem cilju ili pljački. Tek kad stanete i malo se bolje zagledate u okoliš, pogotovo na ulici među pješacima, dobijete pravi dojam.

Kad uključite raytracing, svi modeli zgrada odjednom imaju interijere iza prozora koji više nisu puka tekstura. Svaki prozor realistično iscrtava sve odraze okoliša, te propušta svjetlo kroz transparentno staklo baš kao u stvarnosti. PS5 postavke s raytracingom čine istu stvar, ali ovdje sa širim kutem gledanja i detaljnijim postavkama je efekt izraženiji.

Razlika je drastična kad shvatite koliko zapravo prozora ima u jednoj prosječnoj ulici New Yorka. Ako sve nabijete na ultra, dobit ćete i daleke odraze ljudi i auta u daljini na svakoj reflektirajućoj površini u igri, od izloga dućana do betonskih lokvi.

Sav taj vizualni fetiš traži papreni hardver, stoga se nemojte iznenaditi ako vam sličice padaju ispod 30, pogotovo ako se borite na otvorenome usred snijega.

Sjene su zapravo glavni argument za korištenje raytracinga. Prirodne sjene nastale zbog sunca i mjeseca su suptilan ali dobrodošao vizualni dodatak.

Zatvoreni prostori sa raznim umjetnim izvorima svjetla izgledaju nevjerojatno realistično na trenutke, te uvijek oku ugodno. Miles pršti bojama u interijerima, a sjene predmeta i likova ispunjavaju doživljaj prostora.

Za samu igru je to u potpunosti nebitno; u žaru borbe ili njihanja nećete se pitati odražava li se Milesova maska na mokrom betonu, ali sitnice igraču znače. Hoće li ova sitnica biti vrijedna vašeg vremena i novca, ostavljam to vama na prosudbu.

Čisto i jasno

Miles Morales je i dalje odličan Spidey naslov i kvalitetan PC port ćaće Sonya. PC izdanje ponovno podržava DualSense kontroler, te imate potpunu slobodu u namještanju kontrola, grafike i postoji pregršt opcija pristupačnosti.

Slatkica je opet tu

Ovaj put nije bilo ni primjetnih grešaka ili problema. Dva puta se igra srušila na ponovnom (brzom) učitavanju, vjerojatno zbog uključenog raytracinga i količine detalja na ekranu koji su bili previše za jedno laptop kućište.

U osnovi, ako imate pristojnu konfiguraciju, nema razloga zašto ne biste uzeli Milesa na boljoj platformi. Još smo jedan korak bliže neminovnom izlasku Bloodbornea na PCu, jel tako? Jelda? Molim te, Sony…