Videorecenzija | LG Oled B7 TV

Kao što znate, prije par tjedana počastili smo se prekrasnim primjerkom TV-a, kodnog imena LG Oled B7, te vam nakon podužeg testiranja konačno donosimo završne dojmove o njegovim mogućnostima, prednostima te nedostacima.

Videorecenzija

OLED tehnologija

Kako u današnjem vremenu tehnologija napreduje jako brzo, mnogi techno freakovi moraju biti informirani o trenutno najboljoj tehnologiji na tržištu. Zato ću najprije objasniti zašto je OLED tehnologija danas najviši standard u kvalitetnom odabiru TV-a. Za razliku od standardnih LCD televizora koji trebaju osvjetljenje straga ili po rubovima, OLED televizorima nije potrebno pozadinsko osvjetljenje kao ni tekući kristali ili filteri boja. Kod OLED tehnologije, svaki piksel na ekranu može se zasebno kontrolirati, odnosno paliti i gasiti, tako da OLED TV napokon omogućuje postizanje beskonačnog kontrasta i apsolutno prave crne boje, tzv. „svetog Grala“ kojemu su godinama bezuspješno težili LCD i plazma televizori. Dovoljno je da se zaustavite u obližnjoj trgovini i stanete uz bok OLED i LCD TV-u. Razlika koju ćete primijetiti u startu će vam dati do znanja da LCD tehnologija zapravo već danas antikvitet. Ako vas ova tema više zanima, svakako pročitajte Zerov FFA Focus o LCD i OLED tehnologiji.

Svjedočimo realnosti da LCD/LED tehnologija gubi bitku s OLED tehnologijom.

Dizajn

OLED tehnologija zbog izostanka pozadinskog osvjetljenja televizorima dopušta jako tanak i fensi dizajn. Slučaj je isti i kod ovog modela, gdje debljina ekrana iznosi nevjerojatnih 4 milimetara. Naravno, slučaj nije isti kod cjelokupne pozadine zaslona zbog tog što se na dnu nalaze standardni priključci i zvučnik koji zahtijevaju dodatno meso. Treba napomenuti kako se LG OLED znak više ne nalazi na samom TV-u, nego je sad smješten na metalnom stalku što nam donosi veću imerziju slike. Stalak ima oblik polumjeseca i ne samo da izgleda moderno, već je i kvalitetan i služi svrsi.

Ako već pričamo o dizajnu, moramo predstaviti i tzv. magični daljinski upravljač. On predstavlja sistem 2 u 1 zbog toga što se na njemu osim standardnih tipki nalazi i pametni (eng. smart) upravljač. Smart upravljač donosi nam standardni zračni miš, analogne tipke te poznati kotačić za scrollanje koji dodatno pojednostavljuje i ubrzava interakciju s TV-om. Dakle, za dizajn TV-a i daljinskog upravljača idu same pohvale.

LG OLED znak sad se nalazi na metalnom stalku.

Softver i performanse

Verzija operativnog sustava na kojemu se vrti ovaj telkač je WebOS 3.5. On nam i dalje nudi responzivno i besprijekorno iskustvo. Osim što nam omogućuje nevjerojatno brz odaziv i lagano upravljanje daljinskim upravljačem, donosi nam i živopisan dizajn. Dizajn kao takav također je podložan promjenama i može se vrlo lagano konfigurirati po vlastitoj želji, što znači da možete prilagođavati i razvrstavati aplikacije te se igrati menijem do mile volje.

No sve to pada u vodu ako kvaliteta slike nije na razini, a dobra vijest je ta da B7 pruža doista zadivljujuću sliku koja spada u sam vrh današnje tehnologije. Rezultat OLED tehnologije u kojoj svaki piksel emitira svoje svjetlo je nevjerojatan kontrast i preciznost o kojoj trenutačne LCD tehnologije ne mogu ni sanjati. Važno je napomenuti da svi LG-ovi modeli ove godine dijele isti OLED panel što u ovom slučaju znači da ovaj, zapravo najjeftiniji LG ove godine, ima istu kvalitetu slike koja krasi one besramno puno skuplje modele.

Primjedba bi jedino mogla ići na račun svjetline koja je na dobrih 750 nita, što je više od prošlogodišnje serije OLED-a, ali i dalje niže od nekih standardnih LCD modela. No zaboravit ćete na tu sitnicu kada čujete da ovogodišnji  B7 pruža zapravo aktivni HDR. To znači da model podržava pravi 10bit HDR, Dolby Vision HDR, HLG (Hybrid Log – Gamma) i novi Tehnicolor HDR. B7 nam ovim aktivnim HDR formatom pruža zapravo mogućnost upscaleanja  recimo običnog HDR 10 na Dolby Vision što nam donosi još nevjerojatniji prikaz slike dosad viđeni na high end televizorima. Na stranu specifikacije, ova zvijer najbolje se iskorištava gledanjem naravno 4K HDR materijala. Takvi materijali dostupni su u vidu serija, filmova i dokumentaraca koje možete gledati direktno preko aplikacije poput Netflix ili vlastitog Blu-ray playera. No 4K HDR materijali dostupni su i u vidu novih videoigara, što nas dovodi do velikog razloga zašto se isplati uložiti u TV.

Debeli pobjednik u kontrastu i pravom prikazu crne boje!

Videoigre

Svi dobro znamo da nam današnje konzole usprkos obećanjima ne pružaju zapravo pravo 4K HDR igranje. PlayStation 4 Pro koji se nalazi ovdje, prva je konzola koja je obećavala čistokrvni 4K HDR gaming, no umjesto nativnog, tj. pravog 4K, dobili smo većinom naslove upscaleane odnosno kompresirane do 4K. To znači da neke igre i dalje pružaju rezolucije poput Full HD-a, samo što se one u nekim segmentima uvećavaju do prave 4K rezolucije, ali ne pružaju definitivno 4K iskustvo.

Pravo 4K iskustvo pruža nam ipak nova Xbox One X konzola, no i ona se mora podrediti developerima jer o njima ovisi hoće li se određena igra vrtjeti u maksimalnih 4K. Nažalost, takvih igara je na tržištu još premalo. Od primjera bismo izdvojili Forzu Motosport 7 koja se vrti u pravom 4K-u sa 60 sličica u sekundi. Budući da ne posjedujemo još uvijek neisplativu Xbox One X konzolu, za dobar primjer 4K gaminga poslužit će nam PS4 Pro.

The Last of Us nas je ostavio bez daha na ovom TV-u u pravom 4K HDR prikazu.

PS4 Pro konekcija

U slučaju B7 modela, prva stvar koju morate učiniti nakon što spojite konzolu na TV jest ući u generalne postavke TV-a i uključiti HDMI Ultra HD Deep Colour na HDMI ulaz, na koji je PS4 Pro spojen u ovom slučaju. Nakon toga uključite svoju konzolu i krenite ravno u: Settings > Sound and Screen > Video Output Settings te postavite sve na automatski ako već nije samo postavljeno. Pod informacijama se možete osobno uvjeriti u 4K HDR kompatibilnost materijala. Nakon što pokrenete HDR kompatibilnu igru, TV će vas automatski, s malenom ikonom u gornjem kutu ekrana, podsjetiti kako se trenutno počinje prikazivati HDR materijal. Isti slučaj je i kod ostalih aplikacija i Blu-ray playera.

Na TV-u smo testirali mnogo 4K HDR naslova i rezultati su zapravo fascinantni. Boje koje vam daje ovaj televizor oduzimaju dah i pružaju vam dosad neviđeno uživanje u vašim omiljenim videoigrama. Međutim, nemojte se nadati da vas to čini boljima u igranju. No jedna stvar koja vas čini boljima sigurno je odaziv, tj. input lag koji ovaj TV daje. Impresivna je i ovdje brojka od samo 21 milisekunde, koja se ne povećava čak ni u HDR načinu rada što znači bolju i bržu reakciju koja je od prijeke potrebe u multiplayer naslovima poput Call of Dutyja, Battlefielda itd. Zaključak: TV savršen za igranje!

Ako vidite ovo, spremni ste za HDR uživanciju.

Kut gledanja, zvuk i kalibracija slike

Gledanje omiljenih sapunica i igranje videoigara odavno nije bilo tako zadivljujuće kao na LG Oled B7 televizoru. Uz sve navedene mogućnosti koje ovaj TV pruža i dalje ne završavamo s hvalospjevima jer još nismo spomenuli kut gledanja. Pogađate, i ovdje LG B7 odnosi zlatnu medalju s obzirom da OLED tehnologija pruža nevjerojatan kut gledanja. Bilo da gledate TV po dnevnom svjetlu ili u mrklom mraku, bilo da sjedite direktno pred TV-om ili sa strane kao ja sad, slika je i dalje fascinantno jasna i čista.

Usporedba crne boje i odsjaja na ekranu tokom dnevne svjetlosti. Fascinantno, zar ne?

Što se tiče zvuka, LG nas nije ni ovdje razočarao. Većinom je poznato da današnji televizori zahtijevaju konekciju surround zvučnika kako bi se dobio kristalan zvuk i osjećaj okoline, no B7 ima i tu aduta u rukavu u vidu Dolby Atmos tehnologije. Da, dobro ste čuli, B7 podržava i Dolby Atmos koji nam direktno iz TV-a pruža zvuk nalik onom od recimo 7.1 surround sistema. Iako to na papiru zvuči savršeno, moramo priznati da u praksi to i nije tako, stoga ako želite pravi osjećaj okoline i zvuk kino dvorane, nabavite dodatni surround sistem.

Opće je poznato da današnji TV-i prije prve uporabe zahtijevaju dodatno podešavanje slike. B7 vam tu također donosi pregršt izbora kojeg bi se mnogi mogli pribojavati na samom početku. Ako ne želite detaljno podešavati sliku, dovoljno je da samo izaberete jedan od gomile ponuđenih modeova. No mi vam ipak preporučamo da se uhvatite vašeg PC-a, otvorite Google ili YouTube i potražite savjete o detaljnoj kalibraciji recimo npr. Gaming moda. Zašto?! Pa jer svaki savjet zlata vrijedi, a zašto se patiti vlastitim podešavanjem kada su to za vas odradili već svjetski stručnjaci. Savjet koji vam dajemo mi jest taj da odmah u startu isključite Eco mode, s obzirom da on bespotrebno zatamnjuje ekran.

Nekad je stvarno dobar!

Kada govorimo o LG Oledu B7 moramo reći da se ovdje radi o uređaju impresivnog dizajna, izvrsnih i naprednih značajki, intuitivnog sučelja i, naravno, cijene koja je u skladu s time. Nažalost, cijena je vjerojatno i jedina stvar koja će vas sputavati oko nabavke ovog TV-a. Iako slovi za najjeftiniji OLED model, cijena od 16 000 kuna nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Istini za volju, početna cijena koja se kretala preko 20 000 kuna dobrano je spuštena, no i dalje je to velika lova za iskeširati. Budući da sam TV kupio tokom Crnog petka u Njemačkoj, za njega sam morao izdvojiti samo 1500 eura ilitiga 11 400 kuna. Velika je ovo razlika dakako, ali nadam se kako nas uskoro očekuju dodatni popusti diljem Europe s obzirom da blagdansko vrijeme još uvijek traje.

Ako si možete priuštiti ovakav luksuz, ne tražite dalje. Ova zvijer predstavlja bližu budućnost i nevjerovatan užitak bilo to u gledanju filmova ili igranju omiljenih igara. LG OLED B7 s pravom je proglašen najboljim televizorom 2017. godine, a naš portal nakon viđenog dijeli isto mišljenje. S oduševljenjem mogu reći kako će ovaj TV u naredno vrijeme poslužiti kao odličan materijal za recenziranje i testiranje novodolazećih videoigara.

Jeste li vi imali prilike isprobati novu OLED tehnologiju ili upravo ovaj TV? Sviđa li vam se recenzija ili baš suprotno, ostavite nam svoj lajk ili dislajk dolje, a ako imate pitanja, slobodno komentirajte, a mi ćemo vam dati brzi i nadam se korisni odgovor. Do sljedećeg susreta pretplatite se na naš YT kanal i pratite FFA.hr gaming community portal.