Recenzija | Everybody’s Golf

Ako već ne možete golfati na Brijunima, možete virtualno.

Kad upalite Sonyjevu konzolu, znate što možete očekivati od ekskluzivnih naslova: bombastične linearne filmove, pokoji originalni maštovitiji naslov i hrpu manjih i većih japanskih izdanja za ciljanu publiku. Everybody’s Golf serijal, ponegdje znan i kao Hot Shots Golf, je jedna od tih ciljanih igara. EG je dugo godina s nama i nije se puno mijenjao, ali svakom pojavom je imao taman dovoljno novina za još jedan nastavak i još nešto publike. Kako se drži danas na PS4, bez neke veće konkurencije?

Hole-in-one – neprocjenjivo

1 min

EG Cure su mi novi idoli.

Golf kao sport, svi ćemo se složiti, nije toliko popularan niti pristupačan kao nogomet ili košarka. EG to jako dobro razumije i brzo ali ugodno vam objasni najbitnije što trebate znati – kako udariti lopticu i što to znači par. Simpatični likovi vas vode korak po korak iz meča u meč i uskoro sami hvatate konce. U EG-u sve se vrti oko tajminga – tri puta stisnite X u intervalima na udarnoj crti i golf loptica slijeće gdje (ne) treba. Ispočetka je bitno samo pogoditi što dalje i što točnije na jednostavnim zelenim igralištima. I sve je jako lijepo i jednostavno i simpatično. Vaš početni caddy, slatka japančica Yuka, vas bodri na svakoj rupi i toplo vam je pri srcu. Pobjedom u mečevima skupljate novu odjeću i obuću za vašeg lika, pa se malo sređujete za nastup na zelenome. Protivnici koje pobijedite se pojave na vašem Golf Islandu kao navijači, pa vam daju savjete i skakuću oko vas. Ptičice cvrkuću, sunce sja, kupate se na plaži, milina.

2 min

Je li vam poznat taj lik nadesno?

A onda upadnete u slijedeći rank. Nova staza je u visokim Alpama, a tamo puše jaki vjetar. Sve što se naučili do sada pada u vodu (doslovce, jer loptica uvijek upadne u jezero kad ne treba). Boss mečevi su redovita stvar koju morate riješiti , a nisu mačji kašalj. Simpatični mentori počnu polako nadodavati razne termine i mehanike koje su uvijek bile prisutne od početka – spinovi, lie, power shot, homing shot, spiral shot, svašta nešto. Osnovna tri X-eva se nikad ne mijenjaju, ali sa sitnim izmjenama u tajmingu i usputnom držanju d-pada možete značajno promijeniti parabolu loptice. Svakim boss mečem prođete vatreno krštenje. Svaka nova staza ima određene rupe koje testiraju vaše sposobnosti. Hoćete li riskirati i udariti lopticu najjačom palicom da pokrijete što više terena odjednom ali s puno manje kontrole leta? Hoćete li precizno ciljati otočić na pola puta do rupe znajući da pad u more znači bod manje? Odjednom golf više nije totalna šala.

I tata bi, sine…

Everybody’s Golf stvarno postane za svakoga u punom smislu riječi. Umorni nakon mukotrpnog radnog dana? Okinite koju rupu sa ekipom online. Možete slobodno šetuckati po otključanim stazama i družiti se s igračima i igrati rupe kako hoćete. Možete vozikati golf kart i pecati (ima cijela lista riba za uhvatiti na svim stazama, baš japanski)! Sram vas je upaliti Style Savvy na DS-u? Napravite kojeg novog lika u iznimno detaljnom editoru i odigrajte koju rupu za novčiće i otključajte još krpica u bogatom dućanu. Hoćete biti najbolji golfer na balkanskom poluotoku? Igrajte u Serious Mode, skupljajte EXP za svoje palice i lika (o da, ima i buildova) i kad ste zadovoljni u singleplayer kampanji, krenite u online Turf War gdje timski osvajate rupu po rupu u frenetičnom i začuđujuće napetom nadmetanju s Japancima koji, izgleda, jedini ovo igraju.

3 min

Tigger Woods: čovjek, legenda, Japanac.

Cijelo vrijeme sam imao osjećaj da igram Nintendovu igru. Likovi podsjećaju na sad već zaboravljene Miijeve, a igra je jednostavna za igrati ali vraški dobro ispolirana. Kad usporedite svoje prve rupe na početku s manevrima pri kraju kampanje osjećat ćete se kao golf bog. A sve što se promijenilo je samo vaše predviđanje gdje će loptica krenuti. Tajming je, u biti, uvijek isti. To je ujedno i čar i mana EG-a jer, realno gledano, puno puta ponavljate istu stvar. S vremenom se naviknete i na rupe, a što više igrate s jednom palicom, statistike postaju bolje i lakše je zabiti jedan birdie ili eagle. Ako postanete predobri, mogu razumjeti kako bi postalo monotono, ali u praksi svaki udarac ima svoje faktore i uvijek imate onaj (pachinko?) efekt nakon udarca – tih par sekundi gdje kamera prati lopticu prema rupi ponekad ubijaju neizvjesnošću. Nema ništa gore od loptice koja stane na milimetar od rupe i to vas košta prvog mjesta u turniru. A opet, vuče vas na samo još jednu rupu…

Jednostavno i provjereno

4 min

S likovima možete stvarno svašta napraviti, editor je bolesno dobar.

Prezentacija nikad nije bila toliko bitna EG serijalu, pa se nemojte čuditi što ponekad izgleda kao da je izašla iz Wii ere. Čudite se što igra ima podršku za PS Pro i 4K prikaz, jer mi stvarno nije jasno čemu to u ovoj igri. Voda i trava izgledaju najljepše, a likovi su animirani s puno ljubavi i volje pa nećete ni primijetiti manjak AA ili kojeg god tehnološkog termina koji vam nedostaje s PC-a. Stabilnih 60 FPS-a je bio očiti cilj, a bome ćete vidjeti konzolu kako se zagrije kada kalkulira putanju loptice pri ekstremnim uvjetima. Sama igra je na prvom mjestu i to mi je drago vidjeti.

5 min

Profesor će vas ispitivati, ali i nagraditi…

Moram spomenuti i DLC sadržaj, točnije mikrotransakcije. Na svu sreću, nema ničeg strašnog – možete kupiti dvije ekstra staze (glavna igra ih ima 6), više prostora za vaše likove (inače ih možete napraviti 9) i postoje neke kartice koje služe za kupovinu dodatnih custom palica i warp tokene za Turf War. Ovo potonje je najsumnjivije, ali te iste tokene možete zaraditi normalnim igranjem online i ne čini mi se da se radi o isplativoj ili bitnoj kupnji. Nema nikakvog načina za kupiti napredniju palicu ili lopticu, sve je dostupno kroz samu igru i ne bi smjelo utjecati na online ljestvice. Očito su razmišljali i o budućnosti, jer postoji dio Golf Islanda gdje ne možete još ući, dućan će mijenjati robu svaki mjesec, postoje dnevni izazovi i rangovi za svaku stazu, rupu, uvjete, igra vam nalazi i rivale ovisno o vašem golf levelu, itd. Ako nastave s takvom podrškom, šteta bi bila da uprskaju sve s mikrotransakcijama.

6 min

Prvi i jedini zasad hole-in-one mi je zasluženo osvojio turnir.

Everybody’s Golf je u konačnici zarazno iskustvo. Iznimno pristupačan za sve, vrlo lako možete navući i druge u kućanstvu na golfanje na kauču. Ako je to Sonyu bio cilj, onda su u tome i uspjeli. Za pristojnu nižu cijenu i bez ikakvih primjetnih problema, vrijedi svake lipe. Dajte mu šansu, osvojit će vas.