Recenzija | PlayStation PULSE Explore in-ear slušalice

U ruke nam je ovih dana na test stigao par PlayStation PULSE Explore buds slušalica. Osim što su prve PlayStation brendirane slušalice tog tipa, prve su (uz Pulse Elite koji kod nas još nije dostupan) i s tzv. PlayStation Link tehnologijom bežičnog povezivanja koju je Sony dizajnirao s ciljem postizanja nižeg odziva, bolje povezivosti i lakšeg prebacivanja između izvora.

O novim tehnologijama ću kasnije, a za početak krenimo od…početka. Explore nisu tipične gamerske slušalice. Igrači tradicionalno preferiraju headsetove koji idu preko uha, a poslije tjedan dana druženja s Explore slušalicama, osobno i dalje biram klasične. Za dugotrajno igranje bolje mi leži 3D Pulse headset izdan početkom PS5 generacije, ali Explore svakako ima svoje prednosti.

Poveće, ali udobne

PULSE Explore dizajnom odstupa od slušalica tog tipa. Premda nešto većeg formata od standardnih in-ear slušalica, Explore su jako udobne, dijelom i zbog toga što će svako za sebe odabrati jedan od četiri seta silikonskih nastavaka za svačije uho. Ne samo zbog udobnosti, nastavci su bitni i za samo iskustvo zvuka. Nakon početnog razočaranja, dojam kvalitete zvuka drastično je popravio pravilan izbor nastavka.

Neobičnom izbočinom u vertikalnoj osi privući će pokoji pogled na ulici, ali ne u nakaradnom smislu. Izgledaju elegantno i profinjeno, a osim PlayStation logotipom, koji je diskretan, ne odaju onaj over-the-top gamerski dojam. A nositi ćete ih i na ulici te općenito u pokretu, jer zaista jako dobro zvuče pri reprodukciji glazbe, s istančanim basom, ali ne na neprirodan način. Bas bih (ne)slikovito opisao tankim, a detaljnim. Da, oksimoron je, ali jednom vam možda bude jasno.

Kada ste u pokretu, sugovornika/e čujete kristalno koliko to telekomunikacijski uvjeti dopuštaju, što je samo produžetak sjajnog zvuka kojeg su sposobne izvoditi. Međutim, to se s druge strane ne može reći za mikrofon.

Mikrofon razočarao

Mikrofon je ovdje ujedno i najslabiji element. Premda Sony navodi tehnologiju eliminacijske buke, to ipak nije active noise canceling tehnologija, a umjetna inteligencija koja bi tobože trebala anulirati razliku u kvaliteti to ne radi dobro. Sugovornici su se, primjerice, žalili na prometnu buku. Pritom i u idealnim uvjetima, u tišini prostorije mikrofon ne djeluje najbolje, glas na drugoj strani nije čist i primjetna je distorzija zvuka. U direktnoj usporedbi s 3D Pulse headsetom, kojem se zamjera ista stvar, Pulse taj posao ipak odrađuje bolje.

Od slušalica od 200 eura očekujem senzor za detekciju uha, kojeg nema. Zato ima tipki, jednu PS Link tipku koja različitim pritiscima uparuje, prebacuje između izvora ili otvara EQ postavke, a drugu za volumen. Ta druga tipka evocira još jedno razočaranje, budući da uopće ne radi s Bluetoothom. Uz mikrofon, to su tri minusa, ujedno i tri najbitnija minusa.

Prije nego što nastavim dalje, spomenimo da PULSE Explore istovremeno radi i na Bluetoothu i na PS Linku. Istovremeno možete igrati i primati pozive na mobitelu, što se pokazalo sjajnim i teško se vratiti na staro.

Zvuk u igrama? Briljantan

Nekako mi je najlogičnije (pokazat će se i najugodnije) bilo ovaj par slušalica testirati s PlayStation Portalom, uređajem za daljinsko igranje PS5 igara kojeg sam testirao ovdje. Explore slušalice izdane su usporedo s Portalom, a Portal je prvi uređaj uopće s integriranom Link tehnologijom. Na Portalu, za povezivanje nije potreban USB dongle, koji je s druge strane neizostavan kod igranja na PS5 ili PC-u. Štoviše, Explore su prve i jedine bežične slušalice s podrškom za Portal, što je afera za sebe.

Po pitanju reprodukcije zvuka u igrama, Explore slušalice briljiraju. Zvuče bolje od 3D Pulsea te bolje nego bilo koje in-ear slušalice koje sam dosad koristio. Bolje i od Appleovih AirPods (inače neusporedive po pitanju glazbe) koje sam imao priliku upariti s PS5 BT adapterom, međutim, njihova inferiornost dobrim dijelom leži u činjenici što je PS Link tehnologija superiornija Bluetoothu. Zaista jest, od odziva zvuka do stabilnosti i instantne reakcije na pritisak gumba, na koncu i do kvalitete zvuka.

3D zvuči sjajno, pomalo i neobično, jer od in-ear slušalica ne očekujete takvu detekciju zvuka u prostoru. Početne minute igranja pitao sam se odakle dolazi sav taj zvuk. Iznenađujuće bogat zvuk širokog raspona ne puca pri visokim tonovima, a niži su jasniji. Primjerice, uvijek sam imao problema razaznati što govore companioni u Naughty Dogovim igrama dok su udaljeniji, što ovdje zvuči nekako prirodnije.

Planarno magnetski driveri

Planarni magnetski drajveri su vrsta tehnologije zvučnika koja koristi ravnu membranu okruženu magnetskim poljem za proizvodnju zvuka. Ova tehnologija omogućava vrlo nisku distorziju i visoku vjernost zvuka jer planarna membrana može preciznije vibrirati u odnosu na tradicionalne konusne drivere. Rezultat je izuzetno čist, detaljan i ravnomjerno raspodijeljen zvuk, što ih čini popularnim izborom za visokokvalitetne slušalice i zvučnike.

Sony je ovu tehnologiju naslijedio kupnjom Audezea, proizvođača high-end audio opreme. Iznos akvizicije nije poznat, ali svaki dolar se isplatio.

Ono s čim nisam zadovoljan, osim mikrofona, je pucanje zvuka prilikom korištenja USB donglea na PS5. Zvuk se prekida najmanje nekoliko puta u satu. Ne zadugo, tek na nekoliko sekunda, ali dovoljno da iziritira i igrače i ukućane. U pitanju je kvaliteta adaptera, jer na Portalu, gdje je PS Link integriran, takvih poteškoća nisam imao. Da se ne radi o izoliranom problemu zaključujem i iz iskustva drugih igrača na internetu.

Ako ste naviknuli igrati na 3D Pulseu, kod online igranja će vam svakako nedostajati fizička tipka za balansiranje chata i zvuka iz igre.

Baterija je solidna za ovakve slušalice. Traje puno više od deklariranih pet sati, u mojem slučaju oko osam sati u prosjeku pri korištenju na srednje visokom volumenu zvuka, a kutijica za punjenje ima baterije za otprilike još dva punjenja.

Dobre onoliko koliko preferirate in-ear slušalice

Poslije tjedan dana testiranja, dok tipkam ovu rečenicu i dalje sam zapanjen da PULSE Explore slušalice zvuče bolje od 3D Pulsea. Je li do Link tehnologije ili same tehnologije slušalica, nisam siguran, ali zvuk tokom igranja je kvalitetniji i kristalniji. Međutim, za dugotrajnije igranje mi je 3D Pulse ugodniji, a osobito kod online igranja. Što je pitanje preferencije.

S druge strane, Eplore se nekako “prirodno” nametnuo kao izbor na Portalu. “Prirodno” pod navodnike jer, već sam to spomenuo, 3D Pulse kao ni jedne druge slušalice ne rade bežično na Portalu. Premda su po vokaciji gaming slušalice, sjajno se “nose” i u svakodnevnim aktivnostima. Na poslu, u teretani (ok, koga lažemo…), u autu, a najbolje u pokretu, negdje na putu, u hotelskoj sobi igrajući na Portalu.

Na kraju, zaključak i preporuka. Ako tražite isključivo gaming slušalice, ima boljih i jeftinijih. Ako tražite isključivo slušalice za svakodnevnu upotrebu u pokretu, ovo nije za vas. A ako tražite slušalice za oboje, i pritom imate poveći budžet, dojma sam da su PULSE Explore stvorene upravo za tu kombinaciju.