FFA Focus

Ovo su najbitnije stvari koje smo izvukli iz GTA 6 leakova: Pametnija policija, realističnije oružje, muško-ženski tandem, Vice City, tajne misije…

Vikend iza nas upriličio je najveće curenje informacija o jednoj velikoj igri u povijesti. Developeri i čelnici Rockstara, vjerujemo, razočarani su curenjem, nisu željeli prezentirati možda i najveću igru svih vremena baš na ovakav način. Ali što je tu je. Mi smo pregledali apsolutno sve što je procurilo, a ovo je sve što smo polovili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Muško-ženski tandem

Glasine o Bonnie & Clyde tandemu likova bile su istinite, čini se. Prikazima su dominirala dva glavna lika, latinoamerikanka Lucia te bliski joj Jason. Jedna od misija pljačke restorana podsjeća na sad već klasičnu priču Bonnie i Clydea koji su prije 90 godina dvije godine pljačkali i bježali vlastima po američkom Jugu. Zanimljivo, Bonnie i Clyde će imati ulogu u GTA 6 kroz jednu od misija, otkrio je jedan od unosa u developerskoj konzoli.

U jednom od prikaza vidjeli smo da je prebacivanje s lika na lika instantno, pa dok smo općenito zapazili mnoštvo novih gameplay mehanika, zasad među likovima nismo uočili razlike tog tipa. Primjerice, u GTA 5 Franklin najbolje upravlja automobilima, Michael najbolje puca, a Trevor kad poludi prima manju štetu te zadaje veću.

Grad je Vice City

Znali smo još od ranije da je kao referenca za GTA 6 uzet Miami. Miami = Vice City, a da neće odstupati od pravila zadanog još 2002. vidjeli smo po oznakama na policijskim automobilima. VCPD znači Vice City Police Department.

Neke od lokacija u prikazima preuzete su iz pravog Miamija, pa je tako danas, dan poslije, internet prepun usporedbi GTA 6 lokacija s Google Street slikama. Vice City s okolicom je sigurno poprište novog GTA naslova.

Vidjeli smo i gomilu interijera, poput restorana, noćnih klubova, banke, trgovina, pa čak i u ovoj okrnjenoj verziji igre Vice City se doima živim.

Radnja?

Raniji leakovi smještali su GTA 6 u dva različita vremenska razdoblja. Pričalo se da će radnju prebacivati iz prošlosti u moderno okruženje, ali u nijednom od preko 80 videa nismo uočili nešto što bi aludiralo na prošlost, bilo po vozilima, odjeći ili pročeljima zgrada.

Ali jedan razgovor NPC-eva otkriva da će radnja (ili jedan dio nje) biti smještena u razdoblje poslije GTA 5, budući da se spominje smrt osnivača fiktivne društvene mreže Life Infvader što je bio cilj jedne misije u Los Santosu prethodnika.

Misije, aktivnosti i događaji

Pa iako nismo vidjeli konkretne misije osim one u kojoj Jason i Lucia pljačkaju restoran, vidjeli smo mnoštvo referenci na događaje poput UFO-a, kampa paravojnog desničarskog odreda, već spomenute misterije o Bonnie i Clydeu, ukleto skladište, neuspjelo lansiranje rakete, nestale turiste, čudovište s farme…

Ponovno će se mijenjati odjeća, pa tako u jednom prikazu vidimo Luciju odjevenu u gala haljinu, što možda sugerira i neku vrstu trendsetterskih događaja unutar igre. Vidjeli smo i reference na glad, hranu, zadovoljavanje ovisnosti nikotinom, što otvara mogućnost za gameplay mehanike iz survival igara. Nadamo se da neće ići u daleku krajnost.

Sustav oružja iz Red Dead Redemptiona 2?

ffa anketa

Želite li realnije oružje u GTA 6?

Što se tiče oružja i opreme, vraća se “kotač” iz prethodna dva Rockstarova naslova. U jednom od videa demonstrirana je mehanika podizanja i spuštanja oružja s poda i na pod, što sugerira da kao u Red Dead Redemptionu 2 likovi više neće izvlačiti oružja “iz guzice”.

U jednom prikazu uočili smo jurišnu pušku na leđima protagonista, stoga je sasvim izvjesna implementacija realnijeg sustava baratanja oružjima. U RDR2 ona su bila svedena na dva glavna i dva sporedna oružja, a ostala su se spremala na konja. U najmanjem slučaju, Rockstar barem eksperimentira s ovom idejom.

Pametniji AI i poboljšana interakcija s NPC-evima

Također kao u RDR2, protagonisti u GTA 6 komuniciraju s NPC-evima. Mogu ih pozdraviti na ulici, vrijeđati i prijetiti im, a najbolje se ta interakcija može vidjeti u videu pljačke restorana kada za svakog od NPC-eva na raspolaganju stoje do tri interakcije.

Taj isti prikaz jako dobro prezentira veliku izmjenu u ponašanju policije. Policajci više ne navaljuju bezglavo, već čekaju u zaslonu i pokušavaju okružiti igrača. Dobro se skrivaju iza automobila, ljudski reagiraju na pucnjavu, hvata ih panika…

Policija sada pamti tablice svakog automobila u koji uđete. Tako da više nije dovoljno samo pobjeći, jer ako zadržite isto vozilo, neka nova patrola će vas ponovno detektirati i “vratiti” zvjezdice. A kada smo kod zvjezdica, njih je ponovno samo 5 kao i u GTA 5. Jedna manje nego u prethodnicima.

Nove gameplay mehanike

Po prvi put uopće u serijalu, čini se da će likovi u GTA 6 moći puzati. U jednom videu protagonist puže te prilično realno uklanja predmete na podu koji mu smetaju.

U nekoliko navrata vidjeli smo i nošenje NPC-eva na leđima te torba s oružjem i/ili novcem, a u jednoj demonstraciji vidjeli smo i sistem pljačke transportnih kontejnera. Ono što nismo vidjeli, a nekako smo se potiho nadali da hoćemo, su mehanike dilanja droge ili nešto slično tome. Međutim, istina je da su prikazi tek zagrebli površinu, 95% toga još uvijek je neotkriveno.

Koliko su stari prikazi i kad će novi GTA?

I dok zapravo ne znamo od kada datiraju prikazi, meta podaci pokazuju da su neki klipovi napravljeni još 2015. godine. Da ima i novijih pokazuju informacije o grafičkim karticama koje idu sve do posljednje Nvidijine generacije lansirane krajem 2020.

Oni koji se bolje razumiju tvrde da su najnoviji prikazi stvoreni upravo ne kasnije od 2020. ili početka 2021., što znači da smo gledali starije buildove. Svejedno, kada stavimo sve u kontekst i usporedimo s prikazima nekih drugih igara u ranijim fazama razvoja, GTA 6 izgleda jako dobro.

ffa anketa

Sviđaju li vam se sve novosti u GTA 6

A kada ćemo ga konačno zaigrati? Temelji za službeni trailer i možda prvi pravi gameplay prikaz očito postoje, a kada novinar Jason Schreier to isto upitao Rockstarove developere, odgovor je bio negdje tokom 2024.

Igra