God of War – Osvrt na izvrstan PC port nekoć PlayStation ekskluzive

Počela je nova godina, sprema nam se Ragnarok. Virtualni, drugi dio God of War reboot serijala, jasno, što ste mislili? Kud bolje vrijeme za ponovni ili prvi prelazak Kratosovih nordijskih avantura.

Originalna igra je izašla 2018. (četiri godine je prošlo, hej!) i sada dolazi na PC tržište u ljepšem ruhu. Sony nam je poslao Steam kod taman za božićne praznike, pa krenimo.

Trio rio su sletjeli na PC.

Vizualna poslastica

Baš kao i kad smo isprobali Days Gone PC port, ovdje se nećemo toliko fokusirati na samu igru već njezino izvođenje i tehničke aspekte. Za više detalja o mehanikama, priči i svemu što možda još niste čuli jer ste bili pod kamenom ogra, pročitajte recenziju i prvu stoticu kolege Vipera. Sve što trebate znati je da se radi o istoj igri bez novih dodataka ili ekskluzivnog sadržaja. PC verzija dolazi s nekoliko kozmetičkih uzoraka za Kratosov štit koji su prije bili ekskluzivni bonus za prednarudžbu, ali to je potpuno nebitno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
OS: Windows 10 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1660
RAM: 16,0GB Dual-Channel 1596MHz
Rezolucija: 1920×1080@60Hz
Testna PC konfiguracija

Tata Dad i sin Boi nikad nisu izgledali ljepše. Kratosova mrga od face vrišti borama i krutim izrazima kao nikad prije, a mali strijelac frca strijele i priziva duhove s više čestica u zraku od omikron varijante. Općenito su sve teksture dobile pojačanje rezolucije. Morate se jako dobro zagledati u monitor da pronađete manu, pogotovo ako igrate na 4K rezolucijama. Nažalost, tu čast nisam imao isprobati, ali ne trebate se brinuti jer kakvu god kantu imali, God of War izgleda jako lijepo i pokreće se jako fino.

Preporučene konfiguracije su ono što smo i očekivali, pa ako imate imalo pristojan PC napravljen u zadnjih par godina, vjerojatno ste u redu za putovanje po heimovima.

Osim poboljšanih tekstura, najveća nadogradnja naspram originala jest detaljnije osvijetljenje. Razni izvori svjetla, poput runa, kristala i borbenih efekata, pogotovo u zatvorenijim i mračnim prostorima iskaču predivnim bojama. Spojite to s plamenim ili ledenim česticama tijekom intenzivnijih borbi i imate spektakl za očne duplje. Atreusove spektralne životinje jednako tako izgledaju predivno, a na svu sreću imate i Photo Mode kojeg možete uključiti u bilo kojem trenutku da ukrasite zaslon vašeg računala.

Konzole u sjeni PC-a

Sve te sjene i efekti dolaze s cijenom. GoW vam pametno dopušta namještanje grafičkih postavki na iste poput osnovne PS4 verzije, naprednije Pro/PS5 verzije, te Ultra postavke za najjače odlikaše. U par sati testiranja primijetio sam da su najveći udarci na performanse detalji sjena i 4K teksture.

Ovisno o vašoj rezoluciji i koristite li DLSS adaptaciju, teksture možete i smanjiti na niže postavke bez primjetne razlike, ali sjene su bitno drugačije između odabira. Razlika između normalnih, osnovnih sjena i visokih postavki je značajna, s puno više sjena od predmeta i likova u okolini te jasnijim rubovima istih. Čak se između visoke i ultra postavke sjena osjeti razlika u finim detaljima, pogotovo u šumama i pećinama. Ako se igrate na nižem budžetu, osnovne PS4 postavke će vas sasvim dobro služiti, ali za pravi grafički gušt morate imati nešto jači hardver.

Malac črčka šalabahter u višoj rezoluciji, da bolje vidi.

Bez boljki, bez problema

PC izdanje podržava i Nvidia Reflex tehnologiju, što god to značilo. Google kaže da je to Nvidijina tehnologija za uklanjanje sistemske latencije, tj. skraćenje vremena od pritiska tipke do pojave na ekranu. Za eSports, kao. Što to radi ovdje u sporome i tromome GoW-u, ne znam. Ne morate se zamarati.

DLSS je uvijek dobrodošao, a imate i AMD-ovu opciju FidelityFX za sve moguće kalibracije rezolucije i dodatnog poboljšanja prikaza. FPS ćete, naravno, otključati da dobijete tih slatkih stalnih 120+ FPS-a kako GabeN zapovijeda.

Sa zadovoljstvom mogu reći da igra radi bez problema i kao prozor bez rubova, te se čak može automatski pauzirati ako prebacite fokus na daleko zanimljiviji stream Bloodbornea (koji još uvijek nema nikakve naznake PC porta zbog nekog nevjerojatnog razloga) na drugom monitoru. Toplo preporučam da igru instalirate na SSD-u za vrlo brzo početno učitavanje, nikad duže od par sekundi, te skoro instantno vraćanje u borbu nakon smrti. FOV kamere, nažalost, ne možete mijenjati, jer bi to uništilo viziju neprekinutog kadra, a svi znamo da je buljenje u Kratosova snažna 4k muška ramena važnije od snalaženja u 3D prostoru s više neprijatelja kojih ne vidite.

Zmajko uživa u zrakama sunca. Bez raytracinga.

Jedna čudna stvar koja me kopkala je da igra podržava DualShock i DualSense kontrolere – ali nema ikone za PlayStation gumbe! DualSense radi bez problema, ali kad vidim X na ekranu to je zapravo kvadrat… Jednako tako, DualSense podrška je minimalna i jedinu drugačiju vibraciju koju sam osjetio je tijekom penjanja gdje možete „opipati” Kratosove ruke i noge kako se hvataju za kamen. Očekivao sam više.

S druge strane, nisam očekivao više od hrvatskih titlova koji su identični onima u PlayStation verziji. Ako možete prihvatiti doslovne prijevode lokacija i neprijatelja, onda su dobri. U svakom slučaju, lijepo je igrati još jednu lokaliziranu AAA PC igru.

Ako ste baš picajzla, možete uvidjeti sitne imperfekcije.

Sve u svemu, God of War je još jedan izvrstan port Sony ekskluzive koja to više nije. Za sve koje zanima (de)evolucija Kratosa a nisu imali prilike odigrati na konzoli, PC verzija je odličan, sigurno i najbolji način, a moći ćete je zaigrati od 14. 1. kada izlazi na Steamu i Epic Games Storeu. Preporuka za sve Sony fanboje i one koji će tek postati. Priželjkujemo još ekskluzivnih izdanja u budućnosti!