Recenzija | Dreamwork’s Spirit Lucky’s Big Adventure

Ja se konja bojim, ja se konja bojim, ja se konja bojim jer sam malena.

Vjerujem da su svima poznati ovi stihovi našeg Ivana Fiolića, no srećom glavna protagonistica Lucky se ne boji konja. Baš naprotiv, konj Spirit njezin je najbolji prijatelj kojeg Lucky obožava. No obožavamo li mi ovu igru?

Ljubav je obostrana 🙂

Outright Games je izdavač najpoznatiji po dječjim i obiteljskim igrama rađenim po poznatim licencama. Za Dreamworkov Spirit su odlučili napraviti jednostavnu dječju open world avanturicu, koja doslovce pršti od veselja i pozitivnih tonova. Za razliku od originalnog crtića koji je bio donekle mračan, igra je vesela, šarena te bez trunke ozbiljnosti ili zlobe. Ipak su male djevojčice ciljana publika, a djevojčice se ne smije plašiti ili naljutiti, zar ne?

Miradero je simpatično mjesto, mora se priznati

Jednog lijepog sunčanog dana, naša vrijedna Lucky pomažući tati dobije dopuštenje otvoriti misterioznu škrinjicu pokojne mame. Sasvim prigodno, u škrinjici je prava pravcata karta do tajnog blaga. Uz tatino dopuštenje, mala Lucky okuplja svoje najbolje prijateljice te kreće u pustolovnu potragu za maminim misterioznim blagom. Kroz svoju avanturu, naići će na krdo divljih (ali pitomih) konja, koje će spašavati od zločestog negativca Hendricksa. Taj isti papak djevojčicama ukrade kartu te se pokušava domoći misterioznog blaga prije njih. No naše hrabre junakinje se ne daju preveslati samo tako te uspiju vratiti kartu i jednom zauvijek omesti Hendricksa u njegovim zlim namjerama.

Hendricks – glavni negativac – šupljoglavac

Osim natezanja s Hendricksom, Lucky pomaže tati i tetki oko malih zadataka, kao i svojim prijateljicama oko njihovih zadataka. To su uglavnom vrlo jednostavni fetch questovi koji se bez problema brzo odrade. Moram napomenuti da igra cijelo vrijeme vodi igrača za ruku te je gotovo nemoguće zalutati ili ne znati gdje odnosno što treba napraviti. Kako je igra namjenjena najmlađoj publici, to je posve razumljivo.

Malo mjesto Miradero je napravljeno u stilu gradića Divljeg zapada, no osim interakcije s prijateljicama te štale u kojoj se Spirit može otimariti, odnosno očistiti od prljavštine, nema ničega zanimljivoga. Okolica mjesta je solidne veličine te se u pauzama između misija i zadataka može slobodno istražiti. No sve to prostranstvo je potpuno isprazno, nema ljudi te se tu i tamo naiđe na pokoju životinju. Open world je sablasna pustoš iako će maloj djeci biti vrlo zabavno jahati konjem po prirodi. Jahanje je izvedeno solidno iako se često dešavalo da Spiriti zapne za nasumične objekte na mapi i ostane zablokiran. Jedini način spasa je gašenje te ponovo pokretanje igre.

Mjesta dovoljno da se tenka okrene, no Spirit je zablokirao

Igra ima i promjenu dana i noći koje se izmjenjuje prebrzo te se mnogi zadaci obavljaju po mrklom mraku, kada i nije vrijeme za male djevojčice da budu van kuće, pogotovo ne u šumi. Tu su developeri malo zeznuli stvar, jer je izmjena trebala ići puno sporije. Ogromnu zamjerku imam na neke potencijalno opasne ideje koje igra nudi. U jednoj misiji Lucky mora spasiti krdo konja od vukova koji su im prepriječili put. Kako Lucky riješi vukove? Umjesto da se obrati odraslima oko tog po život opasnog problema, ona mrtvo hladno pita tatu kako riješiti vukove, koji joj sugerira da ih preplaši bljeskalicom od fotoaparata. U drugoj pak misiji Lucky skuplja bobice da odvuče medvjeda u jednu stranu kako bi mogla proći pored njega. Možda ovdje i cjepidlačim, no mala djeca su spužve te upijaju apsolutno sve što vide te je predstavljanje ovakvih ideja iznimno opasno za njihovo poimanje opasnosti. Zaista mi nije jasno tko normalan predloži djetetu od možda desetak godina da se flešom bori protiv vukova?

Grafički igra odaje skromniju produkciju te više odgovara PlayStationu 3, nego PlayStationu 4. U prirodi se naočigled mogu primjetiti copy-pasteane teksture, pogotovo trave i planina. Kamenje je sjekirom rezano te je ponekad urnebes razgledavati gotovo pravokutno kamenje u prirodi. Oblaci također predstavljaju uistinu poseban dizajnerski izričaj koji se može vidjeti samo u ovoj igri. Nažalost, igra je patila od konstantnog padanja frameova, pogotovo kod prilaska Miraderu te se nerijetko smrzavala na sekundu, dvije. Galopiranje kroz šumu je također rezultiralo konstantnim stutteringom. Zvučna kulisa je vrlo dobra; glasovna gluma je vrlo dobro odrađena, dok je country muzika ugodna i nenametljiva, no iznimno ponavljajuća.

Šarolik okrug Miradera

Dreamwork’s Spirit Lucky’s Big Adventure je simpatična, vesela i iznimno jednostavna igrica bez imalo nasilja. Da, igrica. Za djevojčice i dječake, bit će šarena, zabavna, imat će solidan okrug za jahanje i neko vrijeme će se zabavljati. No zbog ispraznosti svijeta i kratkoće igre od svega 3 sata, vrlo je lako moguće da i maloj djeci brzo dosadi.

Dreamwork's Spirit Lucky's Big Adventure recenzija

55

Čak i za malu djecu, igra je prekratka te uz tehničke probleme i zastarjelu grafiku, sadrži neke potencijalno opasne ideje koje nemaju što raditi u ovakvim igrama.