Marvel’s Spider-Man Remastered – osvrt na zahtjevan PC port

Imamo uspješnu novu tradiciju na našem malom portalu; sljedeći port Sony ekskluzive za osobna računala je pred nama. Ovaj put nam na naše nabrijane kante stiže Peter Parker u crvenom kostimu. Marvel’s Spider-Man Remastered skače sa PS5 konzola na Steam i EGS – je li sletio kako treba?

OS: Windows 10 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1660
RAM: 16,0GB Dual-Channel 1596MHz
Rezolucija: 1920×1080@60Hz

Testna konfiguracija

Kao i kod dosadašnjih Sony portova, sadržajno moderni Spidey nema promjena. Osim glavne kampanje u paketu su i tri dodatne DLC kampanje pod imenom The City That Never Sleeps. Ne očekujte nove misije ili kozmetiku, ako ste se zabavljali u mreži na konzolama, ovdje nećete naći poticaj za ponovnu kupnju. Provjerite našu recenziju kolege Figa za sve detalje oko same igre.

Spidey izbjegava prometnu gužvu svaki dan.

Potrebna snažna mreža

No, s tehničke strane stvari su malo zanimljivije. Ako provjerite službene preporučene konfiguracije, imamo široki raspon mogućnosti za svaki budžet. Jeftini PC sa komponentama starim 5 godina može pokrenuti čovjeka pauka na nižim postavkama, dok bilo koji pristojni moderniji PC u teoriji ne bi trebao imati ikakvih problema sa višim ili najvišim postavkama na HD rezolucijama.

Je li vaš PC među njima?

Ako želite 4K rezoluciju, pogotovo nativno, vaša kanta će trebati nešto jači hardver. Nadodajte na to i raytracing i ulazimo u domenu skupocjenih mašina za majstore poreznih obmana. Dok sam pisao ovaj osvrt, Insomniac je potvrdio da je Spidey testiran i spreman za Steam Deck! Bilo bi jako interesantno to isprobati…

Koristim istu konfiguraciju kao i kod prijašnjih osvrta, pa zašto ne bi usporedili performanse? Recimo, God of War PC port izgleda detaljnije i ljepše, no morate uzeti u obzir da GoW ima puno zatvorenih i manjih prostora odvojenih sa očitim učitavanjima. Days Gone je bolja usporedba, a šume Oregona izgledaju ljepše od stabala u New Yorku, skupa s vremenskim efektima, no opet tu imamo trikove za skrivanje učitavanja modela i glatko izvođenje.

Usporedite model stabla sa teksturom pločnika – dvije generacije su prisutne.

Zbog tih manjkavosti originalne PS4 konzole, oba prijašnja porta se izvode bolje i glađe od Spider-Mana koji se svim srcem pravi da je next-gen naslov. New York može biti jako vruć za vašu matičnu ploču ako napumpate poligone.

Spidey Sense Drive

Spidey možda malo posustaje u grafičkom izgledu (na sličnim postavkama) zbog svog otvorenog grada punog ljudi, auta i eksplozija, ali zato bolje iskorištava SSD instalaciju. Baš kao i na PS5, treba svega par sekundi za prvotno učitavanje, potom je svaka smrt ili putovanje podzemnom instantno vraćanje u akciju. Ne preporučujem instalaciju na HDD-u uopće, niti da imate manje od 16GB RAM-a, jer čak i sporo njihanje kroz grad, pogotovo ako podignete razinu detalja, traži brzu i veliku prohodnost podataka.

Dvije stvari moram obavezno napomenuti – ostavite anti-aliasing i motion blur upaljenima. Bez AA zgrade u New Yorku izgledaju oštre ko nož i jako neugodne za dulje igranje. Inače uvijek isključim motion blur u igrama jer me nervira, no ovdje se motion blur koristi da dodatno poboljša osjećaj njihanja te mijenja određene efekte u borbi. Bez blura borba izgleda, pa, čudno, jer svaki jači udarac stvori kupolu vizualne distorzije oko Spideya. Nije mana ni greška, nego pametno korištenje resursa.

Morat ćete eksperimentirati sa razinom detalja ovisno o vašem PCu. Nekoliko misija sa detaljnim i kompleksnim scenama punih efekata i fizike će pošteno testirati granice vašeg procesora. Štucanje na samim misijama i tijekom skakutanja po gradu je vrlo lako moguće ako ste nabili sjene, refleksije i kut gledanja do maksimuma. Sve to izgleda jako lijepo u pokretu, ali ipak nemojte prenagliti ako niste pri teškom budžetu.

Nije pametna ideja ni držati JuBiTo u pozadini na drugom monitoru dok hvatate pljačkaše, vjerujte mi, probao sam, ali igra traži svu pažnju na relativno snažnom kompjuteru. Preporučujem dobri stari prikaz preko punog ekrana, ne prozor bez granica. Nažalost, raytracing sposobnosti nemam, no vjerujem da bi performanse bile slične, ako ne i iste, Performance RT tj. 4K postavkama na PS5 verziji.

Spidey za sve!

Osim grafičkih opcija, Spidey dolazi i sa pregršt stavki za pristupačnost. Skoro svaki dio sučelja ili kontrola možete prilagoditi posebnim potrebama, poput pojačanog kontrasta za vizualne elemente, olakšavanje QTE sekvenci ili čak potpuno preskakanje logičkih zagonetki (mini-igre sa strujnim krugovima, ako ste igrali.) Ta zadnja opcija mi je pomalo čudna, ali nema smisla se žaliti na više mogućnosti, zar ne?

Insomniac se čak sjetio staviti i opciju duplog pritiska tipki za izbjegavanje, ako igrate na tipkovnici i mišu. Ne znam zašto biste igrali ovakvu igru bez kontrolera, ali može se. Probao sam i odustao nakon 5 minuta. Jasno, ako imate neku suludu kombinaciju tipki koja vam baš paše, možete sve kontrole razmjestiti kako želite.

Što se podrške za kontrolere tiče, u teoriji bi svaki trebao raditi putem Steam Inputa (upravo su omogućili Switch Joy-Conove, recimo…), no mogu potvrditi da DualSense i svi elementi vibracije, haptike i zvučnika rade jednako kao i na konzoli. Haptika nije toliko razrađena kao u nastavku Milesu Moralesu, no prisutna je kod njihanja na mreži i raznim borbenim situacijama.

Jedino što me malo zasmetalo jest moguća greška oko izvođenja završnih udaraca – često puta kombinacija krug i trokut jednostavno nije radila. Testiranjem mislim da sam utvrdio da se radi o gubitku unosa zbog pada sličica u sekundi – koji je prikriven zbog skaliranja rezolucije! Ako vam se slične situacije događaju, probajte smanjiti postavke ili igrati na nativnoj rezoluciji bez skaliranja.

Pauk nije bauk

Inače, skaliranje radi bez problema, sa više opcija, podržavajući Nvidia DLSS i AMD FSR, kao i interno Insomniacovo softversko rješenje zvano Temporal Injection. Ako se jako dobro zagledate u piksele ekrana, možete primjetiti kako likovi i njihovi “rubovi” gube oštrinu i prelijevaju se iz sličice u sličicu, no u normalnom igranju takvo što nećete primjetiti. Primjetna je razlika u broju sličica u sekundi sa istim postavkama i uključenim skaliranjem, stoga preporučujem jedno od ponuđenih opcija.

Kamen Spidey! Henshin!

Sve u svemu, Spidey je možda prvi zahtjevniji PC port od Sonyevih kandidata. Iako možete igrati na slabijim konfiguracijama i nižim postavkama, očito je da su uložili u spektakl i bogatstvo efekata za pošteno next-gen iskustvo. Otvorena mapa i raytracing refleksije u tandemu traže veliku investiciju, no ako ste voljni uložiti novac, isplatit će vam se u predivnim horizontima i žestokim kadrovima. Igra isto nije loša! Do sljedeće Sony ekskluzive koja to više nije.

Marvel’s Spider-Man za PC na Steamu i Epic Games Storeu izlazi u petak 12. 8.