Recenzija | Adventure Time: Pirates of the Enchiridion

RPG igra napravljena prema slavnom Cartoon Network serijalu ne može biti loša. A još kad kažem da pomalo vuče na legendarnu Zeldu: Wind Waker, onda znate da smo odigrali nešto jako zanimljivo! Pogotovo za mlađu publiku i ljubitelje ovog crtanog serijala!

Kada mi je urednik dao kod za igru, nisam iskreno imao pojma o čemu je ovdje riječ. Vi koji pratite pomno Cartoon Network reći ćete: “Pa koji luzer nije čuo za jedan od najbojih crtanih serijala” u zadnje vrijeme na navedenoj TV mreži? Pa eto, ovaj koji piše recenziju nije znao da je Adventure Time zapravo odličan crtani na kojeg se vrlo lagano navučete radi humora, odličnih likova i smiješnih dijaloga! Igra je samo djelomično dočarala zaista osebujan svijet Adventure Timea.

Vidi, pa ovo je Zelda: Wind Waker

Priča igre vrlo je jednostavna. U ulozi naših junaka Jakea i Finna moramo istražiti zašto je svijet Ooo (tako se zove svijet crtanog/igre) potopljena. Odmah na početku doznajemo da se Ice King malo zaigrao, pa otopio pola svog kraljevstva što je dovelo do toga da je veći dio svijeta prekrila voda. Tu dolazimo do usporedbe sa Zeldom: Wind Waker jer vaše glavno prijevozno sredstvo u igri je brodić pomoću kojega se krećete u prividno open world svijetu. U igri postoji nekoliko kraljevstva (Ice Kingdom, Candy Kingdom, Fire Kingdom itd) u koja dolazite brodićem. Jednom kada dođete na kopno i krenete u avanturu igra postaje puno linearnija jer morate slijediti zacrtani put. Igra ne ostavlja puno prostora za istraživanje kako na moru tako i na kopnu. Možete, naravno, skrenuti s puta, ali nemate slobodu kao u Zeldi ili nekim drugim open world igrama.

2

Ovo je dio mape i kao što vidite većina je pod vodom. Baca malo na Zeldu, ali tu sve parelele prestaju! The Land of Ooo svejedno je simpatično i maštovito napravljena!

Nažalost, ne očekujte veliku pomorsku avanturu jer dok plovite od zemlje do zemlje nemate puno aktivnosti na brodiću. Kupit ćete razbacane kutije po mapi ako želite, ali većinom je brodić samo prijevozno sredstvo od točke A do točke B. Šteta što developeri nisu malo maštovitije odradili taj dio igre. Jednom kada ste stupili nogama/šapama na kopno krećete u RPG avanturu. Svijetovi koje ćete obići su lijepo nacrtani i napravljeni. Cel shading grafika vjerno prenosi stil crtanog filma i igra u svakom trenutku djeluje simpatično bilo da ste u Ledenom svijetu, Vatrenom svijetu ili pak u meni najdražem – Candy svijetu koji je prepun slatkiša i torti.

Moram pohvaliti svakako likove i glasovnu glumu u igri. Pogotovo su mi se svidjeli protagonisti, Jake i Finn, koji imaju odličan humor i odličnu glasovnu glumu što je vjerno preneseno iz samog crtanog serijala. Likove koje susrećete, a i vaši suborci u partyju svi su odlično okarakterizirani i svakako je plus uvrnuti humor i dijalozi. Vjerujem da će vama ljubiteljima serijala još sve biti puno bolje, ali i ako ne pratite crtani, vjerujte mi ako zaigrate igru da ćete se često nasmijati ludim likovima i dijalozima. Pogotovo je smiješno što neke ključne likove u igri možete ispitivati kao bad cop/good cop pri čemu su Jake i Finn izvrsni manipulatori.

adventuretimepirates blogroll 1531867573934 1280w

Ovo su naši simpatični i spaljeni junaci. S lijeva na desno: Marceline, BMO, Finn i Jake. Jake se inače može transformirati u svašta, pa tako i u skuter koji možete voziti po mapi. 🙂

Ako sam vas uspio zainteresirati za igru – odlično, ali nisam vam spomenuo još jednu bitnu stvar igre, a to je način borbe. Igra je kao što sam rekao RPG, a borba u igri nije real-time, nego je igra preuzela sustav borbe na poteze što bih rekao da je zapravo vrlo hrabar potez s obzirom na dječji izgled borbe. Ako ste bilo kada igrali bilo koji RPG na poteze onda ćete se ovdje relativno brzo snaći. Imate poznati party sustav u kojemu se (ovisno o napretku u igri) borite sa svoja 4 lika protiv neprijatelja na poteze. Svaki od likova s kojima igrate ima svoju posebnost, pa je tako jedan DPS lik s najmanje zdravlja, ali radi najveću štetu. Drugi je tank koji radi manje štete, ali zato može “popiti” daleko najviše udaraca. Treći vas liječi itd.

Nakon svake borbe kao i u svakom RPG-u dobijete iskustvene bodove pomoću kojih razvijate dalje lik u smislu da im pojačavate atribute kao što su obrana, napad i specijalni napadi. Upravo potonji su jako bitni za borbu jer često oni odluče pobjednika. Također, kao u svakom RPG-u, imate hrpu stvari za pokupiti, a koje vam daju određene buffove u igri. Od toga da vam se smanji hlađenje pojedinog napada do stvari koje vam daju kombiniranje više poteza u jedan. Svi ti specijalni potezi su izvedeni na zanimljiv i šaljiv način.

ss 9c5e9921aedbce605f867f6d356906dcf0ab2790

Ići mići brodići pa te boss spiči! Boss borbi neće nedostajati, a dok ne pohvatite borbu mnogi će biti malo žešći izazov!

Sustav borbe je baš školski odrađen po pravilima žanra (ne samo borbe, nego cjelokupan sustav itema) te je poznat ako ste ikada odigrali bilo koji RPG na poteze. Naravno da se trebate naviknuti i skužiti kako na najbolji način posložiti party, ali to ćete svladati s vremenom. Možda će vam se prvih 2-3 sata igra činiti malo težom, ali kasnije kada se pojačate nećete imati većih problema. Igra ponekad ima problem s lošim balansom jer su neke borbe prelagane, a neke su zaista teže. Iskusni igrači neće imati problema, ali ako ste mlađi i neiskusni igrač na početku bi vam se moglo sve činiti zbunjujuće i teško, ali vjerujte mi da ćete s vremenom sve uspjeti preći. Osim, naravno, glavnih misija, koje su meni osobno bile prilično zanimljive, postoje i sporedne misije koje su bile manje zabavne. Većinom se svode na isto, skupi ovo, idi tamo, donesi ono i slično. Ne preporučujem da preskočite baš sve sporedne misije jer će vam kasnije biti lakše ako se “nabildate”, ali nije nužno sve završiti. Igra će vam trajati (main quest) oko 7-10h ovisi o tome koliko ste dobri i brzi, ali vjerujem da će većina završiti igru u roku 12h igrajući i side misije.

Za početnike žanra i ljubitelje serijala

Igrajući igru zapitao sam se za koga je ova igra i komu je preporučiti? Ako ste pročitali recenziju, shvatili ste da u igri nije ništa posebno loše, ali s druge strane nedostaje novina i sadržaja da bih mogao reći da obavezno kupite igru. Osim nemaštovitih sporednih misija, kasnije repetitivne borbe i za neke možda nemaštovitog dizajna svih svijetova (meni nije smetalo, ali recimo moj prijatelj je rekao da mu je sve slično) igra ima predugo učitavanje. Igrao sam Xbox One verziju i ono predugo traje. Pročitao sam da Nintendo Switch verzija pati od mase tehničkih problema, ali ne mogu potvrditi sasvim sigurno jer je nisam probao. S druge strane oduševili su me spaljeni likovi, odličan i ciničan humor, pa bih ovu igru mirne duše mogao preporučiti svima koji vole ovaj serijal gledati na Cartoon Networku ili vama koji tek krećete u ovaj žanr RPG igara na poteze. Vjerujem da će i vama roditeljima koji imate djecu, a želite da odigraju nešto osim Fortnitea, ova igra biti zanimljiva. Nakon što im na početku pomognete da pohvataju borbu vjerujem da će kasnije uživati.