Recenzija | Knack 2

Igra mjeseca, godine ili generacije?

Prvi Knack imao je tu čast (ili nesreću) da bude jedan od launch naslova koji su izišli za Sonyjevu novopečenu konzolu i, bome, hype je bio na vrhuncu. Prezentiran kao igra sistemskog dizajnera PlayStationa 4 i developera legendarnih igara poput Spyra i Crasha Bandicoota, Marka Cernyja, Knack je po svim načelima ljudskog razuma trebao da bude nova platformerska maskota. Međutim, nešto je pošlo po zlu i Knack je postao svojevrsni meme, gdje je teško procijeniti sviđa li se ljudima igra ili vas jednostavno sprdaju.

Što se dogodilo nakon prvog dijela?

U drugom nastavku igrači još jednom preuzimaju ulogu Knacka, Doctorove kreacije. On je uspio ovom misterioznom maštovitom biću sastavljenom od prastarih relikvija drevne civilizacije udahnuti život. Prethodno poznavanje priče nije potrebno, tako da se novi igrači ne moraju plašiti da su puno propustili. U kratkom i dobro objašnjenom uvodu igrači će saznati kako su Knack i njegov prijatelj Lucas uspjeli spasiti svijet u prvoj igri. Nekoliko godina je proteklo od završetka prve avanture nakon čega su se Knack i Lucas preselili u veliki grad, no kako to inače biva u nastavcima financijski uspješnih licenci, ne protekne sve po planu i grad biva napadnut od nama (u to vrijeme) nepoznatih neprijatelja. Da vam ne kvarim doživljaj, priča je sasvim solidna za jedan dječji platformer. Iako Knack 2 definitivno ne odiše jedinstvenošću ni kvalitetom jednog Pixara, postoji par “neočekivanih” zapleta koji drže priču zanimljivom premda sam dojma da je trebala biti mrvicu kraća.

Knack 2

Igra namijenjena djeci, ali i djeci u nama starijima.

Borbeni platformer za sve

Što se tiče borbe, tu se koristi standardna kombinacija od tri udarca, jedan za ruke i jedan za noge. Dužim pritiskom tipke dobije se na težini svakog udarca koji su dovoljni da razbiju neprijateljski oklop. Zatim, tu je bumerang koji vam u sveopćem kaosu može zaustaviti neprijatelja dovoljno dugo da imate malo prostora za disanje i svojevrsna kuka koja služi za privlačenje neprijatelja prema sebi, ali i za pristup ne tako lako dostupnim prostorijama. Te razne vještine također možete nadograditi u obliku bržih pokreta, novih movesetova itd., no jedna od novih bitnijih stavki koje pridonose dubini same borbe je parry, odnosno reflektiranje strijela, metaka ili laserskih zraka nazad u lice protivnika. Nažalost, sama upotreba svih ovih pokreta nije baš zadovoljavajuća onoliko koliko biste se nadali jer većina poteza koji su vam na raspolaganju predviđena je za baš specifične neprijatelje. Oklopnjaci se moraju razbiti prije nego što pravo šaketanje počne, strujnih neprijatelja se moguće riješiti samo bumerangom, dok brze neprijatelje morate privući svojom kukom… Kužite poentu?

No nije sve u borbi, postoji i određena doza platforminga i rješavanja zagonetki. Sve je vrlo jednostavno i apsolutno prilagođeno mlađoj generaciji i developeri se nisu sramili to kriti, a velikodušni checkpointovi nalaze se iza svakog ćoška. To ne mora nužno značiti da je loše jer Knack 2 ima taj ritam gdje sve teče – od reda hopsanja, borbe, do rješavanja zagonetki i tako ukrug. Što se tiče grafičke prezentacije, iako se teško može naći rame uz rame s današnjim grafičkim teškašima, Knack 2 uspijeva da izgleda poprilično dobro i pri tome se vrti u besprijekornih 60 fps-ova, što definitivno moramo podržati. Ni PS4 Pro igrači neće ostati izostavljeni te imaju mogućnost biranja između bolje rezolucije (downsampling za korisnike 1080p televizora) ili stabilnijeg fps-a što je za svaku pohvalu.

knack 2

Ima platformiranja, ima borbe, ima svega po malo.

Definitivno bolje od prvog dijela, ali…

Ukratko, Knack 2 je nastavak koji unapređuje svog prethodnika u mnogim aspektima i, iako prvobitna igra nije postavila visoku granicu, to ne bi trebalo da umanjuje činjenicu da su SCE Japan Studio i direktor igre Mark Cerny očigledno pokušali pomoći Knacku da nadvlada neke od svojih problema. Borba, platforming i zagonetke su unaprijeđeni i prošireni u svim pogledima premda se sveukupno iskustvo može činiti plitkim malo starijoj generaciji igrača.

Uostalom, ovih dana nije da se iza svakog ćoška nalazi igra koja bi ispunila tu dječju stranu svih nas. Bilo da tražite igru za svoje dijete koje tek uči svoje prve korake u svijetu igara ili jednostavno želite da se prisjetite starih vremena kad su igre bile jednostavnije u svojoj naravi, definitivno isprobajte Knack 2. Možda vas iznenadi.