Recenzija | Project Cars 2

Slightly Mad Studios vraća se s novom igrom koja će oduševiti sve fanove racing simulatora.

Originalni Project Cars me nije oduševio. Igra je po izlasku imala hrpu tehničkih problema, manjak sadržaja, a gamepad podrška je bila toliko loša da su igrači sami morali pronaći postavke kontrolera kako bi igra bila igriva. Slightly Mad Studios je nastavkom odlučio sve to ispraviti te pružiti još puno toga, a završni proizvod je izuzetno impresivan. Ukoliko ste ljubitelj vožnji i tražite pravu hardcore simulaciju, ova igra će vas zasigurno oduševiti.

Od Ice racinga do Rallycrossa

Project Cars 2 je u svemu bolji od originala. Developeri su slušali fanove i ponudili velike promjene u svakom segmentu. Čim zavrtite igru očekuje vas kvalitetno sučelje i glavni meni kroz koji ćete sve lagano i brzo pronaći. Sve je fino posloženo i začas ćete pronaći ono što tražite. Igra je krcata sadržajem i definitivno će vam pružiti stotine sati igre ako vas uvuče u svoj svijet utrkivanja.

pcars 2 reca 1

Modeli automobila izgledaju brutalno dobro.

Karijera je opet otvorena i pruža vam mogućnost da sami odaberete u kojoj ćete disciplini početi svoje putovanje. Sve osim Tiera 1 i 2 je otključano, a velika je novost da sada igrači mogu sami odabrati hoće li voziti punu sezonu ili skratiti trajanje ako žele ipak brže napredovati. Ovo je odlično jer igrači sami mogu birati koliko žele duboku imati kampanju. Discipline pokrivaju sve od GT-a pa do Rallycrossa i Formula. Tu su čak i noviteti poput Ice Racinga koji su poseban događaj.

Sama karijera je vrlo duboka i nudi razne ciljeve, accoladee i trofeje koje ćete osvajati kroz 29 serija. Igrači će kako napreduju dobivati i pozivnice za posebne događaje koje su zgodan dodatak na već prepunu karijeru. Pored već spomenute karijere imamo i klasično solo igranje koji vam nudi da složite utrku ili championship s hrpom postavki koje možete posložiti baš kako želite. Igra nudi preko 140 staza na 60 lokacija i 180 vozila kroz 9 disciplina, a sustav je elegantno riješen pa brzo možete odabrati koju motorsport klasu želite igrati i to će vam automatski povući sve postavke i pravila za što lakše igranje. Staze su vrhunske kvalitete i laserski skenirane što znači da su jako uvjerljive i prava uživancija za igranje. Sve je tu. Od legendarnog Nürburgringa pa do novih staza poput odlične Mercedesove Ice staze u Švedskoj.

pcars 2 reca 5

9 motorsport disciplina će vam pružiti hrpu zabave.

Dodajte na to i impresivan sustav promjene vremena i imate nezaboravne staze. Developeri su radili na svojem sustavu simulacije vremena, kao i na Livetrack 3.0 sustavu zbog kojeg su same staze toliko impresivne. Ovaj sustav direktno utječe na samu površinu staza, a zbog promjene vremena svaka utrka je posebna priča. Ništa nije „zapečeno“, a sam sustav promjene vremena je u potpunosti dinamičan.

Developeri su otišli korak dalje i pružili čak i sustav godišnjih doba pa tako datum na kalendaru nije obična brojka već direktno utječe na vremenske prilike. Svaku stazu može zahvatiti bilo koje od četiri godišnja doba pa ako recimo vozite utrku u 12. mjesecu možete očekivati i pravi snijeg na stazi. Naravno, promjene su dinamične, a tu je i detaljan sustav promjene doba dana. Developeri se uvijek utrkuju tko će bolje dočarati vremenske neprilike u utrkama, no ovo što je SMS napravio je pravi korak dalje i sam tech im razvaljuje. Igra uzima u obzir gdje je lokacija za stazu, što direktno utječe na količinu kiše i ostale vremenske uvjete koji su specifični za tu regiju. Madness engine sam po sebi nudi fenomenalan audiovizualni prikaz i akcija u pokretu izgleda vrhunski. Igru sam zaigrao na PS4 Pro i performanse su odlične. Ponekad se može dogoditi koji pad frameratea kada je preko 30 automobila na stazi ili po kiši, no u većini vremena čeka vas izuzetno ispolirana igra.

pcars 2 reca 3

Nova Mercedes snježna mapa je zakon.

Ovako se radi vozni model

Pređimo na ono najvažnije – vozni model. Upravo je on odlično odrađen i izuzetno hardcore što će se svidjeti svim ljubiteljima simulacija. Igru sam zaigrao samo na gamepadu no ako želite pravu stvar ovo morate zaigrati na volanu. Vjerujem da većinu zanima kakva je gamepad podrška nakon one katastrofe iz originala. Da, gamepad je drastično poboljšan i možete direktno uskočiti u igru bez da mijenjate postavke i dosta je ugodno za igrati. Još uvijek nije na razini Forze ili Gran Turisma, no uz sitne promjene možete sve prilagoditi baš kako hoćete. Ovo je i velika prednost igre. Većinu toga možete promjeniti, od kontrola, HUD-a pa do nekih grafičkih postavki. Project Cars 2 nudi ogromu kontrolu da igrači sami slože postavke kako im paše.

pcars 2 reca 2

I unutrašnjost automobila je vrlo detaljna.

Iako je igra izuzetno duboka i hardcore, novi igrači koji nemaju iskustva sa simulacijama ipak mogu igrati ovo bez problema. Težina i asistencije u vožnji se mogu prilagoditi kako bi igra bila pristupačna svima i to je veliki plus. Sve od težine AI-a pa do pojedinačnih elemenata poput traction controla se mogu promjeniti. Naravno, prave hardcore face mogu sve isključiti, a igra i ovog puta ima Authentic (Real iz prošle igre) postavke koje simuliraju sve postavke kao iz pravih automobila.

Kako sam već rekao, svi mogu birati što žele izvući iz igre, pa ako želite brzo prolaziti kroz karijeru bez previše modifikacija to svakako možete napraviti, a ako želite duboku i napetu karijeru možete pojačati AI, raditi strategije, podešavati automobil do sitnih detalja, a ljepota je u tome da sve ima direktan utjecaj na stazu što ćete odmah primjetiti. Ukoliko niste naučili što sve radi igra ima i zgodan dodatak u obliku Race Engineera pa tako možete tražiti preporuku za modifikaciju. Ne sviđa vam se kako kočite? Prijavite to svom kolegi i igra će vam prilagoditi postavke! I to ćete odmah i osjetiti na stazi. Sve u svemu, vozni model je odličan i možete bez problema igrati i na gamepadu.

pcars 2 reca 4

PS4 Pro verzija izgleda vrhunski. Nativna rezolucija sudeći po exportu slika je 1440p.

Od ostalih dodataka imate detaljnu statistiku, time trialse, community događaje i multiplayer komponentu koju nisam imao prilike puno igrati jer je bilo dosta malo igrača s obzirom da igra još nije izašla. Developeri su pripremili poseban rating sustav koji kontrolira kako igrate i radite li gluposti na stazi, a sam sustav kreacije online eventa je jednako dubok kao i offline komponenta što znači da možete u detalje podesiti sve što želite.

Finish Line

Project Cars 2 je igra koja je u svakom pogledu bolja od originala. Ove godine smo već imali odlične racing igre poput Dirta 4 i F1 2017, a tek nam dolaze konzolaški divovi, Forza 7 i Gran Turismo Sport. Ipak, Project Cars 2 definitivno ima svoje mjesto, a ako volite kvalitetne simulatore vožnje, ovo je igra koja se ne propušta.