Ubisoft se vratio na velika vrata

Iza Ubisofta je nekoliko najgorih godina u povijesti. Izostanak velikih igara i neuspjeh nekih live service projekata rezultirali su prazninom u njihovom rasporedu. Ta praznina se odrazila i na financijske rezultate i prijetila da će progutati Ubisoft kakvog poznajemo.

Kada stvari krenu nizbrdo, u niskom startu spremni čekaju Microsoft i Tencent. Ovaj dvojac konstantno vreba nove prilike za širenje utjecaja u gaming industriji te su oboje jedno vrijeme slovili kao ozbiljni kandidati za preuzimanje francuskog izdavača. Uopće ne sumnjamo da je kontakta bilo.

Uostalom, Bethesda i Activision Blizzard su se odlučili na prodaju zbog manjih kriza u poslovanju. Međutim, nakon godina Vivendijevih pokušaja nasilnog preuzimanja te poslije nekoliko kriznih godina, djeluje da će Ubisoft konačno odahnuti. Dojma smo kako se sve prelomilo na Ubisoft Forward prezentaciji emitiranoj uživo iz Los Angelesa. Osim zavidnog rostera igara, simpatičan je bio prizor sa samog kraja kada su developeri i čelnici kompanije zajedno istupili na pozornicu. Iskreno zajedništvo ili ne, ne znamo, ali djelovalo je stvarno i svakako se radi o dobrom PR-u.

PR i zajedništvo na stranu, najbitnije su igre, a njih će konačno biti. I to kakvih. Star Wars Outlaws najugodnije je iznenađenje svih ljetnih prezentacija te je generirao najviše pregleda na Youtubeu, čak više od Starfielda. Avatar: Frontiers of Pandora se kao veliki misterij mogao prelomiti na obje strane, ali i on izgleda sjajno. A Assassin’s Creed Mirage je mogao biti bilo što, a kada se ispostavio kao povratak korijenima, zaludio je fanove.

Nikad većih 12 mjeseci za Ubisoft

Svo troje izlaze u narednih godinu dana. Assassin’s Creed Mirage zakazan je za 12. 10., Avatar će uslijediti 7. 12., a istinski open-world Star Wars naslov trebali bismo zaigrati negdje u prvoj polovici 2024.

Od sjajne postave igara bitniji je potencijal u drugim projektima. A ima ga. Od Miragea pa na dalje, Ubisoft će se, nakon interne restrukturiranja, vjerojatno vratiti godišnjem izdavanju velikih Assassin’s Creed naslova. Potom su tu novi Far Cry, Splinter Cell, Immortals i Prince of Persia, a jednom mora doći kraj i razvoju Beyond Good & Evila.

U drugu polovicu 2024. Ubisoft bi mogao ući sa zalogom 4-5 globalno velikih IP-eva, umjesto samo dva. Ako se Assassin’s Creedu i Far Cryu pridruže Star Wars i Avatar, Ubisoft čeka sjajna budućnost. Uz uvjet da nastavi raditi ono što je radio dosad – štancati igre po istoj formuli. Iz perspektive igrača, Assassin’s Creed i Far Cry naslovima uvijek se nešto predbacuje, em su to tornjevi, em su outpostovi, međutim, premda neće implementirati bog zna kakve inovacije, sigurni ste da nećete baciti novac i zabava je zagarantirana. Na što, uostalom, redovito ukazuju i rezultati prodaje. A Star Wars i Avatar kao IP-evi perfektno se uklapaju u tu shemu.

Uz sav potencijal naslova za jednog igraća, Ubisoftu se još mora posrećiti s barem jednim live serviceom. XDefiant ima golemi potencijal i reakcije prvih igrača su jako dobre (otvorena beta idući tjedan), The Division Heartland golica milijune fanova serijala, Skull & Bones nakon svih odgoda možda čak i iznenadi pod uvjetom da otiđe u F2P, a maštu golica i tzv. Project U.

Ubisoft ponovno jaše. I drago nam je zbog toga. Jelda?